معرفی و دانلود کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022 - ایمونولوژی

عکس جلد کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022 - ایمونولوژی
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022 - ایمونولوژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022 - ایمونولوژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022 - ایمونولوژی

کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022 - ایمونولوژی، اثری است جامع که خواننده را با مفاهیم فیزیولوژیکی، پاتوفیزیولوژی و روان‌شناختی مربوط به مراقبت‌های پرستاری آشنا می‌کند. با مطالعه‌ی این کتاب روش‌های مراقبت از بیماران مبتلا به اختلال‌های نقص ایمنی، اختلال‌های آلرژیک و روماتسیم را فرا می‌گیرید. جانیس ال هینکل، کری اچ چیور و کریستن ج. اووربو این اثر را به رشته‌‌ی تحریر درآورده‌اند.

درباره‌ی کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022 - ایمونولوژی

کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022 - ایمونولوژی، ترجمه‌ی بخشی از کتاب پرستاری جراحی برونر و سودارث (Suddarth' Textbook of & Brunner medical - surgical nursing 15th ed 2022) است. جانیس ال هینکل (Dr. Janice L Hinkle)، کری اچ چیور (Kerry H. Cheever) و کریستن ج. اووربو (Kristen Overbaugh)، نویسنده‌های کتاب، در کنار اطلاعات پزشکی برای آشنایی پرستاران با روش‌های مراقبت از بیمارانِ مبتلا به اختلال‌های نقص ایمنی، خواننده را در جریان چالش‌های اخلاقی‌ای قرار می‌دهند که پرستاران در حین مراقب از بیمار با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند. برای رویارویی بهتر پرستاران با چالش‌های اخلاقی، نویسنده‌های کتاب در پایان هر فصل، تمرین‌هایی را برای پرستاران مطرح کرده‌اند.

با مطالعه‌ی کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث، با راهبردهایی برای درمان عفونت اِچ.‌آی.‌وی و جلوگیری از پیشرفت سندروم ایمنی اکتسابی آشنا خواهید شد. نویسنده‌‌های کتاب، در این اثر به خواننده کمک می‌کنند تا در نقش پرستار، بهترین ارتباط را با بیماران در پیش بگیرند و تصمیم‌هایی اتخاذ کنند که به صلاح بیمار است. شرحِ پاسخ‌های ایمنی عمومی بدن و مرحله‌ی پاسخ ایمنی، ایجاد تمایز میان پاسخ‌های ایمنی هومورال و سلولی، تشخیص اثرات متغیرهای انتخاب‌شده بر بر عملکرد سیستم ایمنی و استفاده از پارامترهای ارزیابی برای تعیین وضعیت عملکرد ایمنی بیماران را می‌توان از مهارت‌هایی نام برد که در این کتاب به خواننده آموزش داده می‌شود.

اطلاعات این کتاب، تمامی بحث‌های لازم درباره‌ی ایمونولژی را پیش روی پرستاران و خواننده‌های علاقه‌مند قرار می‌دهد. در بخش‌های آغازین کتاب با عملکرد سیستم ایمنی آشنا می‌شویم. در این بخش به اطلاعاتی درباره‌ی ایمنی طبیعی (ذاتی) و ایمنی اکتسابی (سازگاری) اشاره شده است. بر اساس این اطلاعات، فرا می‌گیرید که ایمنی طبیعی در هنگام تولد ایجاد می‌شود و ایمنی اکتسابی پس از تولد، توسعه پیدا می‌کند.

مطالب کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سوداث به همراه تصویرها، جدول‌ها و نمودارهای مختلفی مطرح شده است. اثر حاضر، از ویرایش 2022 کتابِ پرستاری جراحی برونر و سودارث، ترجمه شده است.

گفتنی است که انتشارات بشری، وظیفه‌ی چاپ و انتشار این کتاب را برعهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه‌‌ی درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2022

مدرسان و دانشجویان پرستاری بیشتر از پنجاه سال است که از کتاب‌های تخصصی این مجموعه برای مراقبت از بیماران بهره می‌برند. مجموعه‌ی درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2022 به‌طور کلی مفاهیم پاتوفیزیولوژی، فیزیولوژیکی و روان‌شناختی مربوط به مراقبت‌های پرستاری را مورد بررسی قرار می‌دهد.

لذا مجموعه‌ی حاضر یکی از بهترین منابع موجود در زمینه‌ی آموزش پرستاری بیماری‌های گوارش در جهان محسوب می‌شود که اکثر دانشگاه‌های کشور نیز از آن به‌‌عنوان یک مرجع معتبر استفاده می‌کنند.

کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022 - ایمونولوژی برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌های پرستاری و پزشکی با تخصص بیماری‌های عفونی، مخاطب اصلی کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022 - ایمونولوژی به حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022 - ایمونولوژی می‌خوانیم

ایمنی اکتسابی (تطابقی) معمولاً به دلیل مواجهه‌ی قبلی با آنتی ژن از طریق ایمن‌سازی (واکسیناسیون) یا ابتلا به بیماری ایجاد می‌گردد. هر دو حالت مذکور باعث بروز پاسخ ایمنی محفاظتی در فرد می‌شوند. چند هفته یا چند ماه بعد از مواجهه فرد با عامل بیماری‌زا (به وسیله واکسن یا ابتلا به بیماری) بدن فرد پاسخ ایمنی را تولید می‌کند که برای مقابله با بیماری در صورت مواجهه مجدد با همان عامل بیماری‌زا کافی است. برخلاف پاسخ ایمنی طبیعی که سریع و غیراختصاصی است؛ مبنای ایجاد ایمنی اکتسابی بر شناخت آنتی ژن‌های بیگانه قرار دارد. پاسخ ایمنی اکتسابی در دو مکانیسم طبقه بندی می‌شود: (1) پاسخ به واسطه‌ی سلول‌های ایمنی (که شامل فعال‌سازی سلول‌های T است) و (2) مکانیسم‌های موثر، که شامل بلوغ سلول‌های B و تولید آنتی‌بادی هستند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 31
واژه‌نامه تخصصی
مروری بر آناتومی و فیزیولوژی
آناتومی سیستم ایمنی
عملکرد سیستم ایمنی
ایمنی طبیعی
ایمنی اکتسابی
پاسخ به تهاجم
پاسخ ایمنی هومورال
پاسخ ایمنی سلولی
سیستم کمپلمان
تعدیل کننده‌های ایمنی
پیشرفت‌های ایمونولوژی
ارزیابی سیستم ایمنی
تاریخچه سلامتی
ارزیابی تشخیصی
تمرین تقکر انتقادی
فصل 32
واژه نامه
بیماری‌های نقص ایمنی اولیه (ذاتی)
بیماری‌های نقص ایمنی اکتسابی (ثانویه)
عفونت HIV و AIDS
اپیدمیولوژی
انتقال HIV
ملاحظات سالمندی
پیشگیری از عفونت HIV
اقدامات احتیاطی استاندارد
پاتوفیزیولوژی
مراحل ابتلا به HIV
بررسی و یافته‌های تشخیصی در عفونت HIV
درمان عفونت HIV
کریپتوکوکوس نئوفورمن
تظاهرات بالینی افسردگی
تظاهرات بالینی پوست و بافت‌های پوشاننده بدن
تظاهرات بالینی سیستم ژنیکولوژیک
تدابیر درمانی
فرآیند پرستاری بیمار مبتلا به HIV/AIDS
ارزیابی
تشخیص
نگرانی‌های احساسی و اخلاقی
تمرین تفکر انتقادی
فصل 33
واژه نامه
بررسی آلرژیک
عملکرد ایمونوگلوبوبینها
عملکرد آنتی ژنها
عملکرد واسطه‌های شیمیایی
ازدیاد حساسیت
بررسی‌های تشخیصی
اختلالات آلرژیک
رینیت الرژیک
فرآیند پرستاری بیمار مبتلا به رینیت آلرژیک
درماتیت تماسی
درماتیت آتوپیک
ازدیاد حساسیت دارویی
کهیر و آنژیوادم
کهیر سرد
حساسیت غذایی
تظاهرات بالینی
ارزیابی و یافته‌های تشخیصی
آلرژی به لاتکس
تمرین تفکر انتقادی
فصل 34
واژه نامه
بیماری‌های روماتیسمی
تظاهرات بالینی
ارزیابی و یافته‌های تشخیصی
تدابیر درمانی-پزشکی
تدابیر پرستاری
بیماری‌های منتشره بافت پیوندی
آرتریت روماتوئید
لوپوس اریتماتوز سیستمیک
سندرم شوگرن اولیه
اسکلرودرما
پلی میوزیت
پلی میالژیا روماتیکا و آرتریت سلول‌های غول‌آسا
اسپاندیلوآرتروپاتی‌ها
اسپوندیلیت آنکیلوزان
آرتریت واکنشی (سندرم ریتر)
آرتریت پسوریاتیک
بیماری‌های متابولیک و غدد درون‌ریز همراه با اختلالات روماتیسمی
نقرس
فیبرومیالژی
اختلالات متفرقه
تمرین تفکر انتقادی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022 - ایمونولوژی
نویسنده، ،
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات157
زبانفارسی
شابک978-964-399-719-9
موضوع کتابکتاب‌های پرستاری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022 - ایمونولوژی

برای دریافت کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر سودارث 2022 - ایمونولوژی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.