معرفی و دانلود کتاب رهبران سمی: چرا افراد خودشیفته‌ و ضداجتماعی‌ را انتخاب می‌کنیم و چگونه با این انتخاب مقابله کنیم؟

عکس جلد کتاب رهبران سمی: چرا افراد خودشیفته‌ و ضداجتماعی‌ را انتخاب می‌کنیم و چگونه با این انتخاب مقابله کنیم؟
قیمت:
۸۱۰۰۰ ۴۰,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رهبران سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رهبران سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رهبران سمی: چرا افراد خودشیفته‌ و ضداجتماعی‌ را انتخاب می‌کنیم و چگونه با این انتخاب مقابله کنیم؟

کتاب رهبران سمی نوشته‌ی بیل ادی، به ویژگی‌های شخصیت‌های پرتعارض که به قدرت سیاسی و رهبری احزاب مختلف دست یافته‌اند، توجه نشان می‌دهد. این کتاب ضمن بررسی روان‌شناسانه‌ی شخصیت‌هایی مثل هیتلر و استالین، درمورد چگونگی تغییرِ الگویی که این افراد را به قدرت می‌رساند، بحث می‌کند.

درباره‌ی کتاب رهبران سمی

الگوهای اساسی مطرح‌شده در کتاب رهبران سمی (Why We Elect Narcissists and Sociopaths―and How We Can Stop) را‌ می‌توان برای رهبران پرتعارض در تمام سطوح دولت، تجارت و جوامع به‌کار برد. بیل ادی (Bill Eddy) این کتاب را در سه بخش نوشته است: بخش اول: خودشیفته‌ها و افراد ضداجتماعی چگونه انتخاب‌ می‌شوند؟؛ بخش دوم: بحران خیالی سه‌بخشی در سراسر جهان؛ بخش سوم: چگونه می‌توان سیاستمداران پرتعارض را متوقف کرد؟

بخش اول شامل الگوهای رفتاری سیاستمداران پرتعارض است؛ اینکه چگونه ویژگی‌های خودشیفتگی و ضداجتماعی ‌آن‌ها می‌تواند بسیار خطرناک و فریبنده باشد و اینکه چگونه می‌توان ‌آن‌ها را در همان ابتدا تشخیص داد. در بخش دوم، بیل ادی از یازده سیاستمدار پرتعارض که از بحران خیالی سه‌بخشی در صد سال گذشته برای به دست آوردن قدرت نامحدود استفاده کردند، یاد می‌کند. ابتدا نمونه‌های اصلی، آدولف هیتلر، ژوزف استالین و مائو تسه‌تونگ را تحلیل می‌کند؛ اینکه چگونه شخصیت‌های ‌آن‌ها رشد کرد و به قدرت رسیدند. بخش سوم به چگونگی پایان دادن به الگویِ به قدرت رساندن افراد پرتعارض می‌پردازد. نویسنده ابتدا روش‌هایی را برای ایجاد روابط بین گروه‌هایی که تقسیم شده‌اند عنوان می‌کند. سپس در مرحله‌ی بعد، درباره‌ی چگونگی شناسایی و توضیح الگوهای افراد پرتعارض برای احزاب سیاسی که نامزدها را انتخاب‌ می‌کنند، توضیح‌ می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب رهبران سمی

بزرگ‌ترین تهدید برای بشر و دموکراسی، سیاستمداران خودشیفته و ضداجتماعیِ پرتعارض هستند؛ صرف‌نظر از هویت سیاسی اولیه‌ی ‌آن‌ها (چپ افراطی یا راست افراطی). ‌آن‌ها فراتر از سیاست هستند و به دلیل شخصیت افراطی خود، مسبب اکثر مصائب جهان در طول تاریخ – به‌ویژه صد سال اخیر – بوده‌اند که پایانی برای ‌آن‌ها وجود ندارد. سیاستمدارانِ پرتعارض همان الگوهای افراد پرتعارض را در زندگی روزمره دارند، اما ‌آن‌ها قدرت بسیار بیشتری برای آسیب رساندن و فریب مردم در مقیاس بسیار بزرگ‌تر دارند. ازاین‌رو شناخت افراد سمی و پرتعارض در زندگی روزمره و پیرامونمان، امری مهم و ضروری تلقی می‌شود و به همین دلیل است که کتاب رهبران سمی اثری مهم و درخورد توجه است. بیل ادی در این کتاب ویژگی این‌گونه افراد را نشانمان می‌دهد و توضیح می‌دهد که چگونه از آسیب این رهبران در امان بمانیم.

نشر ترنگ کتاب رهبران سمی را با ترجمه‌ی الناز معتمدی منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب رهبران سمی

  • از بیل ادی برای نگارش این کتاب متشکرم. ای کاش آن را در ابتدای سال گذشته، زمانی‌که برای کنگره نامزد شده بودم می‌خواندم! ارزش بزرگ این کتاب برای من این است که بهتر توانستم افرادی را که تلاش می‌کنند دموکراسی را از بین ببرند، درک کنم. در این کتاب راهکارهای مختلفی یاد گرفتم که به من کمک ‌کرد تا به‌جای پیروی از شعارهای انتخاباتیِ افراد، صورت عینی ‌آن‌ها را ببینم و از میانشان فرد لایق را انتخاب کنم. (چاک ادی، نامزد میانه‌رو جمهوری‌خواه انتخابات مقدماتی)
  • اختلالات شخصیتی خطرناک امروزه بسیار مهم هستند و این حیاتی است که آن را بهتر درک کنیم؛ پس ما به کتاب رهبران سمی نیاز داریم. (مارجوری کلی)
  • بیل ادی، نویسنده‌ی کتاب رهبران سمی، کار بزرگی برای ارزیابی دنیای سیاست مدرن و کسانی‌که یاد گرفته‌اند از قدرت خود برای دستکاری ابزارهای ارتباطی امروز برای تأثیرگذاری بر رأی‌دهندگان ناآگاه استفاده کنند، انجام داده است. این کتاب، شجاعانه ما را راهی دنیایی جدید کرده است. (مایکل جی پالماری)
  • من به‌عنوان قاضی سابق و دادستان منتخب منطقه، با چندین سیاستمدار پرتعارض که بیل ادی در کتاب رهبران سمی توضیح می‌دهد، برخورد کرده‌ام. حق دارد وقتی می‌گوید ‌آن‌ها بحران‌ها و درگیری‌های غیرضروری ایجاد می‌کنند و به‌جای انجام کارهای درست و منطقی، خود را قهرمانان بزرگ می‌دانند. (بانی دومانیس)

کتاب رهبران سمی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی که می‌خواهند جنبه‌های روان‌شناسانه‌ی شخصیت‌های پرتعارض را درک کنند و به شناخت بهتری نسبت به شرایط سیاسی دست یابند، کتابی خواندنی است.

در بخشی از کتاب رهبران سمی: چرا افراد خودشیفته‌ و ضداجتماعی‌ را انتخاب می‌کنیم و چگونه با این انتخاب مقابله کنیم؟ می‌خوانیم

همان‌طورکه هیتلر اولین سیاستمداری بود که از رادیو برای ارتباط صمیمانه با مردم عادی در خانه‌هایشان استفاده کرد، مک‌کارتی نیز اولین سیاستمداری بود که از تلویزیون به شیوه‌ای شدیداً احساسی و تکراری استفاده کرد. او چهار سال بر اخبار تلویزیون تسلط داشت، اما قدرت او در سال 1954 سقوط کرد؛ زمانی‌که ارتشِ ایالات‌متحده را متهم کرد که کمونیست‌های شناخته‌شده را سرکوب‌ می‌کنند. در اصل او زیاده‌روی کرد.

تحقیق در شنیده‌های تلویزیونی به مردم آمریکا اجازه داد تا ترفندهای غیرمعتبر او را ببینند و او به‌سرعت حمایت خود را از دست داد. در نهایت، حزب سیاسیِ خودِ مک‌کارتی هم علیه او به پا خواستند. در سال 1954، سنا او را به‌خاطر روش‌های تهاجمی‌اش محکوم کرد و همه به‌جز یک سناتور علیه او رأی دادند. این رأی «به‌طور مؤثر به کار او پایان داد»؛ اما او تا زمان مرگش بر اثرِ اعتیاد احتمالی به الکل در سال 1957، همچنان از حمایت مردمی برخوردار بود.

در اوج قدرت سیاسی مک‌کارتی، نظرسنجی‌ها نشان داد که تقریباً نیمی از آمریکایی‌ها او را تأیید‌ می‌کردند. حتی پس از محکومیت سنا در سال 1954، مک‌کارتی در نظرسنجی‌های گالوپ از حمایت 40 درصدی برخوردار بود.

به‌نظر‌ می‌رسد که تکرار پیام‌های احساسی او در تلویزیون تأثیر گذاشت. تلویزیون در دهه‌ی 1950 صنعت جدیدی بود و اقتدار بالایی داشت. از‌آنجایی‌که مک‌کارتی یک سناتور بود، مشخصاً او فردی بود که بسیار مورد توجه قرار‌ می‌گرفت و هیچ ایستگاه تلویزیونی دیگری قرار نبود از او انتقاد کند؛ به‌ویژه درباره‌ی موضوع داغ کمونیسم.

فهرست مطالب کتاب

در ستایش کتاب
قدردانی
درباره‌ی نویسنده
پیشگفتار
درباره‌ی این کتاب
بخش اول: خودشیفته‌ها و افراد ضداجتماعی چگونه انتخاب‌ می‌شوند؟
فصل اول: سیاستمداران پرتعارض
فصل دوم: جنگ روانیِ افراد پرتعارض
فصل سوم: تقسیم ‌رأی‌دهندگان به چهار گروه
فصل چهارم: رسانه‌های جنجالی
فصل پنجم: بحران خیالی سه‌بخشی
بخش دوم: بحران خیالی سه‌بخشی در سراسر جهان
فصل ششم: چگونگی تسلط هیتلر، استالین و مائو
فصل هفتم: در سراسر جهان امروز: روسیه، مجارستان، فیلیپین، ونزوئلا و ایتالیا
فصل هشتم: در آمریکا: از مک‌کارتی، نیکسون، ترامپ تا ...؟
فصل نهم: ده اشتباه رایج سیاستمداران پرتعارض
بخش سوم: چگونه‌ می‌توان سیاستمداران پرتعارض را متوقف کرد؟
فصل دهم: همه‌چیز درباره‌ی روابط
فصل یازدهم: غربالگری خودشیفته‌ها و ضداجتماعی‌ها
فصل دوازدهم: افشای رازِ بحران خیالی سه‌بخشی
فصل سیزدهم: قاطع و مصمم بودن ما؛ تهاجمی بودن افراد پرتعارض
فصل چهاردهم: مدیریت کردن رسانه‌ها و اخبار جعلی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رهبران سمی: چرا افراد خودشیفته‌ و ضداجتماعی‌ را انتخاب می‌کنیم و چگونه با این انتخاب مقابله کنیم؟
نویسنده
مترجمالناز معتمدی
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات301
زبانفارسی
شابک978-622-7741-84-1
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۱۰۰۰ ۴۰,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رهبران سمی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رهبران سمی

برای دریافت کتاب رهبران سمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.