معرفی و دانلود کتاب رژیم کتوژنیک: تغییر رژیم غذایی برای سلامتی و کاهش وزن

عکس جلد کتاب رژیم کتوژنیک: تغییر رژیم غذایی برای سلامتی و کاهش وزن
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رژیم کتوژنیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رژیم کتوژنیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رژیم کتوژنیک: تغییر رژیم غذایی برای سلامتی و کاهش وزن

کتاب رژیم کتوژنیک تألیف لیدا پورغفاری و سعید مهرجو، شیوه‌ی انجام این رژیم مؤثر و کاربردی را توضیح می‌دهد و مهم‌ترین فواید و اصلی‌ترین عوارض جانبی آن را بیان می‌کند. این راهنما مراحل رژیم کتو را مرور می‌کند، نشان می‌دهد که در مدت این رژیم باید چه غذاهایی را مصرف کرد و وعده‌های غذایی باید چگونه باشد. همچنین از پروتئین‌ها و مکمل‌ها می‌گوید و برنامه‌ای دوهفته‌ای برای شروع این رژیم ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب رژیم کتوژنیک

یکی از تبعات منفی زندگی مدرن و پیشرفته، افزایش وزن و چاقی است. تغییر شکل تغذیه، وفور غذاهای فرآوری‌شده و صنعتی و کم‌تحرکی ازجمله عوامل این اتفاق هستند. به دنبال آن، خیلی‌ها تلاش دارند تا این اضافه‌وزن را از بین ببرند و به شرایط ایده‌آل‌تری برسند. راه‌حل اولیه‌ی اکثر افراد، رژیم گرفتن و استفاده از برنامه‌های غذایی خاص است. امروز ده‌ها نوع رژیم غذایی مختلف وجود دارد که هرکدام فایده‌ها و ضررهای خود را دارند. این تکثر باعث شده تا بسیاری سردرگم شوند یا دائماً از این شاخه به آن شاخه بپرند. در نهایت نیز به نتیجه‌ی دلخواهشان نرسند و ناامید شوند. برای شروع این مسیر، گام نخست آشنایی با انواع رژیم‌ها و ارزیابی آن‌هاست. در واقع فرد در وهله‌ی اول باید بداند که همه‌ی رژیم‌ها برای همه‌ی افراد مناسب نیستند. او باید متناسب با وضعیت بدنی خود و میزان کاهش وزنی که می‌خواهد، رژیم درست را انتخاب کند و گام‌به‌گام با آن پیش برود. به‌زعم خیلی از محققان و پزشکان، در میان رژیم‌ها، کتوژنیک یکی از مؤثرترین‌ها به‌حساب می‌آید که احتمالاً برای طیف وسیعی از افراد می‌تواند پاسخگو باشد. در کتوژنیک، فرد تا حد زیادی چربی وارد بدنش می‌کند تا میزان قند را کاهش دهد. در این صورت بدن به‌جای قند، چربی را می‌سوزاند تا انرژی را تأمین کند. به این شکل چربی کمتر شده و وزن کاهش می‌یابد. برای آشنایی با این رژیم منابع متعددی در دسترس است. یکی از آن‌ها کتاب رژیم کتوژنیک تألیف لیدا پورغفاری و سعید مهرجو است. این منبع تلاش می‌کند فواید و مضرات کتو را توضیح دهد و مراحل اجرای آن را گام‌به‌گام آموزش دهد.

معرفی و دانلود کتاب رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک در اساس برای درمان صرع پیشنهاد شده بود. در حالت نرمال، قند در مغز به‌صورت گلوکز درمی‌آید و سوزانده می‌شود تا انرژی را تأمین کند. دانشمندان متوجه شدند در افرادی که دچار صرع هستند، اگر سطح کتوسیس خون بالاتر برود و گلوکز کمتر شود، میزان حملات تا حد زیادی کمتر خواهد شد. به‌ عبارت‌ دیگر، اگر در بدن به‌جای گلوکز، اجسام کتونی شکل بگیرد، وضعیت این بیماران بهتر خواهد شد. پیشنهاد آن‌ها نوعی رژیم بود که در آن میزان چربی زیاد و قند خیلی کم بود. وقتی چربی بدن خیلی بالاتر می‌رفت، بدن مجبور بود اجسام کتونی تولید کند و ناخودآگاه سطح کتوسیس افزایش می‌یافت. یکی از آثار جانبی این رژیم کاهش وزن بود. به این شکل متخصصان تغذیه، این رژیم را برای افراد سالمی که می‌خواستند وزنشان را کم کنند هم تجویز کردند. نتایج قابل‌توجه بود و باعث شد کتو به شکل گسترده‌ای میان عموم رواج یابد و محبوب شود. باوجوداین، اجرای آن نیاز به آموزش دارد و باید مطابق قاعده‌ای پیش برود. لیدا پورغفاری و سعید مهرجو در کتاب رژیم کتوژنیک غذاهای مجاز و مفید در این دوره را معرفی می‌کنند. همین‌طور از وعده‌ها و میان‌وعده‌های غذایی می‌گویند و نشان می‌دهند میزان مصرف باید چگونه باشد. آن‌ها در کتابشان از پروتئین‌ها، میوه‌ها و سبزیجات، و مکمل‌ها هم صحبت می‌کنند. در پایان نیز برنامه‌ای دوهفته‌ای برای شروع این رژیم ارائه می‌دهند.

کتاب رژیم کتوژنیک را نشر پرتا قلم منتشر کرده است.

کتاب رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد دارید برای کاهش وزن رژیم بگیرید، این کتاب شما را با یکی از مؤثرترین آن‌ها آشنا می‌کند و اصول آن را می‌آموزد.

در بخشی از کتاب رژیم کتوژنیک: تغییر رژیم غذایی برای سلامتی و کاهش وزن می‌خوانیم

در حالت عادی، قندهای موجود در غذا در بدن انسان به گلوکز مبدل شده و در سرتاسر بدن به‌ویژه مغز پخش می‌شود تا به عنوان منبع انرژی، سوزانده شود. حال اگر در رژیم غذایی، مقدار قند کم باشد، کبد، چربی را به اسید چرب و اجسام کتونی مبدل می‌کند. این اجسام کتونی به مغز رفته و جایگزین گلوکز می‌شود. هرگاه سطح اجسام کتونی در خون و مغز بالا برود و کتوزیس ایجاد شود، شمار حملات صرعی کاهش می‌یابد. برخلاف سایر رژیم‌های غذایی که لیست خوراکی‌های قابل استفاده در آن‌ها به شدت محدود هستند و شما باید گرسنگی زیادی را تحمل کنید تا به کاهش وزن دست پیدا کنید، لیست غذاهای موجود در رژیم کتو متنوع و جذاب می‌باشد. رژیم کتوژنیک به جای کالری شماری و محدود کردن خوراکی‌ها و حتی کمک گرفتن از تمرین‌های شدید ورزشی برای رسیدن به کاهش وزن شما را از طریق دیگری به هدفتان نزدیک می‌کند. در رژیم کتوژنیک منبع سوخت بدن که از آن برای تامین انرژی روزانه استفاده می‌شود از گلوکز (قند) به چربی‌ها تغییر می‌کند و مواد غذایی پرچرب جایگزین کربوهیدرات‌ها می‌شوند.

رژیم کتو مانند اغلب رژیم‌های کم کربوهیدرات با حذف گلوکز عمل می‌کند. معمولا اغلب افراد کربوهیدرات بالایی مصرف می‌کنند و به همین خاطر گلوکز منبع اصلی انرژی بدن است. ما قادر به تولید گلوکز نیستیم و تنها می‌توانیم تا ۲۴ ساعت این ماده را در بافتهای عضلانی و کبد ذخیره کنیم. هنگامی که گلوکز در دسترس نباشد به جای آن بدن ما از چربی‌های ذخیره شده یا چربی موجود در غذاها استفاده خواهد کرد. بدن ما با انجام رژیم با کربوهیدرات بسیار پایین کتوژنیک چربی بیشتری به عنوان انرژی می‌سوزاند. دلیل کاهش وزن سریع و آب کردن چربی‌های شکم که با پیروی کردن از رژیم کتوژنیک رخ می‌دهد استفاده از چربی به عنوان منبع سوخت است. حتی این کاهش وزن زمانی رخ می‌دهد که شما کالری را محدود نکرده و چربی بالایی هم مصرف کرده‌اید. دیگر فایده مهم کتو این است که احساس گرسنگی نخواهید کرد و نیازی به کالری شماری و انجام ساعت‌ها ورزش‌های پر فشار برای سوزاندن کالری‌ها ندارید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
رژیم کتوژنیک چیست؟
روش انجام رژیم کتوژنیک
فاز کتوسیس چیست؟
چگونه وارد فاز کتوسیس شویم؟
فواید رژیم کتوژنیک
رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است؟
چه کسانی نباید از رژیم کتوژنیک استفاده کنند؟
عوارض جانبی رژیم کتوژنیک
در رژیم کتوژنیک چه غذاهایی مصرف کنیم؟
هرم رژیم کتوژنیک
وعده‌های غذایی رژیم کتوژنیک
چه میوه‌هایی در رژیم کتو مجاز هستند؟
مواد غذایی رژیم کتوژنیک
غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک
نمونه رژیم کتوژنیک
پروتئین‌های رژیم کتوژنیک
سبزیجات مجاز در رژیم کتوژنیک
میان وعده رژیم کتوژنیک
طعم دهنده‌ها
نوشیدنی‌ها
مواد غذایی رژیم کتوژنیک که می‌توان محدود مصرف کرد
مواد غذایی غیر مجاز در رژیم کتوژنیک
زندگی به سبک رژیم کتوژنیک
نکاتی برای تهیه غذاهای نمونه رژیم کتوژنیک
برنامه نمونه رژیم کتوژنیک لاغری دو هفته ای
اصول رژیم کتو برای چربی سوزی
چرا با رژیم کتو لاغر نمی‌شوم؟
روزه در رژیم کتوزنیک
نکاتی برای داشتن رژیم کیتو در بیرون از خانه
عوارض جانبی رژیم کتو
خارج شدن از رژیم کتوژنیک
مکمل‌های رژیم کتو
توصیه‌ نهایی‌ به افرادی که قصد شروع این رژیم غذایی را دارند
سوالات متداول درباره رژیم کتوژنیک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رژیم کتوژنیک: تغییر رژیم غذایی برای سلامتی و کاهش وزن
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات پرتا‌ قلم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات52
زبانفارسی
شابک978-622-5345-07-2
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رژیم کتوژنیک

Morteza Kabiry
۱۴۰۲/۱۰/۲۴
کتاب مختصر توضیح داده خوندنش خالی از لطف نیست، البته میتونست کامل تر باشه،
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب رژیم کتوژنیک

برای دریافت کتاب رژیم کتوژنیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.