معرفی و دانلود کتاب راهنمای کاربردی مدیریت ریسک پروژه بر اساس PMBOK (به همراه مطالعه موردی)

عکس جلد کتاب راهنمای کاربردی مدیریت ریسک پروژه بر اساس PMBOK (به همراه مطالعه موردی)
قیمت:
۴۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کاربردی مدیریت ریسک پروژه بر اساس PMBOK (به همراه مطالعه موردی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کاربردی مدیریت ریسک پروژه بر اساس PMBOK (به همراه مطالعه موردی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای کاربردی مدیریت ریسک پروژه بر اساس PMBOK (به همراه مطالعه موردی)

در کتاب راهنمای کاربردی مدیریت ریسک پروژه بر اساس PMBOK (به همراه مطالعه موردی)، به قلم سید مهدی مصطفوی گرجی با علم مدیریت ریسک پروژه، تاریخچه‌ی مختصر این علم و برخی مدل‌های محبوب آن آشنا می‌شویم. در ادامه، تعریف ریسک و انواع مختلف آن ارائه و سپس روش‌ها، قوانین و مفاهیم ضروری در مدیریت ریسک شرح داده شده است. در بخش نهایی کتاب برای انتقال بهتر مفاهیم، یک نمونه‌ی موفق از اجرای مدیریت ریسک بررسی و تشریح می‌شود.

درباره‌ی کتاب راهنمای کاربردی مدیریت ریسک پروژه بر اساس PMBOK (به همراه مطالعه موردی)

سیدمهدی مصطفوی گرجی، در مقدمه‌ی کتاب راهنمای کاربردی مدیریت ریسک پروژه بر اساس PMBOK (به همراه مطالعه موردی)، در شرح چیستی و چرایی اهمیت علم مدیریت ریسک به این موضوع اشاره می‌کند که تمام پروژه‌هایی که در جهان واقعی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند با درجه‌ای از عدم قطعیت روبرو هستند و پس از جنگ جهانی دوم و پیشرفت علم مدیریت پروژه بود که دانشمندان و متفکران به این نتیجه رسیدند که اندازه‌گیری و برنامه‌ریزی فاکتورهای ریسک هر پروژه می‌تواند در بهینه‌سازی عملکرد و توفیق نتیجه‌ی آن نقش بسیار حیاتی و باارزشی داشته باشد. با گذشت زمان و پس از پیشرفت به‌سزای علم مدیریت پروژه در اواخر دهه‌ی هشتاد میلادی، مدیریت ریسک پروژه به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخه‌های این علم اهمیت و محبوبیت بسیاری پیدا کرد.

PMBOK در واقع مختصرشده‌ی عبارت Project Management Body of Knowledge است که به مجموعه‌ای از مفاهیم و قواعد لازم در مدیریت پروژه اشاره دارد که از حوزه‌های مختلفی مانند، مدیریت هزینه، مدیریت زمانبندی، مدیریت منابع و البته مدیریت ریسک تشکیل شده است. مدیریت ریسک، یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین حوزه‌های این مجموعه است که در چهارچوب فرآیندها و قوانین مشخصی به تحلیل کمی و کیفی و نظارت بر عامل ریسک در هر پروژه می‌پردازد. ریسک پروژه به معنای هر واقعه یا اتفاقی است که در آینده می‌تواند با تاثیرات مثبت و منفی باعث شکست یا پیشرفت پروژه بشود. بدیهی است که در جهان واقعی، با وجود هزاران عامل و فاکتور غیرقابل پیشبینی در محیط اطراف، نمی‌توان آینده و سرنوشت هیچ پروژه‌ای را به طور قطعی تعیین کرد اما متخصصان در مدیریت ریسک پروژه تلاش می‌کنند با اجرای راهکارها و فرآیندهای خاصی به نظارت و تحلیل کمی و کیفی ریسک‌های پروژه پرداخته و خسارت‌های آن را به حداقل برسانند.

سیدمهدی مصطفوی گرجی در این کتاب ابتدا به معرفی تاریخچه‌ی مدیریت پروژه و به خصوص مدیریت ریسک پرداخته و فصل دوم کتاب را به تعریف ریسک و گروه‌بندی آن و فصل سوم را به ارتباط مدیریت ریسک پروژه با مدیریت پروژه اختصاص داده است. در ادامه و در طی فصول چهار تا ده کتاب، روند تحلیل کمی و کیفی پروژه، نحوه‌ی پاسخ به ریسک و چگونگی پیاده‌سازی و نظارت بر مدیریت ریسک پروژه تشریح و معرفی می‌شود. در نهایت، بخش آخر کتاب به معرفی یک نمونه‌ی عملی از اجرای مدیریت ریسک در یک پروژه‌ی مهندسی اختصاص یافته است.

کتاب راهنمای کاربردی مدیریت ریسک پروژه بر اساس PMBOK (به همراه مطالعه موردی) از طرف موسسه‌ی فرهنگی دیباگران تهران که یک نشر تخصصی در زمینه‌ی انتشار آثار علمی و آموزشی است، به دست شما می‌رسد و امید است در عین معرفی مدیریت ریسک پروژه شما را تا حدی با این فن و علم مدیریت پروژه آشنا کند.

کتاب راهنمای کاربردی مدیریت ریسک پروژه بر اساس PMBOK (به همراه مطالعه موردی) برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب راهنمای کاربردی مدیریت ریسک پروژه بر اساس PMBOK (به همراه مطالعه موردی) به تمام دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه‌های مدیریت مالی و مدیریت پروژه پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب راهنمای کاربردی مدیریت ریسک پروژه بر اساس PMBOK (به همراه مطالعه موردی) می‌خوانیم

ریسک‌ها شرایط یا رویدادهای غیرقطعی در آینده هستند که ممکن است اتفاق بیفتند یا نیفتند، ولی در صورتی که اتفاق بیفتند منجر به مسائلی می‌شوند. باید بین ریسک‌ها و ویژگی‌های مرتبط با ریسک مانند علت‌ها و اثرات تمایز قائل شد. علت به رویدادها و شرایطی گفته می‌شود که در حال حاضر وجود دارند و به طور قطعی در آینده نیز وجود خواهند داشت و ممکن است منجر به ریسک شوند. اثرات شامل شرایط و رویدادهای شرطی در آینده می‌باشند که در صورت وقوع ریسک مرتبط با آن اتفاق افتاده و به صورت مستقیم بر روی یک یا تعداد بیشتری از اهداف پروژه اثر می‌گذارند. از این زنجیره علت- ریسک- اثر می‌توان برای توصیف یک ریسک استفاده نمود.

به تهدیداتی که اتفاق می‌افتد و حالت قطعی پیدا می کند وقایع یا مشکلات گفته می‌شود و به فرصتهایی که اتفاق میفتد مزایا گفته می‌شود. هم وقایع و هم مزایا مستلزم برخی از اقدامات مدیریت پروژه هستند که خارج از محدوده فرایندهای مدیریت پروژه می‌باشند.

در مدیریت ریسک پروژه‌ها، هدف مدیریت عدم قطعیتهای آینده و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: تاریخچه مدیریت ریسک در پروژه و بررسی چارچوب‌های موجود جهت مدیریت ریسک پروژه
فصل 2: مدیریت ریسک پروژه
فصل 3: معرفی فرآیندهای مدیریت ریسک پروژه
فصل 4: مدیریت ریسک
فصل 5: شناسایی
فصل 6: انجام تحلیل کیفی ریسک
فصل 7: انجام تحلیل کمی ریسک
فصل 8: پاسخ به ریسک
فصل 9: پیاده‌سازی و اجرای پاسخ‌های ریسک
فصل 10: نظارت بر ریسک‌ها
فصل 11: انواع بودجه جهت مدیریت یک پروژه
فصل 12: ارائه‌ی یک نمونه عملی از ارزیابی یک پروژه
پیوست 1: تجمیع روش‌های مدیریت ریسک
پیوست 2: واژگان مدیریت ریسک
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای کاربردی مدیریت ریسک پروژه بر اساس PMBOK (به همراه مطالعه موردی)
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات157
زبانفارسی
شابک978-622-218-274-8
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه، کتاب‌های مدیریت پروژه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای کاربردی مدیریت ریسک پروژه بر اساس PMBOK (به همراه مطالعه موردی)

برای دریافت کتاب راهنمای کاربردی مدیریت ریسک پروژه بر اساس PMBOK (به همراه مطالعه موردی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.