معرفی و دانلود کتاب رهبری

عکس جلد کتاب رهبری
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رهبری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رهبری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رهبری

همه‌ی ما در طول زندگی بارها تجربه‌ی مدیریت و رهبری یک تیم کوچک تا یک سازمان بزرگ و پرتعداد را بر عهده داشته‌ایم. برایان تریسی، نویسنده و سخنران صاحب‌نام در عرصه‌ی موفقیت، در کتاب رهبری قصد دارد ما را با شیوه‌های رهبری کردن و کمک به ارتقای افراد مختلفی که با آن‌ها در تعامل هستیم، آشنا کند. بنابراین فرقی نمی‌کند رهبر یک خانه باشیم یا یک سازمان عریض و طویل، مهم کیفیت مدیریت و رهبری ماست که از ما یک مدیر خوب و تاثیرگذار می‌سازد.

درباره‌ی کتاب رهبری

کتاب رهبری (Leadership) نوشته‌ی برایان تریسی (Brian Tracy) یکی از مجموعه کتاب‌های موفقیت برایان تریسی است که در ایران نیز منتشر و برای بهره‌مندی مدیران مختلف کسب‌وکارها ترجمه شده است. برایان تریسی که خود سال‌هاست به‌عنوان یک تسهیلگر و مربی توانسته است مدیران موفقی را تربیت کند، در این کتاب قصد دارد از آموزهایی که دانستن آن‌ها برای هر مدیری لازم است، سخن بگوید.

برایان تریسی در کتاب رهبری بیش از هر چیزی به دلایل اهمیت حضور تاثیرگذار یک مدیر یا رهبر در هر سازمانی می‌پردازد. سپس، در ادامه نشان می‌دهد که یک مدیر چطور می‌تواند سطح عملکرد و کارآمدی افراد کسب‌وکار خود را به طرز چشمگیری ارتقا دهد. از مهم‌ترین موضوعاتی که برایان تریسی در کتاب به آن‌ها پرداخته است، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • چگونگی تشکیل یک تیم قهرمان
  • چگونگی ارتباط با دیگران
  • چگونگی زندگی به سبک یک رهبر کسب‌وکار
  • چگونگی داشتن یک استراتژی
  • چگونگی ارتقای قابلیت‌ها و توانمندی‌های مربوط به رهبری کسب‌وکار

احتمالا شما هم این جمله‌ی معروف برایان تریسی که «رهبران ساخته می‌شوند، به دنیا نمی‌آیند» را به فراخور در موقعیت‌های مختلف شنیده‌اید. نویسنده در کتاب «رهبری: شیوه‌ها و تکنیک‌های کاربردی رهبری موثر و هدفمند» و در فصل اول، از زبان خودش به روایت سال‌های نوجوانی و مطالعه‌ی همیشگی‌اش درباره موضوع رهبری می‌پردازد. او می‌گوید که از همان روزهای نوجوانی به خواندن و فهم رهبری افراد در جنگ‌ها و موقعیت‌های بغرنج علاقه داشته و همواره در پی این بوده تا بفهمد شیوه‌ی زیست افرادی مانند ناپلئون چگونه بوده است. در واقع او در پی این است که بگوید آموزه‌های این کتاب، نتیجه‌ی سال‌ها مشاهده‌گری و دقت در رفتار مدیران شناخته‌شده و مطالعه درباره‌ی عملکرد رهبران گذشته است.

در ادامه‌ی کتاب، برایان تریسی به این موضوع می‌پردازد که چطور یک مدیر یا رهبر می‌تواند به انگیزه‌ی افراد برای رسیدن به یک ایده‌آل قوت ببخشد و به او کمک کند تا در مسیر رسیدن به خواسته‌های فردی و جمعی باانگیزه بماند و متعهدانه در این مسیر قدم بردارد. درواقع او به ضرورت حضور یک رهبر و مدیر و اهمیت همراهی او با یک تیم اشاره می‌کند. چراکه همه‌ی ما علاوه بر انگیزه‌های درونی، نیازمند انگیزه‌ها و تشویق‌های بیرونی هم هستیم تا بتوانیم با اراده بیشتری قدم در راه بگذاریم. از خلال نوشته‌های برایان تریسی می‌توان به راهکارهایی که او به مدیران ارائه می‌کند، پی برد.

برایان تریسی یکی از نویسندگان محبوب در حوزه‌ی موفقیت و مدیریت کسب‌وکار در ایران است که سال‌هاست همه‌ی کتاب‌های او بعد از انتشار، بلافاصله در ایران نیز ترجمه می‌شوند. کتاب رهبری: شیوه‌ها و تکنیک‌های کاربردی رهبری موثر و هدفمند از مجموعه کتاب‌های موفقیت برایان تریسی توسط انتشارات لیوسا و با ترجمه صبا حقیقی منتشر شد.

نکوداشت‌های کتاب رهبری

  • آیا در انجام مسئولیت‌های خود به عنوان یک مدیر مشکل دارید؟ اگر به عنوان یک مدیر با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کنید، کتاب رهبری، استراتژی‌های منحصربه‌فرد و کاربردی زیادی دارد که به شما در غلبه کردن بر چالش‌هایتان کمک می‌کند. (San Francisco Book Review)
  • کتاب رهبری به عنوان یک راهنمای کوچک به شما کمک خواهد کرد تا ظرفیت‌های درونی خود را برای مدیریت کشف کنید. (New Equipment Digest)
  • مخاطبان و خوانندگان این کتاب از طریق پذیرش و به‌کارگیری دستورالعمل‌‌های کتاب رهبری به تدریج ظرفیت‌ها و توانمندی مدیریتی خود را می‌شناسند و از ظرفیت‌ها و استعدادهای دیگران نیز بهره‌مند می‌شوند. (Smart Supervision)

کتاب رهبری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد دارید به عنوان یک رهبر یا مدیر، هدایت تیمی را برعهده بگیرید یا در حال حاضر این وظیفه را دارید، خواندن این کتاب برای شما مفید و سودمند خواهد بود. کتاب رهبری با ارائه راهکارهایی که می‌تواند از یک نفر، مدیر خوبی بسازد، به ما کمک می‌کند تا به صورت یک مدیر موفق یا رهبر تیم کارآمد علاوه بر خودمان به دیگران نیز انگیزه ببخشیم.

برایان تریسی را بیشتر بشناسیم

زندگینامه افراد پرآوازه و موفق بسیار خوانده و شنیده شده است. برایان تریسی نیز یکی از این نویسندگان و سخنرانان مشهور دنیاست که تمام آثار او مورد اقبال افراد زیادی در دنیا قرار گرفته است. در هر سخنرانی او، افراد صاحب‌نام و جمعیت زیادی حاضر می‌شوند که باور دارند راهکارهای برایان تریسی می‌تواند آن‌ها را به موفقیت و زندگی ایده‌آل رهنمون کند.

برایان تریسی نیز گذشته‌ی مشابهی همچون سایر افراد موفق دارد: او در سال 1944 در ونکوور کانادا به دنیا آمد و خانواده خیلی زود باعث محرومیت او از تحصیل شدند. به‌ناچار، او در سرتاسر دنیا برای امرار معاش کارهای مختلفی را تجربه کرد. سرانجام در 23-24 سالگی وارد حوزه فروش شد تا اقبال خود را در این شغل بسنجد. نتیجه تلاش‌های او و بلندپروازی‌اش توفیق در فروش و کسب سود چشمگیر بود. از این نقطه، زندگی برایان تریسی وارد مرحله‌ی تازه‌ای می‌شود و او قدم در راه زندگی شغلی حرفه‌ای خود می‌گذارد. برایان تریسی با نگارش کتاب، سخنرانی‌ها، تسلط بر چند زبان و سفر به سرتاسر دنیا توانست آموزه‌ها و تجربیات شخصی خود را در اختیار همگان قرار دهد و به آن‌ها در مسیر رسیدن به اهداف‌شان کمک کند. از این سخنران خوش‌صحبت، آثار زیادی به فارسی ترجمه شده است که مهم‌ترین آن‌ها به این شرح است: «قورباغه‌ات را قورت بده!»، «قدرت برنامه‌ریزی»، «مذاکره»، «موفقیت فردی»، «مدیریت زمان»، «هفت قدم تا عادت‌های موفق»، «آداب معاشرت» و...

در بخشی از کتاب رهبری می‌خوانیم

شجاعت یکى از مهم‌ترین ویژگى‌هاى رهبرى است. شجاعت است که باعث مى‌شود رهبر اقدام کند و همچنین باعث گردآمدن مردم زیر پرچم رهبر مى‌شود. جالب اینکه مى‌توان شجاعت را ایجاد کرد. شجاعت خصوصیتى نیست که با آن به دنیا آمده باشیم، اما قابل یادگیرى است.

شجاعت یک عادت است. مى‌توانید عادت شجاعت را با تمرین بهبود ببخشید. هر زمان تمایل به تردید یا روى برگرداندن از یک چالش داشتید، خود را وادارید که به پیش بروید. همواره به سمت مسائلى حرکت کنید که از آن‌ها واهمه دارید. با دورى کردن و اجتناب از موارد و افرادى که از آن‌ها مى‌ترسید، عادت ترس را در خود پرورش مى‌دهید. باید راه دیگرى را انتخاب کنید. باید عادت کنید که هر روز با موارد، افراد و موقعیت‌هایى که از آن‌ها مى‌ترسید، روبه‌رو شوید. هر زمان که با ترس خود مواجه شوید و بر آن غلبه کنید، شجاعت شما رشد مى‌کند. در نهایت، فقط با انجام کارهایى که از آن‌ها مى‌ترسید، دیگر از چیزى نخواهید ترسید.

یکى از کلیدهاى شجاعت، قاطعیت است. یکى از جملات مورد علاقه‌ى من این است: «قاطع عمل کنید، مطمئن باشید نیروهاى غیبى به کمکتان خواهند آمد.» من با مردان و زنان بسیارى کار کرده‌ام که به موفقیت‌هاى بزرگى در کسب‌وکار دست یافتند درحالى‌که استعدادها، توانایى‌ها و منابعى محدود در اختیار داشتند، اما هنوز ظرفیت این را داشتند تا هرجا که فرصتى به دست مى‌آوردند، خود را وادار به حرکت کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1. رهبران ساخته مى‌شوند، به دنیا نمى‌آیند
2. حس مأموریت
3. عمل‌گرایى
4. ویژگى شجاعت
5. رهبر به‌عنوان استراتژیست
6. توانایى القا و انگیزش
7. تعهد به پیروزى
8. رهبر به‌عنوان ارتباط دهنده
9. از سختى‌ها بیاموزید
10. یک تیم قهرمان بسازید
11. بر نتایج تمرکز کنید
12. میل به رهبرى
13. نقش عزت‌نفس در رهبرى
14. با ایجاد الگو رهبرى کنید
15. خود انگیزشى براى رهبران
16. قابلیت‌هاى رهبرى را ارتقا دهید
17. کسب قدرت از طریق همکارى
18. با رضایت و موافقت عموم رهبرى کنید
19. رهبران شنونده هستند
20. مانند یک رهبر زندگى کنید
21. صداقت: ویژگى ضرورى رهبرى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رهبری
نویسنده
مترجمصبا حقیقی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-600-340-020-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رهبری

محمد اسدی
۱۴۰۲/۹/۲۸
هنر رهبری کردن در ذات کسی نیست بلکه ساخته میشه پس این کتاب توصیه میشود
amin jannatkhah
۱۴۰۲/۷/۳۰
برای کسایی که به رهبری و مدیرت در زندگی علاقه دارند، توصیه می‌شود.
آرش آرش
۱۴۰۲/۶/۱۳
کتاب رهبری واقعا نمونه کاملی از رهبری و هدایت مردم بوده
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب رهبری

برای دریافت کتاب رهبری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.