معرفی و دانلود کتاب برندگان

عکس جلد کتاب برندگان
قیمت:
۹۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برندگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برندگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برندگان

کتاب برندگان رمانی است که به قلم نویسنده‌ی محبوب سوئدی، فردریک بکمن، نوشته شده. این کتاب که در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار دارد، سومین رمان از سه‌گانه‌ی شهر خرس محسوب می‌شود و داستان زندگی ساکنین شهری به نام بیرتاون را روایت می‌کند. ساکنین این شهر پس از یک سلسله حوادث ناگوار، که آخرینش طوفانی ویرانگر بود، سعی دارند به زندگی عادی ادامه بدهند، اما در همین حین با سوالاتی در مورد خانواده، جامعه، دوستی و بخشش مواجه می‌شوند.

درباره‌ی کتاب برندگان

در دل طبیعت وحشی و یخ زده‌ی سوئد، دو شهر سرد و منزوی به نام‌های بیرتاون و هِد وجود دارد که اطرافشان را جنگلی انبوه و رازآلود احاطه کرده است. اگرچه ساکنین این دو شهر جنگلی و کوچک، با مصیبت‌ها عجین شده‌اند، اما یک پاییز، طوفانی ویرانگر از راه می‌رسد و به گونه‌ای جنگل و شهرها را در هم می‌کوبد که در تاریخ بی‌سابقه بوده است. طوفانِ هولناک درختان تنومند را بر زمین می‌افکند و کابل‌های برق را از کار می‌اندازد. جاده‌ها مسدود می‌شوند و شهر بیرتاون در تاریکی و سرمای هر چه بیشتر فرو می‌رود. این طوفانِ ویرانگر درست دو سال بعد از اتفاقی تلخ رخ می‌دهد. اتفاقی که تمام ساکنین بیرتاون از یادآوری آن شرم دارند و همگی سعی می‌کنند خاطرات آن را به فراموشی بسپارند. کتاب برندگان (The Winners) به قلم نویسنده‌ی مشهور سوئدی فردریک بکمن (Fredrik Backman) با یادآوری همین اتفاق تلخ آغاز می‌شود و حوادثی را که بعد از آن به سخت‌تر شدن شرایط زندگی در بیرتاون انجامید، برمی‌شمارد.

معرفی و دانلود کتاب برندگان

داستان از این قرار است که جریان زندگی در دو شهر به بازی‌های هاکی وابسته بود. بعد از حادثه‌ی ناگوارِ دو سال پیش، آدم‌های زیادی از شهر بیرتاون نقل مکان کرده‌اند. بعضی‌هایشان تا توانستند از این دو جامعه‌ی کوچک جنگلی دور شده‌اند و بعضی‌های دیگر به شهر هِد رفته‌اند. به این ترتیب شهر بیرتاون در سکوتی بیش از پیش فرو رفت و هاکی، تنها روزنه‌ی زندگی این شهر، از رونق افتاد. سرمایه‌گذاری‌ها به شهر هِد منتقل شد و همین مسئله میان ساکنین این دو شهر آتش دشمنی را شعله‌ور کرد. خشونت زنجیروار تا آن‌جا پیش رفت که به مرگ یک مرد ختم شد. با مرگ او، آتش‌بس میان دو شهر برقرار شد. تا اینکه طوفان ویرانگر از راه رسید و شعله‌های لرزان صلح را دوباره مورد تهدید قرار داد.

کتاب برندگان داستان زندگی مردم شهر بیرتاون را روایت می‌کند. مردمی که در دل طبیعت سرکش زندگی‌شان را می‌گذرانند. آنها همانقدر که با طبیعت می‌جنگند، با آن عجین نیز هستند. در این شهر هر کس سرگرم زندگی خودش است و در عین حال، مثل هر جامعه‌ی دیگری، پیوندی ناگسستنی با دیگران دارد. از نظر فردریک بکمن انتخاب‌ها جوامع را می‌سازند و آن چیزی که افراد یک جامعه را کنار هم نگاه خواهد داشت، داستان‌هایی است که رقم می‌زنند. او در این رمان با یادآوری مفاهیم بزرگی که از دل لحظاتِ به ظاهر ساده‌ی زندگی روزمره بر می‌خیزد، داستان عمیق آرزوها و حسرت‌های انسانی را توصیف می‌کند. خشم و استیصال، اندوه و ملال و عشق و امید از جمله احساساتی است که در این کتاب موج می‌زند.

اگرچه زندگی در شهری با شرایط سخت را تا زمانی که ساکن چنین جایی نباشید، درک نمی‌کنید، اما فضاسازی و شخصیت‌پردازی کتاب برندگان آنقدر ملموس است که با رنج‌های شخصیت‌ها در هم می‌شکنید و با شادی‌هایشان شاد می‌شوید. ساختار کتاب در صد و پنج فصل پی‌ریزی شده است. بنابراین کتابی حجیم محسوب می‌شود که البته قلم ساده و پرکشش فردریک بکمن و داستان‌های پراحساس مردمان شهر بیرتاون شما را تا آخر مجذوب خود می‌کند. اگر به دنبال کتابی هستید که مدتی را در فضای آن زندگی کنید، این رمان انتخاب مناسبی است.

معرفی و دانلود کتاب برندگان

کتاب برندگان جلد سوم از مجموعه کتاب شهر خرس است. اگر دو جلد اول این مجموعه را نخوانید، خللی در داستان ایجاد نمی‌شود، اما اگر می‌خواهید آشنایی بیشتری با فضای بیرتاون داشته باشید، پیشنهاد ما مطالعه‌ی دو جلد دیگر است. نسخه‌ی الکترونیک این دو جلد در سایت کتابراه به انتشار رسیده است.

کتاب برندگان با ترجمه‌ی روان هادی سالارزهی به فارسی برگردانده شده و به همت نشر نون در اختیار خوانندگان فارسی زبان قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب شهر خرس

مجموعه کتاب شهر خرس (Beartown) سه‌گانه‌ای پرفروش اثر فردریک بکمن (Fredrik Backman)، نویسنده‌ی محبوب اهل سوئد است که مانند دیگر کتاب‌های او، با استقبال فراوانی در جهان مواجه شد. سه‌گانه‌ی شهر خرس با سه عنوان «شهر خرس»، «ما در برابر شما» و «برندگان» به فارسی برگردانده شده و به همت نشر نون در اختیار شما قرار گرفته است. این مجموعه کتاب شما را به دل شهر خرس (بیرتاون) می‌برد و داستان آرزوها و رویاهای مردم آن را روایت می‌کند. بیرتاون شهری منزوی محسوب می شود که در اعماق جنگل‌های سرد و خشن سوئد قرار دارد و از امکانات چندانی برخوردار نیست. با این حال، مردم شهر توجه زیادی به ورزش هاکی نشان می‌دهند و قصد دارند به واسطه‌ی هاکی توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کنند و شهر را توسعه بدهند. در مسیر تحقق رویای پیشرفت و توسعه‌ی شهر، حوادثی رخ می‌دهد که زندگی مردم را متحول می‌کند. مردم بیرتاون دائماً با مصیبت‌های طبیعی و غیرطبیعی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و در تلاش برای جبران اشتباهاتشان، به بازسازی دوستی‌ها، روابط و خانواده‌ها می‌پردازند. با این سه‌گانه همراه شوید تا در جریان زندگی این مردم قدرتمند قرار بگیرید، با رنج و شادی‌های‌شان شریک شوید و از این طریق به مفاهیم و احساسات عمیق انسانی دست پیدا کنید.

اقتباس سینمایی از مجموعه کتاب شهر خرس

در سال 2020 یک مجموعه تلویزیونی بر اساس مجموعه کتاب شهر خرس و به همین نام در کشور سوئد ساخته شد. پیتر گرونلاند (Peter Grönlund)، کارگردان سوئدی، این مجموعه تلویزیونی را کارگردانی کرد و شبکه‌ی HBO آن را به انتشار رساند.

جوایز و افتخارات کتاب برندگان

  • نامزد جایزه‌ی بهترین کتاب داستانی سایت گودریدز در سال 2022
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون

نکوداشت‌های کتاب برندگان

  • کتاب برندگان رمانی قوی و عاطفی است که فضای خفقان‌آور جامعه‌ای رو به زوال و محاصره شده با جنگل انبوه و نفوذناپذیر را به تصویر می‌کشد. (ساندی تایمز)
  • من کاملا به ساکنین بیرتاون ایمان دارم و احساس می‌کنم با اتفاقات کتاب تکه پاره شده‌ام. (جوجو مویز، نویسنده‌ی پرفروش)
  • کتاب برندگان رمانی سرزنده، سرشار از احساسات، پرمایه و درخشان است که قصه سرایی را به اوج خود می‌رساند. (هیزل، پریر، نویسنده‌ی معروف بریتانیایی)

کتاب برندگان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دوستداران ادبیات معاصر، به ویژه ادبیات سوئد و همینطور هم طرفداران کتاب‌های فردریک بکمن توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب برندگان می‌خوانیم

همه‌چیز با یک طوفان شروع شد...

این بدترین طوفان تاریخ اینجا بوده است. شاید ما این جمله را دربارۀ خیلی از طوفان‌ها بگوییم، اما این یکی قابل قیاس با هیچ‌کدامشان نیست. می‌گفتند که شاید امسال برف دیرتر شروع شود، اما وقتی بادها زودتر از موعد سروکله‌شان پیدا شود، پایان ماه آگوست با گرمای نحس و تحمل‌ناپذیری همراه خواهد بود و با رسیدن پاییز هم دمای هوا به‌شدت کاهش پیدا خواهد کرد. طبیعت اطرف ما نامتعادل و خصمانه خواهد شد، اول هم شکارچیان و سگ‌ها از آن باخبر خواهند شد، اما طولی نخواهد کشید که همه با آن روبه‌رو شوند. همۀ ما متوجه هشدارها هستیم، اما طوفان با چنان قدرتی از راه می‌رسد که فرصت نفس کشیدن هم به کسی نمی‌دهد؛ جنگل‌ها را ویران و آسمان را تیره‌وتار می‌کند، طوری به خانه‌ها و شهرهایمان حمله‌ور می‌شود که گویی مرد بالغی به جان کودکی افتاده و او را کتک می‌زند. تنۀ درختان قدیمی فرو می‌ریزد و درختانی که زمانی مثل سنگ در جایشان محکم بوده‌اند، دیگر مانند برگ‌های بی‌دفاع درختی زیر پای این‌وآن له می‌شوند. طوفان با چنان صدایی غرش می‌کند که مردم فقط منظره‌ای از درختانِ در حال فروپاشی را می‌بینند و صدای برخوردشان با زمین به گوششان نمی‌رسد. ورقه‌های سفالی سقف خانه‌ها از جا کنده شده و با شدت در آسمان پخش می‌شوند؛ آت‌وآشغال‌های نوک‌تیزِ بی‌شماری که تهدیدی شده‌اند برای جان کسانی که فقط می‌دوند تا خودشان را به خانه‌هایشان برسانند. درختان زیادی سرتاسر جاده را می‌پوشانند، آن‌قدر که ورود و خروج عملاً غیرممکن شود. قطعی برق که در پی آن حوادث می‌آید، منجر می‌شود تا در شب، شهرها در تاریکی مطلق فرو بروند. گوشی‌های همراه یکی در میان کار می‌کنند. هر کسی که موفق شده خودش را به عزیزانش برساند، آن‌ها را محکم در آغوش می‌گیرد و تلفنی خطاب به دوستان و آشنایانش فریاد می‌زند: تو خونه بمونین، تو خونه بمونین!

فهرست مطالب کتاب

1. داستان‌ها
2. طوفان‌ها
3. آتش‌نشان‌ها
4. وحشی‌ها
5. قابله‌ها
6. ابرقهرمان‌ها
7. فرزندان
8. شکارچی‌ها
9. مادرها
10. پرندگان مهاجر
11. تیرهای پرچم
12. سقف‌ها
13. پادشاهان
14. توپ‌های شکلاتی
15. اسلحه‌ها
16. خشونت
17. مردگان
18. تاریکی
19. فریادها
20. گربه‌ها
21. نام‌ها
22. می‌بازد
23. خواهرها
24. رؤیاها
25. کلیشه‌ها
26. شایعات
27. پدرها
28. بندگان خدا
29. هاکی‌بازها
30. پروانه‌ها
31. ماشین‌های ظرفشویی
32. نفرت
33. بازگشت به خانه
34. رقابت‌طلب‌ها
35. مخفیگاه‌ها
36. عضله‌ها
37. قاطرها
38. افراطی‌گری‌ها
39. جای گلوله‌ها
40. تهدیدها
41. دردسر
42. دروازه‌بان‌ها
43. برادرها
44. گرگ‌ها
45. لانۀ زنبور
46. بندگان
47. جنگجویان
48. دزدها
49. سیگاری‌های پنهان
50. خانواده‌ها
51. حقایق
52. لحظات
53. تصاویر
54. دروغ‌ها
55. جغدها
56. هم‌تیمی‌ها
57. دردسرهای گوناگون
58. شوت‌ها
59. جوانی
60. استعداد
61. دود
62. احمق‌ها
63. کشتارگاه
64. در زدن
65. کلان‌شهری‌ها
66. ناامیدی‌ها
67. داستان‌های عاشقانه
68. دشمن‌ها
69. رهبرها
70. بازیکن‌ها
71. قاتل‌ها
72. پیک‌نیک
73. خراش‌ها
74. فرصت‌ها
75. ساندویچ‌های مربایی
76. راه‌های انحرافی
77. حرف‌های پشت سر
78. سگ‌های تیم
79. اشک‌ها
80. صدای بنگ
81. هشدارها
82. اسکیت‌ها
83. فتنه‌انگیزی‌ها
84. وکیل‌ها
85. قلب‌ها
86. خون
87. منفعت‌ها
88. هوچی‌ها
89. حقایق
90. ارث
91. رد و نشان‌ها
92. جزیره‌ها
93. قربانی‌ها
94. زن‌ها
95. آوازها
96. مشعل‌ها
97. مجرم‌ها
98. سنگ قبرها
99. قربانی‌ها
100. لیوان‌های آبمیوه
101. قبرها
102. بهترین دوست‌ها
103. سؤال‌ها
104. ندامت‌ها
105. درخت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برندگان
نویسنده
مترجمهادی سالارزهی
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات664
زبانفارسی
شابک978-622-7566-82-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برندگان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب برندگان

برای دریافت کتاب برندگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.