معرفی و دانلود کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار

عکس جلد کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار
قیمت:
۳۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار

بدترین نوع اعتیاد به نیکوتین کدام است؟ چرا به سیگار کشیدن روی می‌آوریم و چرا ترک آن برایمان دشوار است؟ آلن کار در کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد و راه حلی تضمینی را برای ترک این عادت مخرب در اختیار شما قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار

سیگار کشیدن یک عادت خطرناک است که می‌تواند مشکلات جدی و متعددی را برای سلامتی در پی داشته باشد. عواقبی از جمله سرطان، بیماری‌های قلبی و مشکلات تنفسی تنها برخی از رایج‌ترین تبعات مصرف سیگار به شمار می‌روند. با وجود خطرات شناخته‌شده، بسیاری از مردم به سیگار کشیدن ادامه می‌دهند و اغلب ترک سیگار برایشان مشکل و به‌دست‌نیامدنی به نظر می‌رسد. با این حال، ترک سیگار یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که یک فرد می‌تواند برای بهبود سلامتی خود و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های جدی انجام دهد. کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار (Allen Carr's Easy Way to Stop Smoking) اثری در حوزه‌ی خودیاری است که برای اولین بار در سال 1985 منتشر شد. این کتاب با هدف کمک به افراد سیگاری برای ترک سیگار تألیف شده است و طیف گسترده‌ای از روش‌های مختلف را برای این کار در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

آلن کار پس از 30 سال استعمال بی‌رویه‌ی دخانیات، در سال 1983 و در سن 48 سالگی به ترک سیگار روی آورد. او شغل خود را به عنوان حسابدار در همان سال ترک کرد و درصدد آن برآمد که اولین کلینیک ترک آسان اعتیاد را برای کمک به سایر معتادان افتتاح کند. آلن کار درباره‌ی ترک سیگار و کاهش وزن کتاب‌های متعددی تألیف و منتشر کرد که برخی از آن‌ها با فروش و استقبال خوبی مواجه شدند و کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار از جمله‌ی آن‌هاست.

مهم‌ترین و خطرناک‌ترین پیامد سیگار بروز سرطان‌های مختلف است. پیامدی که نویسنده‌ی این کتاب نیز دست آخر به سبب آن تسلیم مرگ شد. طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا، چیزی حدود یک‌سوم از مرگ و میرها در ایالات متحده به علت سرطان ناشی از استعمال سیگار است. این بیماری شامل سرطان ریه و همچنین سرطان‌های گلو، دهان، مثانه، پانکراس و… می‌شود اما ترک سیگار می‌تواند به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به این نوع سرطان‌ها را در افراد کاهش دهد.

علی‌رغم فواید بسیاری که ترک سیگار برای سلامتی دارد، این تصمیم می‌تواند به فرآیندی چالش‌برانگیز و دشوار تبدیل شود. نیکوتین یک ماده‌ی اعتیادآور است و بسیاری از افراد هنگام تلاش برای ترک با علائم ناشی از کمبود آن در بدن خود دست و پنجه نرم می‌کنند. با این حال، راه‌های زیادی برای ترک این ماده‌ی مخدر وجود دارد که آلن کار در این کتاب به تفصیل به آن‌ها پرداخته است.

به طور کلی ترک سیگار یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که یک فرد می‌تواند برای احیاء سلامتی خود و کاهش خطرات ناشی از آن انجام دهد. برای ترک سیگار و شروع زندگی سالم هرگز دیر نیست. همین حالا تعلل را کنار بگذارید و با مطالعه‌ی این کتاب، به زندگی جدید خود سلام کنید. انتشارات کتیبه پارسی ترجمه‌ی افسانه درویشی و کاوس نویدان را از کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار تهیه و منتشر نموده است.

نکوداشت‌های کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار

  • به آلن کار اجازه دهید تا به شما کمک کند که همین امروز بدون درد خود را از شر سیگار رها کنید. (Observer)
  • یک رویکرد متفاوت و موفقیتی خیره‌کننده. (Sun)
  • من پس از خواندن این کتاب، با حس جدیدی از آزادی به وجد آمدم. (Independent)

کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار برای چه کسانی مناسب است؟

اگر خود و یا اطرافیانتان به مصرف سیگار و دخانیات اعتیاد دارید، مطالعه‌ی کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با آلن کار بیشتر آشنا شویم

آلن کار (Allen Carr)، نویسنده‌ی بریتانیایی کتاب‌هایی با موضوع ترک سیگار و مقابله با سایر وابستگی‌های روانی از جمله اعتیاد به الکل بود. او در سال 1934 در لندن به دنیا آمد و از 18 سالگی به مصرف بی‌رویه‌ی سیگار روی آورد. آلن کار در سن 48 سالگی، پس از ملاقات با یک هیپنوتیزم‌درمانگر، سیگار را ترک کرد. با این حال، او معتقد بود این دیدار به تنهایی منجر به ترک سیگار در او نشده است. بلکه مطالعه‌ی کتابی در این زمینه به همراه دگرگونی‌های درونی، او را به این سمت سوق داده است. «چگونه یک غیرسیگاری خوشحال باشیم؟»، «تنها راه دائمی ترک سیگار» و «راهکار آسان آلن کار برای ترک سیگار بانوان» عناوین برخی از دیگر آثار آلن کار هستند. او در سن 72 سالگی به علت سرطان ریه درگذشت.

در بخشی از کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار می‌خوانیم

با سیگار کشیدن، زندگی خود را با صرف هزینه برای چیزی بیهوده می‌گذرانیم، برای چیزی که می‌دانیم نشانه‌ی حماقت‌مان است. به‌طور میانگین آمریکایی‌هایی که روزانه یک پاکت سیگار می‌کشند در طول عمر خود مبلغ 250000 دلار برای این اعتیاد هزینه می‌کنند. اگر این پول را در سطل آشغال بیندازیم بهتر است، چون آن را با برنامه‌ریزی، صرف نابودی تک‌تک سلول‌های بدن‌مان می‌کنیم و احتمال ابتلا به سرطان ریه را که نتیجه‌ی صدها مواد شیمیایی موجود در تنباکو است، بالا می‌بریم. هر روز ما بیشتر ماهیچه‌ها و اندام‌های بدن‌مان را بر اثر نرساندن اکسیژن از بین می‌بریم و به‌تدریج خود را نابود می‌کنیم. در تمام طول زندگی به‌سختی نفس می‌کشیم، دندان‌هایمان لکه‌دار و زرد می‌شوند و موها، لباس‌ها و حتی اسباب و اثاثیه‌مان بوی بد سیگار می‌گیرند. دیگر کسی را در اطراف خود نداریم و حتی گاهی مجبوریم در سرمای شدید در پیاده‌رو بایستیم و سیگار بکشیم چون اجازه نداریم در مکان‌های عمومی این کار را انجام دهیم. این یعنی زندگی زیر یوغ بردگی. اغلب روزها در مکان‌هایی هستیم که اجازه‌ی سیگار کشیدن نداریم و در این شرایط احساس محرومیت می‌کنیم. همیشه به‌دنبال فرصت می‌گردیم تا سیگار بکشیم و بعد از آن در حال کشیدن نقشه برای سیگار بعدی هستیم و به این فکر می‌کنیم کجا برویم تا بتوانیم سیگار بعدی را روشن کنیم. زمانی که این فرصت را پیدا می‌کنیم آرزو می‌کنیم ای‌کاش مجبور به کشیدن سیگار نبودیم. به سیگار نگاه می‌کنیم و با خود فکر می‌کنیم: «چرا من این کار را انجام می‌دهم؟»

این چه نوع سرگرمی، وقت‌گذرانی، لذت و یا عادتی است که وقتی در حال انجام آن هستیم آرزو می‌کنیم ای‌کاش این کار را انجام نمی‌دادیم و زمانی که آن را انجام نمی‌دهیم، در تمنای انجام آن هستیم. یک‌عمر این کار را با خود انجام می‌دهیم. گاهی افراد خانواده هم مثل بیماری جذام در این امر با ما شریکند و بدترین حالت آن، زندگی همراه با یک حس عمیق «از خود بیزاری» است.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیش‌گفتار
دیباچه
هشدار
مقدمه
بخش 1: بدترین نوع اعتیاد به نیکوتین که تاکنون دیده‌ام
بخش 2: روش آسان
بخش 3: چرا ترک سیگار دشوار است؟
بخش 4: تله‌ی شوم
بخش 5: چرا سیگار می‌کشیم‌؟
بخش 6: اعتیاد به نیکوتین
بخش 7: شست‌وشوی مغزی و شریک خواب
بخش 8: رهایی از علائم ترک سیگار
بخش 9: استرس و تنش
بخش 10: خستگی
بخش 11: تمرکز
بخش 12: آرامش
بخش 13: سیگارهای ترکیبی
بخش 14: چه چیزی را ترک می‌کنم؟
بخش 15: بردگی خودتحمیلی
بخش 16: هر هفته ده دلار پس‌انداز خواهم کرد
بخش 17: سلامتی
بخش 18: انرژی
بخش 19: سیگار به من آرامش و اعتمادبه‌نفس می‌دهد!
بخش 20: سایه‌های تیره و شوم
بخش 21: فواید سیگار کشیدن!
بخش 22: روش ارادی ترک سیگار
بخش 23: حذر از دلتنگی
بخش 24: فقط یک سیگار دیگر
بخش 25: سیگاری‌های تفننی، نوجوانان و غیرسیگاری‌ها
بخش 26: سیگاری پنهانی
بخش 27: عادت اجتماعی؟
بخش 28: زمان‌بندی
بخش 29: آیا دلم برای سیگار تنگ خواهد شد؟
بخش 30: آیا وزنم تغییر خواهد کرد؟
بخش 31: حذر از انگیزه‌های غلط
بخش 32: راه آسان ترک سیگار
بخش 33: دوره‌ی ترک
بخش 34: فقط یک پُک
بخش 35: آیا برای من دشوارتر خواهد بود؟
بخش 36: دلایل اصلی شکست
بخش 37: جایگزین‌ها
بخش 38: باید مانع وسوسه‌ها شوم؟
بخش 39: لحظه‌ی مکاشفه
بخش 40: آخرین سیگار
بخش 41: هشدار نهایی
بخش 42: بازخورد بیست ساله
بخش 43: کمک به یک سیگاری، که کشتی به گل نشسته را ترک کرد
بخش 44: توصیه به غیرسیگاری‌ها
بخش 45: کمک به اتمام این رسوایی
دستورالعمل‌های نهایی
در مورد نویسنده
نامه‌های قدردانی از آلن کار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار
نویسنده
مترجمافسانه درویشی، کاوس نویدان
ناشر چاپیانتشارات کتیبه پارسی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات268
زبانفارسی
شابک978-600-94896-8-8
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار

علی قارونی
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
این کتاب با تغییر قالب‌های ذهنی که از دوران کودکی در شما توسط رسانه‌ها و تبلیغات ایجاد شده رو خیلی آرام و با ملایمت تغییر میدهد و شما رو با خود واقعی سیگار آشنا میکند. شما کاملا متوجه خواهید شد که سیگاری که در دستانتان بود در باطن چه بود. وقتی الگوهای فکری شما تغییر کرد، متوجه میشوید که شما در واقع زندگیتان را از زمان سیگار کشیدن تا اکنون، ترک کرده بودید. وقتی اینطور فکر کردید دوباره به زندگی بدون استرس، بدون بیماری و آزاد از شر سیگار، بر خواهید گشت. ممنون از کتابراه با موجودی این کتاب به من در کنار گذاشتن سیگار کمک کرد 🙏🏻
علی کشاورز
۱۴۰۲/۸/۱۳
سلام، نه میشناسمت نه رفیقمی
بهت قول میدم ترک میکنی
یجوری میزاری کنار که باورت نمیشه واقعا میگم باورت نمیشه
چنذ بار ترک کردم اما موفق نشده بودم
با خوندن این کتاب باورم نمیشه که چقدر راحت سیگار کشیدن فراموش کردم
هوراااااا، من دیگر سیگاری نیستم.
حسین سلحشور
۱۴۰۲/۸/۳۰
واقعا تشکر میکنم از نویسنده کتاب
با روش و دستورالعمل‌هایی که فرموه بودند براحتی تونستم سیگار را ترک کنم.
برای افراد سیگاری پیشنهاد میکنم که حتما این را بخوانن و حس آزادی و نشاط را بیابن.
مهسان حشمتی
۱۴۰۳/۱/۱۶
من سیگاری نیستم برای درک کردن بهتر یک فردی که تو زندگیم خیلی دوسش دارم دارم این کتاب رو میخونم. اون جور که خودش میگه واقعا داره کمکش میکنه این کتاب امیدوارم موفق باشه تو ترک سیگار از ته قلبم براش آرزو میکنم از این هیولا به اسم نیکوتین راحت شه
مسعود نصری
۱۴۰۲/۷/۱۰
عالی حرف نداره فقط ترک که کردین به هیچ وجه نه از جایگزین استفاده کنید هرگز‌ی نخ سیگار دیگه نکشید دستورالعمل‌ها رو فراموش نکنید و هشدارها رو جدی بگیرید.
MJ MH
۱۴۰۲/۹/۲۳
تو ترک می‌کنی صد در صد میتونی یادت باشه که بعد از ترک هَرَزگاهی یه نگاه مجدد به دستور العملهای نهایی بنداز که تو مسیر درست بمونی🤝
هورااا من دیگر سیگاری نیستم💙💙💙
حسین رزاقی
۱۴۰۲/۸/۲۱
برای اولین بارطی این چندسال به یک منبع درست واصولی جامع مطالب کاربردی جهت ترک دسترسی پیدانمودم
حسین رحمانی زاده
۱۴۰۳/۱/۱۶
تنها راه ترک ماندگار و مادام العمر سیگار اگه سیگار میکشی حتما بخون تا دست از خودکشی تدریجی برداری
محمد مهدی حقی
۱۴۰۳/۱/۱۳
به شدت پیشنهاد میکنم کسایی که تو مسیر ترک سیگار، بار‌ها شکست خوردن این کتابو مطالعه کنند.
دوران موحدقوجق
۱۴۰۳/۲/۲
منکه راضیم ازش تونستم سیگارم رو ترک کنم یدون هیچ درد واسترسی
عرفان95
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
راهی که همه دنبالش هستسم رو بهمون نشون میده بدون سختی
Behrouz
۱۴۰۲/۱۰/۳
آخرین نخ سیگارم رو امروز کشیدم و پایان.
محمد
۱۴۰۳/۱/۲۲
بسیار تاثیر گذار و آموزنده مرسی کتابراه
صادق حریری
۱۴۰۳/۱/۲۲
من با خواندن این کتاب سیگار را ترک کردم
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار

برای دریافت کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.