معرفی و دانلود کتاب دوباره فکر کن: قدرت دانستن چیزهایی که نمی‌دانیم

عکس جلد کتاب دوباره فکر کن: قدرت دانستن چیزهایی که نمی‌دانیم
قیمت:
49000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دوباره فکر کن: قدرت دانستن چیزهایی که نمی‌دانیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دوباره فکر کن: قدرت دانستن چیزهایی که نمی‌دانیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دوباره فکر کن: قدرت دانستن چیزهایی که نمی‌دانیم

کتاب دوباره فکر کن: قدرت دانستن چیزهایی که نمی‌دانیم نوشته‌ی آدام گرانت که از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز در سال 2021 به شمار می‌آید، رویکردهای تجدید نظر را بررسی می‌کند و به شما در مورد رها کردن عقاید و تفکرات منسوخ گذشته کمک کرده و می‌آموزد که چگونه می‌توانید با وجود اشتباه کردن در زندگی بهتر عمل کنید.

درباره‌ی کتاب دوباره فکر کن:

هدف آدام گرانت (Adam Grant) در این کتاب، بررسی رویکردهای تجدیدنظر است. او به ‌دنبال متقاعد کننده‌ترین شواهد و تعدادی از ماهرترین تجدید نظر کننده‌های دنیا رفت. تمرکز اولین بخش کتاب دوباره فکر کن: قدرت دانستن چیزهایی که نمی‌دانیم (Think Again The Power of Knowing What You Do not Know) بر باز کردن ذهن‌ است. همچنین در این بخش متوجه خواهید شد که چرا یک کارآفرین آینده‌نگر در دام گذشته گیر می‌کند، چگونه یک دانشمندِ برنده‌ی جایزه‌ی نوبل از اشتباه کردن لذت می‌برد، چگونه بهترین پیش‌بینی‌کنندگان جهان دیدگاه‌هایشان را به‌روز می‌کنند و چگونه یک فیلم‌ساز برنده‌ی اسکار مبارزات سازنده‌ای دارد.

دومین بخش به بررسی راهکارهای تشویق سایر افراد به تجدید نظر می‌پردازد. رویکرد یک قهرمان مناظره‌ی بین‌المللی برای پیروزی در بحث‌ها و موفقیت یک موزیسین سیاه‌پوست در ترغیب خودبرتر پندارهای سفیدپوست و کنار گذاشتن بیزاری‌شان از سیاه‌ها را می‌بینید. قدرت گونه‌ی خاصی از گوش دادن را خواهید دید که کمک ‌حال یک پزشک برای تغییر ذهنیت والدین نسبت به واکسن شد و به یک قانون‌گذار کمک کرد تا فرمانده‌ی ارتش اوگاندا را متقاعد به حضور در مذاکرات صلح کند.

بخش سوم درباره‌ی رویکرد انسان برای ساخت جوامع متشکل از یادگیرنده‌های مادام‌العمر است. نقش یک آزمایشگاه متخصصِ گفتگوهای دشوار بر زندگی اجتماعی مردم را خواهید دید که چگونه بهترین رویکردهای ارتباطی شما برای مسائل مناقشه‌برانگیز نظیر سقط جنین و تغییرات اقلیمی را برملا می‌کند. نقش معلم‌ها در مدارس را می‌بینید که چگونه می‌توانند با تشبیه فضای کلاس به موزه، ترویج نگاه به پروژه‌ها با دیدگاه یک نجار و بازنویسی کتب درسی قدیمی و معتبر، قدرت تجدید نظر را به دانش‌آموزان بیاموزند. رویکرد خلق فرهنگ یادگیری در محیط کار با اولین زن هیسپانیک در فضا را خواهید دید که چطور کنترل ناسا را در دست گرفت تا مانع شکل‌گیری حوادث متعاقب پس از فاجعه‌ی شاتل فضایی کلمبیا شود. این بخش را با بازتاب اهمیت تجدیدنظر درباره‌ی بهترین طرح‌ها به اتمام خواهم رساند.

کتاب دوباره فکر کن، فراخوانی برای رها کردن دانش و عقاید منسوخ و نیز تثبیت خودانگاره‌ انسان نه بر اساس ثبات رأی بلکه با اتکا بر انعطاف‌پذیری است. گرانت معتقد است که در صورت تسلط بر هنر بازنگری و تجدیدنظر، شرایط بهتری برای موفقیت‌های کاری خواهید داشت و زندگی‌تان راضی‌کننده‌تر خواهد شد. تجدیدنظر می‌تواند کمک‌ حال شما در زمینه‌ی خلق راهکارهای جدید برای مسائل کهنه و اصلاح راهکارهای قدیمی برای مسائل جدید باشد. این کار، مسیری برای یادگیری بیشتر از اطرافیان و زندگی با حسرت‌های کمتر است. یکی از نشانه‌های خرد، آگاهی از موعد رهاسازی تعدادی از ارزشمندترین ابزارها و برخی از محبوب‌ترین بخش‌های هویت خودتان است.

نکوداشت‌های کتاب دوباره فکر کن:

- خوانندگان در بسیاری از استدلال‌های جذاب گرانت نقاط مشترک را پیدا می‌کنند و این کتاب یک مطالعه‌ی قابل تأمل است. (Booklist)

- در دنیای امروز، کتاب دوباره فک کن یک مورد خاص و قدرتمند برای تجدیدنظر در مورد آنچه قبلاً می‌دانیم ارائه می‌دهد... که فقط یک درس مفید نیست و می‌تواند یک امر حیاتی باشد. (Financial Times)

- دوباره فکر کن توصیه‌های هوشمندانه‌ای در مورد فرضیات یاد نگرفتن و باز کردن ذهن خود نسبت به کنجکاوی ارائه می‌دهد. (The Washington Post)

- برای هر کسی که می‌خواهد فرهنگ یادگیری و کشف کردن در خانه، محل کار یا مدرسه را ایجاد کند، گرانت تحقیقات پیچیده‌ای را در مورد اینکه چرا هر یک از ما باید به طور مداوم مفروضات قدیمی را زیر سوال ببرد و از ایده‌ها و دیدگاه‌های جدید استقبال کند، ارائه می‌دهد. (Entrepreneur)

- آخرین کتاب آدام گرانت ما را وادار می‌کند که در عقاید، افکار و هویت‌های خود تجدیدنظر و ارزیابی و کنیم و به این دلیل اصلی برسیم که چرا کاری را که انجام می‌دهیم و باور داریم، برای ما اینقدر مهم است و چرا نسبت به عقاید خود پافشاری می‌کنیم... این کتاب به ما می‌آموزد که دیدگاه‌های دیگران را در نظر بگیریم تا بتوانیم نظرات خود را رشد دهیم. یک بار دیگر، آدام گرانت موفق شد که شیوه تفکر ما را وارونه جلوه دهد، زیرا او ما را وادار به بررسی اوضاع می‌کند. (Forbes)

کتاب دوباره فکر کن مناسب چه کسانی است؟

اگر به دنبال اکتشاف و یادگیری هستید و یا اگر می‌خواهید زندگی خود را از همین حالا دگرگون کنید، خواندن این کتاب را از دست ندهید.

با آدام گرانت بیشتر آشنا شویم:

وی از جوان‌ترین استادان دانشگاه مشهور پنسیلوانیا و جزو 25 فرد مبتکر و تاثیرگذار در زمینه کسب و کار شناخته می‌شود و تاکنون نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش و موفقی چون «ببخش و بگیر»، «نوآوران» و... بوده است. گرانت در کارنامه‌اش جوایز انجمن روانشناسی آمریکا و بنیاد ملی علوم را نیز دارد و به مدت 5 سال استاد برتر دانشکده کسب و کار وارتون شناخته شد. از او به عنوان موثرترین افراد در زمینه کسب و کار یاد می‌شود.

جملات برگزیده کتاب دوباره فکر کن:

- هرقدر باهوش‌تر باشند، سخت‌تر شکست می‌خورند.
- نادانی بیش از دانش موجب اعتمادبه‌نفس خواهد شد.
- خسته کردن یک نفر در مباحثه با متقاعد کردن او فرق دارد.
- وقتی «تعارض» مثل کلیشه باشد، «پیچیدگی» نقش یک خبر مهم را دارد.
- به ‌ندرت کسی پیدا می‌شود که بخواهد چیزی را بشنود که دوست ندارد بشنود.

در بخشی از کتاب دوباره فکر کن می‌خوانیم:

توانایی مجادله‌ی مسالمت‌آمیز و مفید، صرفاً ما را متمدن‌تر نخواهد کرد؛ بلکه عضلات خلاقیت‌مان را هم ورزیده‌تر می‌کند. در یک مطالعه‌ی کلاسیک، علی‌رغم دوست‌داشتنی‌‌تر بودنِ معمارهای خلاق نسبت به همتایان کاربلد، میزان ابتکار آن‌ها کمتر از معمارانی بود که اختلافات خانگی بیشتری را تجربه کرده بودند. اغلب آن‌ها در خانواده‌هایی بزرگ شده بودند که یک محیط «پرتنش اما امن» داشتند. کما اینکه رابرت آلبرتِ روانشناس می‌گوید: «خلاق‌های آینده از خانواده‌هایی می‌آیند که نه محیطی سازگار و هماهنگ بلکه فضایی آکنده از «تردید» دارند». هرچند والدین آن‌ها توهین‌های رکیک یا رفتارهای شنیع نداشتند، اما بدون هیچ‌گونه واهمه‌ای اختلافات‌شان را مطرح می‌کردند. به‌جای توصیه به بچه‌ها که نباید در حضور بزرگ‌ترها حرف بزنند، آن‌ها را تشویق می‌کردند که از خودشان دفاع کنند. بچه‌ها یاد گرفتند که حرف‌هایشان را بزنند، و نظرات دیگران را بپذیرند. دقیقاً همان اتفاقی که برای ویلبر و اورویل رایت افتاد.

وقتی برادران رایت گفتند که با هم فکر می‌کنند، منظور اصلی‌شان این بود که با هم می‌جنگند. مباحثه، کسب‌وکار خانوادگی آن‌ها بود. هرچند پدر آن‌ها اسقف یک کلیسای محلی بود، اما کتاب آتئیست‌ها را هم در کتابخانه‌اش داشت، و از فرزندانش می‌خواست که این کتاب‌ها را بخوانند و درباره‌ی آن‌ها بحث کنند. جرأت مبارزه برای ایده‌ها و انعطاف‌پذیری برای شکست در یک مباحثه را آموختند، آن‌هم بدون اینکه چیزی از اراده‌شان کم شود.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
بخش اول: تجدیدنظر شخصی
فصل 1: یک واعظ، یک دادستان، یک سیاست‌مدار و یک دانشمند به ذهن‌تان قدم می‌گذارند
فصل 2: منتقد بیرون گود و متقلب
فصل 3: لذت اشتباه کردن
فصل 4: باشگاه مشت‌زنی خوب
بخش دوم: تجدیدنظر بین فردی
فصل 5: رقص با دشمنان
فصل 6: دشمنی بر سر الماس
فصل 7: مروّجان واکسن و بازجویان خوش‌اخلاق
بخش سوم: تجدیدنظر جمعی
فصل 8: گفتگوهای احساسی
فصل 9: بازنویسی کتاب‌های درسی
فصل 10: این با روش همیشگی‌مان فرق دارد
بخش چهارم: نتیجه‌گیری
فصل 11: گریز از کوته‌بینی
مؤخره
اقدامات تاثیرگذار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دوباره فکر کن: قدرت دانستن چیزهایی که نمی‌دانیم
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-622-6840-58-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
49000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دوباره فکر کن: قدرت دانستن چیزهایی که نمی‌دانیم

سعید رجبی
۱۴۰۱/۴/۲۵
یادمه چند سال پیش یه جایی خواندم بعد از اینکه گالیله مسطح بودن زمین رو زیر سوال برد و گفت زمین کروی و گرده، مقدار سفرهای انسان چند برابر شد، چون مردم قبلش فکر می‌کردند زمین صافه و ممکنه بیفتند و بعد این سفرها موجب تغییرات بزرگی از جمله انقلاب صنعتی و کشف آمریکا و... شد، یعنی با تغییر و تجدید نظر در یک باور اتفاقات بسیار بزرگ و تغییرات وسیعی در زندگی آدمها رخ میده.
این کتاب در خصوص موضوع تجدید نظر در همه باورها و موارد و موضوعات زندگیه،
چند جمله کلیدی از کتاب انتخاب کردم که ترغیب کنم همه این کتاب رو بخونند، چون حقیقتا کتاب فوق العاده‌ای هست.
کسانی پیشرفت می‌کنند که تغییر کنند و کسانی که قادر به تغییر افکار و باورهاشون نباشند قادر به تغییر هیچ چیز نخواهند بود.
معتقدم تجدید نظر و بازنگری از مهمترین عادتها در رشد و پیشرفت هست، البته شاید در این مورد هم تجدید نظر کنم 👏👏👏
طرز فکر ما در اکثر اوقات شبیه چهار شخصیت هست
گاهی مثل واعظها نصیحت می‌کنیم
گاهی مثل سیاستمداران
گاهی مثل دادستانها متکی به شواهدیم و به ایده دیگران حمله می‌کنیم
گاهی مثل دانشمندان فکر می‌کنیم و مدام تجدید نظر می‌کنیم.
طرز فکر موفق ترکیبی از اینهاست.
کتاب سرشار از ایده، فکت و شواهد جالب هست، لذت خواندن این کتاب قابل توصیف نیست، کتاب کاملا به روز هست و در طرز فکر من به طور بنیادی تغییر ایجاد کرد.
ترجمه بسیار خوب و روان و قابل فهم، در مقایسه با کتاب قوی سیاه از نسیم طالب با ایده نسبتا مشابه که خواندنش بعد از کار تو معدن برام سخت‌ترین کار بود. 😅😉
تشکر از نشر نوین برای ترجمه و نشر همزمان کتاب با سراسر دنیا.
اگر در لبه زندگی هستید، اگر قصد هر تغییری در زندگی در هر زمینه‌ای دارید، حتما این کتاب رو بخونید.
z m
۱۴۰۲/۱/۴
سلام
این کتاب درباره تعصبات صحبت می‌کنه و اینکه چرا ما به یه سری از چیزا دیدی تعصبانه داریم و اگه خلاف اون چیزی رو که ما قبول داریم رو بشنویم حسابی به هممون می‌ریزه، این کتاب یکم روند زندگیمون رو کند می‌کنه و باعث میشه ما بهتر ببینیم، همین که ما برای یک لحظه از خودمون جدا بشیم و از بالا به یه یه
موضوعی نگاه کنیم دیدی پخته تر به ما میده و باعث میشه اول از همه خودمون رو ببینیم و درک کنیم و بعد از اون دیگران رو
Miran Da
۱۴۰۰/۴/۱۲
این کتاب در دو فصل اول راهکارهای تاثیر گذاری بر افکار سایرین و همسو کردن آن‌ها با خودتان را ارائه میدهد. درفصل سوم و چهارم به اهمیت تغییر و تجدید نظر در مورد برنامه‌ها و کارهای خودتان میپردازد. مکمل کتاب باهوشتر, سریعترو بهتر است.
Morteza Jahannabard
۱۴۰۲/۷/۲۸
کتاب میگه که همیشه حق بامن نیست ممکن بقیه هم چیزی واسه گفتن داشته باشن باید گوش بدم و در مورد دانسته هام تجدید نظر کنم. ممکنه درمورد موضوع یا کاری خیلی چیزها بلد باشم ولی کامل نباشه پس باید درموردش بیشتر یاد بگیرم. همیشه یچیزی جدیدتر و بهتری وجود داره
Ramin Disnad
۱۴۰۱/۷/۱۸
کتاب مفید و عالی هستش، بشدت پشنهاد میکنم، ترجمه رونی داره، پر است از نکته‌های که مارو همواره در مسیر شکوفایی مون قرار میدن بخونید و لذت ببرید از نگاه جدید و متفاوت تون به زندگی🙂👌
ممنونم از مریم زند بابت همراهی در خوندن این کتاب😎
kaveh vaziri
۱۴۰۱/۷/۳
تفکر به گونه‌ای دیگه میتونه به ما کمک کنه تا آگاه بشیم و این شروع رشد برای انسان هست
در این کتاب با گونه‌ای دیگر فکر کردن مواجه میشیم
دعوتتون میکنم برای بهبود کیفیت زندگی خودتون و عزیزانتون مطالعش کنید
سیده نفیسه کشفی
۱۴۰۰/۶/۲۹
به نظرم شاهکاریست که بواسطه جذابیت قلم نویسنده و هنر مترجم، بویژه به خاطر مبتنی بودن آن بر پژوهشهای (عینی) اخیر مولف، بطور چشمگیری" باور به لزوم تغییر" و "انگیزه لازم" را به خواننده منتقل میکند.
سیدمسعود محیطى
۱۴۰۲/۹/۱۰
سلام واقعا کتاب خوبیه و ارزش خوندن رو داره
برای همه بخش‌های زندگی هست، آدم‌ها نباید نسبت به اطلاعاتشون تو هر زمینه قاطع باشن، گاهی اوقات لازمه یه دیدگاه رو تغییر داد تا نتیجه بهتری گرفت
طاهری
۱۴۰۱/۸/۲۵
کتاب جالبی بود، باعث میشه به مسائل و راه حل های آن‌ها از جهات مختلف نگاه کرد و باعث تقویت حس تفکر و خلاقیت آنی میشه. در کل برای من جالب و مفید بود. متشکرم از اینکه این کتاب را قرار دادید
مهدی اسفلانی
۱۴۰۱/۳/۲۵
مقاله‌طور بود، نتیجه مقاله هم خیلی مشخص و واضح بود! یاد بگیریم تجدیدنظر کنیم. استمرار همیشه خوب نیست. خیلی چیزا هست که باید یاد گرفت. نمی‌دونم چرا اینطور کتابایی رو با چه هدفی ترند می‌کنن!
یوسف ملک بخش
۱۴۰۰/۲/۲۱
کتاب خوبیه و از خوندش خوشحالم تقریبا به همه دوستانم معرفی کردم. ولی شروع خوب و جذابش تا انتهای کتاب دوام نداره.
با تجدید نظر و بدون توجه به دادستان و واعظ و دیکتاتور و سیاست مدار. 😉
مریم رئوفی
۱۴۰۲/۴/۲۳
تغییر پذیری لازمه زندگی امروزه طوریکه بتونیم خودمون رو با سرعت تغییرات اطراف و تکنولوژی همگام کنیم و آماده پذیرش باشیم، طرز فکر ما دنیای ما رو‌ میسازه
فرشته آهنگر
۱۴۰۱/۸/۳
کتابی درمورد بازنگری افکار، تفکر نقادانه وکاربرداون درروابط انتخاب شغل وزندگی‌.
محتوای ساده وروان وبسیار مفیدی داشت کاملا کاربردی راهکار ارائه داده بود.
Saleh Siamaki
۱۴۰۱/۷/۸
خیلی کتاب خوب و مفیدیه
اگه تو زندگی اجرا بشه نتایج مثبتی داره
من یه مواردی رو اجرا کردم تاثیر خوبی در زندگیم داشت
حتی ارزش دوباره خوندن هم داره
محمد رضا بایرامی
۱۴۰۱/۷/۱۲
اگه تو تصمیم گیری مشکل دارین یا نمیتونید راه حل‌های قدیمی رو رها کنید حتما پیشنهاد میشه. ترجمه خوبی هم داره
مشاهده همه نظرات 53

راهنمای مطالعه کتاب دوباره فکر کن: قدرت دانستن چیزهایی که نمی‌دانیم

برای دریافت کتاب دوباره فکر کن: قدرت دانستن چیزهایی که نمی‌دانیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.