معرفی و دانلود کتاب رازهای موفقیت یک قهرمان: نگاهی از منظر روانشناسی به داستان حضرت یوسف (ع)

عکس جلد کتاب رازهای موفقیت یک قهرمان: نگاهی از منظر روانشناسی به داستان حضرت یوسف (ع)
قیمت:
۱۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رازهای موفقیت یک قهرمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رازهای موفقیت یک قهرمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رازهای موفقیت یک قهرمان: نگاهی از منظر روانشناسی به داستان حضرت یوسف (ع)

سید مجتبی حورایی، نویسنده و روان‌شناس، در کتاب رازهای موفقیت یک قهرمان، آموزه‌هایی را بازگو می‌کند که یاری‌رسان انسان‌ها برای دستیابی به موفقیت هستند. او در این کتاب، زندگی و منش حضرت یوسف را الگو قرار داده و با ذکر چالش‌های زندگی او، نکاتی را مطرح می‌کند که موفقیت این پیام‌آور الهی را رقم زده‌اند. این اثر با پیروی از الگویی حقیقی و انسانی، وارد مباحث روان‌شناسی شده و خواننده را به‌ سوی موفقیتی پایدار راهنمایی می‌کند.

درباره‌ی کتاب رازهای موفقیت یک قهرمان

موفقیت خواسته‌ی بسیاری از انسان‌هاست اما هر موفقیتی با چالش‌ها بسیاری همراه است. کتاب رازهای موفقیت یک قهرمان، نوشته‌ی سید مجتبی حورایی، با الگو قرار دادن زندگی و اعمال حضرت یوسف، به خواننده درس‌هایی آموزنده ارائه می‌دهد تا پله‌های ترقی را طی کرده و به موفقیت دست یابد.

رویکردی که نویسنده در نگارش این کتاب پیش گرفته، قصه‌گویی است. او اعتقاد دارد که داستان، بار تربیتی خارق‌العاده‌ای داشته و می‌تواند در حوزه‌ی آموزش بسیار موفق عمل کند. قرآن نمونه‌ای است که این نظریه را ثابت می‌کند. خداوند، آموزه‌های موجود در قرآن را در قالب قصه‌هایی تأثیرگذار نقل کرده تا انسان را به سمت روشنایی هدایت کند؛ چراکه داستان‌ها زبان منحصربه‌فرد خود را دارند و راه‌های زندگی باافتخار را از طریق مسیر زندگی شخصیت‌های برجسته آموزش می‌دهند. در نتیجه، نویسنده‌ی کتاب پیش‌رو با روایت قصه‌ی حضرت یوسف و پیروزی‌های او، خواننده را با راه‌هایی آشنا می‌کند که در نهایت به موفقیت ختم می‌شوند.

از مزیت‌های قصه‌گویی در حوزه‌ی تربیت می‌توان به غلیان احساسات اشاره کرد. داستان‌ها با برانگیختن هیجانات شنونده باعث می‌شوند که آموزه‌ها در حافظه‌ی بلندمدت جا بگیرند و به‌سادگی دستخوش فراموشی نشوند. همچنین روایات، احساس همزادپنداری و صمیمیت میان خواننده و قهرمان را بیدار می‌کنند. در نتیجه، اگر شخصیت داستان، فردی پاک و نیکوکار باشد، خواننده از منش او الهام می‌گیرد و سعی می‌کند اعمال خود را با شخصیت‌های قصه تطبیق دهد. در این میان، قصه‌های قرآنی از جایگاه برتری برخوردارند. به این دلیل که براساس زندگی شخصیت‌های حقیقی نوشته شده‌اند، حامل سخنان خداوند هستند و انسان‌ها را از گمراهی نجات می‌دهند. به همین خاطر است که کتاب رازهای موفقیت یک قهرمان، حضرت یوسف را الگو قرار داده؛ زیرا اعمال و نگرش پاک او، خواننده را مشتاق می‌کند که در همین مسیر قدم بگذارد و با استفاده از روش‌های این پیامبر به موفقیت دست یابد. در حقیقت، می‌توان نتیجه گرفت که داستان زندگی حضرت یوسف در کتاب حاضر، ابزاری است برای پرورش و رشد افرادی موفق که با الهام از انسان‌های برگزیده‌‌ی خدا، قهرمان زندگی خود و دیگران شده‌اند.

این کتاب که پیش‌تر با عنوان «یوسف، قهرمان خوبی‌ها» توسط انتشارات دکلمه‌گران منتشر شده بود، اکنون به‌همت انتشارات لیوسا و با عنوانی تازه، به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی موفقیت نامحدود

این مجموعه با بهره‌گیری از علم روان‌شناسی به بررسی جنبه‌های مختلف موفقیت در زندگی پرداخته و از روابط گرفته تا معضلات فردی، راه‌هایی را برای دستیابی به موقعیتی بهتر پیشنهاد می‌کند. کتاب رازهای موفقیت یک قهرمان، پنجمین جلد از مجموعه‌ی موفقیت نامحدود است که توسط سید مجتبی حورایی تألیف شده.
کتاب‌های «اعتماد به‌ نفس، کلید موفقیت»، «ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران»، «با خدا همه چیز ممکن است»، «تمرکز فکر» و «دوستی‌های قبل از ازدواج» دیگر آثار مجموعه‌ی موفقیت نامحدودند که توسط انتشارات لیوسا منتشر شده‌اند.

کتاب رازهای موفقیت‌های یک قهرمان برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب موفقیت‌های یک قهرمان، پیشنهادی کاربردی برای تمام کسانی است که خواهان کسب موفقیت‌های بیشترند و از پندهای آموزنده استقبال می‌کنند.

با سید مجتبی حورایی بیشتر آشنا شویم

سید مجتبی حورایی، نویسنده، مشاور و کارشناس صداوسیما است که مدتی هم سردبیری مجله‌ی راز را به عهده داشته. او در سال 1348 در تهران متولد شد و از سال 1371 فعالیت تخصصی خود را به‌عنوان روان‌شناس آغاز کرد. او طی 27 سال فعالیت خود، دوره‌ها و همایش‌های فراوانی با موضوعاتی نظیر موفقیت در ازدواج، تشکیل خانواده، محیط کار، تربیت فرزندان، تقویت اعتمادبه‌نفس و خلاقیت و همچنین مدیریت زمان برگزار کرده. کتاب‌های «ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران» و «با خدا همه چیز ممکن است» نمونه‌هایی از بهترین کتاب‌های سید مجتبی حورایی‌اند که از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه‌ی روان‌شناسی به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب رازهای موفقیت یک قهرمان می‌خوانیم

مراقب باشید صفات ذاتى و غیراکتسابى را در هیچ‌کس تشویق نکنید. همان‌طور که فقدان آن‌ها در کسى مایه‌ى سرزنش نیست. صفات ذاتى به‌ویژه اگر در حضور دیگران تشویق و تحسین شود مى‌تواند زمینه‌ساز بروز حسادت در دیگران باشد. این همان خطاى بزرگى است که والدین به خصوص در مورد فرزند دوم مرتکب مى‌شوند و بعد شکایت مى‌کنند که چرا فرزند بزرگ‌تر به فرزند کوچک‌تر حسادت مى‌کند. مادر به سراغ کودک خردسال یا نوزاد خود مى‌رود و مى‌گوید: «قربانت بروم، فداى آن چشم‌هاى خوشگلت بشوم، چه بینى قشنگى، چه موهاى نازى!» بعد او را در آغوش مى‌فشارد و مى‌بوسد و همه‌ى اینها درحالى رخ مى‌دهد که فرزند بزرگتر به دقت مادر و رفتار محبت‌آمیز او را مشاهده مى‌کند و از آن جا که ویژگى‌هاى تحسین شده هرگز قابل تحصیل نیست و کودک، زیبایى خود را کمتر از تازه وارد مى‌پندارد، آرام‌آرام حسادتش گل مى‌کند. او حس مى‌کند این تازه‌رسیده هنوز نیامده، محبت مادرم را به غارت برده و در ابتدا تلاش مى‌کند تا از هر راهى محبت مادر را به خود جلب کند. او در بررسى‌هاى اولیه به این نتیجه مى‌رسد که علت محبت مادر به برادر یا خواهر کوچک‌ترش «کوچک بودن» اوست، پس تصمیم مى‌گیرد رفتارهایى بچه‌گانه داشته باشد: جیغ مى‌زند، گریه مى‌کند، نق مى‌زند و گاهى صدایش را کودکانه‌تر مى‌کند و اصلاً اداى نوزادان را در مى‌آورد. غذا را به زمین مى‌ریزد و تمایل دارد با اسباب‌بازى‌هاى مناسب براى کودکان خردسال‌تر از خود بازى کند. فاجعه اینجاست که در چنین شرایطى والدین به کودکشان نهیب مى‌زنند: «مگر بچه‌اى؟ تو دیگر بزرگ شده‌اى. مؤدب باش»

کودک، آرام‌آرام حالش از بزرگ شدنش به هم مى‌خورد. براى او رشد مساوى است با از دست دادن محبت پدر و مادر، پس سعى مى‌کند در هر کارى که نشان‌دهنده‌ى بزرگى و رشد است مقاومت نشان دهد و حتى به دیگران بفهماند که بچه است و نمى‌فهمد. اگر رفتار والدین مهار و اصلاح نشود حتى ممکن است کودک به فکر بیفتد نوزاد را در خلوت و دور از چشم پدر و مادر اذیت کند، نیشگون بگیرد، به صورتش چنگ بزند و حتى شیشه‌ى شیرش را از دستش بگیرد و خود نوش جان کند.

فهرست مطالب کتاب

سپاس
روان شناسى قصه
امتیازات قصه گویى و قصه خوانى در تربیت
ویژگى‌هاى قصه خوب
سرآغاز
شروع داستان
چرا بچه‌ها حسادت مى‌کنند؟
امتیازات مشورت با والدین
موهبت در دل سختى
روان‌شناسى حسد
از کجا بفهمم حسودم یا نه؟
درمان حسد
اما درمان‌هاى رفتارى و عملى حسد
روان‌شناسى دروغ
چرا بچه‌ها دروغ مى‌گویند؟
علت دروغ گفتن بزرگ‌ترها
چه کنیم تا دروغ نگوییم
و اما راه‌حل عملى دروغ
کسى که با خداست غریب نیست
گفتگوهاى غیرضرورى، دامگه شیطان
دامى دیگر از سوى شیطان
یک تله‌ى بزرگ: «حواسم هست»
نکته‌ى دیگر داستان: پناهندگى یوسف
حیا در خلوت: سکوى پرش
ماجراى ابن‌سیرین
ماجراى شیخ رجبعلى خیاط
حمایت خدا از بندگان خویش
سخنى با پدران و مادران عزیز
نیت زنان مصر چه بود؟
ما تا کجا با خدا هستیم؟
یوسف به خود مغرور نیست
جهل چیست؟
جوانمردى و بزرگوارى
باز هم درباره‌ى بزرگوارى یوسف
پاداش نیکوکارى
چرا یوسف خود را معرفى نکرد؟
باز هم جوانمردى یوسف
اجازه گرفتن برادران
چشم خوردن: یک حقیقت مسلم
چه کنیم تا چشم نخوریم!
تعمیم دادن، تهمتى بزرگ
کوچک‌شمردن گناه
صبر جمیل چیست؟
چگونه صبور باشیم؟
چرا یعقوب این‌قدر مى‌گریست؟
دلسوزى حقیقى براى پدر؟!
یعقوب مى‌دانست که یوسفش زنده است
یأس و ناامیدى، گناهى بزرگ
«تقوا و صبر» دو کلید پیروزى
یعقوب چگونه بوى پیراهن یوسف را حس کرد؟
شفاى یعقوب، چرا با پیراهن یوسف؟
سجده براى غیر خدا؟
باز هم بزرگوارى یوسف
دعا براى عاقبت بخیرى
آخرین فراز داستان: ازدواج یوسف و زلیخا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رازهای موفقیت یک قهرمان: نگاهی از منظر روانشناسی به داستان حضرت یوسف (ع)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-600-340-248-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رازهای موفقیت یک قهرمان

محمودعلی شعبانی
۱۴۰۲/۱/۱۸
سلام دوستان کتابراهی، خسته نباشید ما معمولا دوست داریم کتاب نویسندگان خارجی را بخوانیم وکتاب‌های متفاوت یک نویسنده را می‌خریم...
کتابی آقای حورایی یکی از بهترین کتاب‌هایی است
که من می‌خوانم اگر شما بخش حسادت و درمان حسادت را بخوانید متوجه می‌شوید که من بی راه نگفته‌ام.... متشکرم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب رازهای موفقیت یک قهرمان

برای دریافت کتاب رازهای موفقیت یک قهرمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.