معرفی و دانلود کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره لجبازی فرزند خود بدانند

عکس جلد کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره لجبازی فرزند خود بدانند
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره لجبازی فرزند خود بدانند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره لجبازی فرزند خود بدانند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره لجبازی فرزند خود بدانند

کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره لجبازی فرزند خود بدانند اثری از احمد پدرام، مشاور، روان‌شناس بالینی و نویسنده است. پدرام در این کتاب هر آنچه که لازم است والدین، مربیان، معلمان و مشاوران درباره‌ی لجبازیِ کودکان و نوجوانان بدانند را ارائه کرده و مخاطبان خود را راهنمایی می‌کند تا برای مواجهه با چنین کودکانی، مهارت‌های مورد نیاز را کسب نمایند.

درباره‌ی کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره لجبازی فرزند خود بدانند

احمد پدرام در کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره لجبازی فرزند خود بدانند به موضوع لجبازی در کودکان و نوجوانان پرداخته و بهترین شیوه‌ها و کارآمدترین راهکارها را برای مقابله با چنین رفتاری شرح و بسط داده است. این کتاب، همانند راهنمایی جامع، دقیق و گام‌به‌گام است که به والدین، معلمان، مشاوران و مربیان کمک می‌کند تا به علل و ریشه‌ی رفتارهای لجبازانه‌ی کودک و نوجوان ‌پی ببرند، برای تعدیل و اصلاح آن‌ها، اقدامات مؤثری انجام دهند و آن‌ها را برای رسیدن به آینده‌ای بهتر، یاری نمایند.

لجبازی اغلب به پافشاری غیرموجه و آزاردهنده بر خواسته‌ها، عقاید و نظراتی اطلاق می‌شود که می‌تواند آگاهانه یا ناخودآگاه صورت پذیرد؛ نوعی مخالفت که به گمان بسیاری، نامطلوب و ناخوشایند است. از آن‌جایی که درک کودکان و نوجوانان از جهان پیرامون خود، هنوز کامل نشده است، لجبازی در آنان علل متفاوتی با بزرگ‌سالان دارد. آن‌ها نمی‌توانند بسیاری از مسائل را مانند یک فرد بالغ درک کنند و بپذیرند. از این رو، وقتی شرایط مطابق خواسته‌ها و تمایلاتشان پیش نمی‌رود، لجبازی می‌کنند. به عنوان مثال، شاید نیمه‌شب از شما بخواهند که آن‌ها را به رستوران ببرید یا مانند کارتونی که دیده‌اند، با سفینه‌ی فضایی، به سیاره‌ای دیگر سفر کنید!

معرفی و دانلود کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره لجبازی فرزند خود بدانند

کودکِ لجباز به راحتی از کوره در می‌رود، خیلی زود عصبانی و ناراحت می‌شود، معمولاً رفتاری پرخاشگرانه و خشمگین دارد، در مقابل درخواست‌هایی که از او می‌شود و قوانینی که برای وی گذاشته شده‌اند، نافرمانی می‌کند و رفتارهای دیگران را سرزنش کرده و اشتباه می‌داند. میزان لجبازی در کودکان از خفیف تا شدید متغیر است. لجبازی و نافرمانی در کودک و نوجوان تا اندازه‌ای طبیعی است اما اگر از میزان معقولی فراتر رود، شکستنِ الگوی لجبازی، سرپیچی و بهانه‌جویی، می‌تواند به چالشی دشوار برای خانواده تبدیل شود. به باور اغلب مشاوران، برای رفتارهای لجبازانه‌ی خفیف نیازی به اقدام خاصی نیست اما اگر این رفتارها به چنان شدت و تکرار و تخریبی رسیده باشند که موجب نگرانی والدین شوند، مراجعه به روان‌پزشک توصیه می‌شود.

لجبازی به دلایل مختلفی در کودکان بروز می‌کند. ژنتیک، شرایط محیطی، مشکلات خانوادگی، والدین ناکارآمد و... کودک و نوجوان لجباز عملکرد ضعیفی در مدرسه و جمع دوستانِ خود دارد. او رفتارهای ضداجتماعی از خود بروز می‌دهد و ممکن است به اختلالات روانی متفاوتی از جمله کمبود توجه، بیش‌فعالی، افسردگی و اضطراب مبتلا شود. ممکن است به سوءمصرف مواد مخدر یا اختلال کنترل تکانه (ناتوانی در برابر تمایل به انجام عملی که برای خودِ فرد یا دیگران مخرب و خطرناک است. به عنوان مثال جنون آتش‌افروزی، جنون دزدی یا وسواسِ کندن مو) دچار شود و حتی سرنوشت‌های ناگوارتری در انتظارش باشد. از این رو توجه به لجبازی بیش‌ازاندازه‌ی کودک و نوجوان و مقابله‌ی زودهنگام با آن، به بهبود رفتار وی کمک کرده و برای سلامتِ روانِ او در آینده، گامی ضروری به شمار می‌آید.

کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره‌ی لجبازی فرزند خود بدانند را به همت نشر ترانه پدرام و با خوانش ویکتوریا براری می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های آنچه پدر و مادر باید درباره فرزند خود بدانند

«آنچه پدر و مادر باید درباره‌ی فرزند خود بدانند» مجموعه‌ای تربیتی است که به رایج‌ترین مسائل و دغدغه‌های کودکان و نوجوانان می‌پردازد و شیوه‌های علمی مواجهه با آن‌ها را به والدین آموزش می‌دهد. احمد پدرام نویسنده‌ی این سری است و تاکنون کتاب‌های «کم‌رویی»، «بلوغ و نوجوانی»، «اعتمادبه‌نفس» و «توانمندی اجتماعی» از آن به انتشار رسیده است.

کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره لجبازی فرزند خود بدانند برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره‌ی لجبازی فرزند خود بدانند برای تمام پدرها و مادرهایی که می‌خواهند والدین کارآمدی باشند و از عهده‌ی مسئولیت تربیت فرزندان خود به‌خوبی برآیند، نکاتی جالب‌توجه و شنیدنی در بر دارد.

در بخشی از کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره لجبازی فرزند خود بدانند می‌شنویم

نشانه‌های لجبازی می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد و در هر فرد و در هر سن و سالی متفاوت بوده و حتی به‌صورت ترکیبی از موارد مورد اشاره در ادامه بروز نماید: نشانه‌ی اول: فرد لجباز با کوچک‌ترین مخالفتی در مورد خواسته‌هایش مقاومت نشان داده و شروع به پافشاری و اصرار و ناراحتی و ناسزاگویی و یا سکوتی قهرآمیز می‌کند. نشانه‌ی دوم: فرد لجباز غالباً بحث و سماجت بر خواسته‌ی خود داشته و اگر کودک باشد، سر به سر بچه‌های دیگر گذاشته و دیگران را آزار داده یا عصبانی می‌کند. نشانه‌ی سوم: فرد لجباز زودرنج بوده و با بزرگ‌نمایی هر اشتباه یا حرکت مخالف میل خود، توقعات بی‌جای خود را مطرح کرده و بر انجام آن‌ها اصرار می‌ورزد. نشانه‌ی چهارم: در روابط اجتماعی ضعیف عمل کرده و به دلیل انتظارات نابه‌جای خود، به انزوا کشیده می‌شود. نشانه‌ی پنجم: در هر اشکال و اشتباهی که پیش می‌آید، دیگران را مقصر می‌داند و دلیل‌تراشی می‌کند. نشانه‌ی ششم: افسردگی و تحریک‌پذیری و پرخاشگری در افراد لجباز، بیشتر دیده می‌شود و آشفتگی در فکر و رفتار و احساس او زیاد دیده می‌شود. نشانه‌ی هفتم: فرد لجباز ممکن است کاملاً آرام به نظر برسد ولی بهانه‌تراشی کند و در همکاری با پدر و مادر کارشکنی کند و یا در شنیدن حرف‌ها یا حتی وقتی او را صدا می‌زنند، خود را به نشنیدن بزند و بگوید که حواسش نبوده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
معرفی و پیشگفتار
14 دقیقه
فصل اول: لجبازی چیست؟
9 دقیقه
فصل دوم: نشانه‌ها و علل لجبازی
12 دقیقه
فصل سوم: لجبازی از کجا و کی آغاز می‌گردد؟
8 دقیقه
فصل چهارم: ریشه‌یابی لجبازی
15 دقیقه
فصل پنجم: درمان لجبازی
5 دقیقه
فصل ششم: خلاصه‌ای از راهکارها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره لجبازی فرزند خود بدانند
نویسنده
راویویکتوریا براری
ناشر صوتیانتشارات ترانه پدرام
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره لجبازی فرزند خود بدانند

برای دریافت کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره لجبازی فرزند خود بدانند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.