معرفی و دانلود رایگان کتاب برنامه نویسی شی گرا با زبان کاتلین

عکس جلد کتاب برنامه نویسی شی گرا با زبان کاتلین
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی شی گرا با زبان کاتلین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی شی گرا با زبان کاتلین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه نویسی شی گرا با زبان کاتلین

کتاب برنامه نویسی شی گرا با زبان کاتلین یک کتاب تخصصی در زمینه‌ی برنامه‌نویسی است که مریم خاشعی ورنامخواستی آن را برای علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی نوشته است. در این کتاب با زبان ساده و با رویکرد شی‌گرایی زبان کاتلین تدریس می‌شود. این زبان که یکی از زبان‌های دشوار برنامه‌نویسی محسوب می‌شود با کدهای جاوا همکاری می‌کند و از همین بابت یکی از زبان‌های مهم به حساب می‌آید که برنامه‌نویسان زیادی به دنبال یادگیری آن‌ هستند.

درباره‌ی کتاب برنامه‌نویسی شی‌گرا با زبان کاتلین

شی‌گرایی نوعی از برنامه‌نویسی است که در آن برنامه‌نویس‌ها برای طراحی و پیاده‌سازی پروژه از داده‌هایی استفاده می‌کنند که به آن‌ها شی یا Object‌ گفته می‌شود. مفاهیمی که در برنامه‌نویسی شی‌گرا با آن‌ها رو‌به‌رو می‌شوید شی، ویژگی‌ها یا متغیرها، کلاس‌ها، روال‌ها و … هستند. از آنجایی که به کمک استفاده از شی‌گرایی سطح امنیت کدهای نوشته‌شده افزایش پیدا می‌کند، از آن‌ها مجدداً استفاده ‌می‌شود، بهره‌وری و سرعت انجام پروژه افزایش پیدا می‌کند و کدها به نوعی نوشته می‌شوند که انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشند.

شی‌گرایی یکی از روش‌های پرطرفدار و البته مهم در برنامه‌نویسی است، در عین حال یکی از پیچیده‌ترین مباحث و مفاهیم برنامه‌نویسی است که بسیاری از علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی و حتی افراد حرفه‌ای‌تر نیز برای یادگیری آن با مشکل روبه‌رو هستند. کاتلین نیز یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی است که از دسته‌ی زبان‌های شی‌گرا محسوب می‌شود و به همین ترتیب، یکی از زبان‌های سخت، اما مهم برای یادگیری است. این زبان‌ یک زبان مدرن است که ویژگی‌های متعدد آن اجازه می‌دهد برنامه‌نویسان کدهای کوتاه‌تری بنویسند و همچنین امنیت کدهای نوشته‌شده را افزایش دهند. از زبان کاتلین به دلیل مشخصه‌هایی که دارد می‌توان استفاده‌های متنوعی کرد اما در حال‌ حاضر به عنوان زبان اصلی برای نوشتن و توسعه‌ی برنامه‌های اندرویدی از آن استفاده می‌شود.

مریم خاشعی ورنامخواستی در کتاب برنامه‌نویسی شی‌گرا با زبان کاتلین سعی کرده با زبان ساده هم فهم مباحث شی‌گرایی را برای خواننده آسان کند و هم زبان کاربردی کاتلین را آموزش دهد. برای این کار سرفصل‌های مهم و اساسی در زبان کاتلین را مانند انواع داده‌ها، حلقه‌ها، توابع و … را به زبانی ساده و با تمرکز روی مهم‌ترین و جزئی‌ترین نکات توضیح می‌دهد. پس از درسنامه‌های هر فصل می‌توانید تمرین‌های طراحی‌شده متناسب با آن فصل را انجام دهید تا بتوانید از یادگیری مفاهیم به‌خوبی اطمینان حاصل کنید. این کتاب نه‌تنها روی آموزش مفاهیم ابتدایی تمرکز می‌شود، بلکه توضیحات بیشتر و مفصل‌تری مضاف بر مفاهیم پایه‌ای نیز در آن ارائه شده. برای همین می‌تواند حتی افراد متخصص را با فهمی عمیق‌تر در مورد مباحث مختلف زبان برنامه‌نویسی کاتلین و شی‌گرایی روبه‌رو کند.

در درسنامه‌های کتاب برنامه‌نویسی شی‌گرا با زبان کاتلین از آخرین نسخه‌های ابزار توسعه جاوا و همچنین از یک محیط توسعه به‌روز به نام IntelliJ IDEA استفاده شده است و از همین جهت می‌تواند برای افرادی که نسبت به به‌روز بودن مباحث حساس هستند، انتخابی درست و مناسب باشد.

این کتاب را نشر سنجش روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب برنامه‌نویسی شی‌گرا با زبان کاتلین برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب برنامه‌نویسی شی‌گرا با زبان کاتلین برای برنامه‌نویسان و افراد علاقه‌مند به برنامه‌نویسی مناسب است که می‌خواهند یکی از به‌روز‌ترین و کاربردی‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در این صنعت را یاد بگیرند و همچنین به درک عمیقی از مفاهیم برنامه‌نویسی شی‌گرایی برسند.

در بخشی از کتاب برنامه نویسی شی گرا با زبان کاتلین می‌خوانیم

در زندگی روزمره، ما با اشیای مختلفی سروکار داریم. برخی از این اشیا با ما صحبت می‌کنند، برخی در جاده حرکت می‌کنند و برخی در آسمان پرواز می‌کنند. طبیعتاً، ما خصوصیات (characteristics) و رفتارهایی (behaviors) از این اشیا مشاهده خواهیم کرد.

به عنوان مثال، در مورد یک شی با خصوصیات زیر فکر می‌کنیم: آن شیء، دو در، چهار چرخ، یک فرمان، ترمز، دنده‌ و یک موتور دارد. در جاده حرکت می‌کند، هنگام اعمال ترمز متوقف می‌شود، هنگام حرکت فرمان به چپ و راست می‌چرخد. براساس این ویژگی‌ها و رفتارها، ما می‌توانیم دسته‌بندی (classification) این شی را انجام دهیم: این شی، متعلق به کلاس خودرو است.

در برنامه‌نویسی که تکنیک طراحی و ساخت برنامه با تمرکز روی اشیایی که با یکدیگر در تعامل هستند انجام شود، برنامه‌نویسی شی‌گرا می‌گویند. در اصول شی‌گرایی، کلاس و شی دو اصطلاحی است که کلاً استفاده می‌شود و مهم است که برنامه‌نویس تفاوت این دو را بفهمد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: شروع کار با کاتلین
فصل 2: مقدمه‌ای بر برنامه‌نویسی شی‌گرا
فصل 3: چهار اصل در برنامه‌نویسی شی‌گرا
فصل 4: مفاهیم پیشرفته کلاس‌ها
فصل 5: مجموعه داده (Data Collection)، تکرارکننده‌ها (Iterators) و فیلترها (Filters)
پیوست الف: مروری بر تاریخ برنامه‌نویسی تا پیدایش شی‌گرایی
پیوست ب: مفاهیم شی‌گرایی در یک نگاه
پیوست پ: کامپایلر و مفسر
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه نویسی شی گرا با زبان کاتلین
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سنجش و دانش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات188
زبانفارسی
شابک978-622-05-1663-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برنامه نویسی شی گرا با زبان کاتلین

Rezakoushki
۱۴۰۳/۲/۱۴
سه الی چهار ایراد داره
اولین ایراد که اگه رفع بشه خیلی به درک فهم کمک می‌کنه: اینکه اگر بخش توضیح تابع‌ها به صورت تصویر بود یعنی داخل برنامه‌هایی که میشه کد نوشت خیلی به درک مطلب کمک می‌کرد.
یکی دیگه اینه که اگه اول کتاب یک توضیح در مورد اینکه به چه دردی میخوره برنامه نویسی و این شخصی که داره رو
این کتاب آموزش برنامه نویسی میخونه چطوری میتونه از اون کسب دارمد داشته باشد.
سومی ایکنه یک توضیح درمورد این برنامه‌هایی که میشه باهاش تابع نوشت داده بود خیلی خوب میشد.
سید یاسین بنی هاشمی
۱۴۰۳/۲/۱۰
کتاب خوبی درمورد اموزش زبان برنامه نویسی سی گرا هست
پیشنهاد می‌کنم که این کتاب را حتما مطالعه کنید
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب برنامه نویسی شی گرا با زبان کاتلین

برای دریافت کتاب برنامه نویسی شی گرا با زبان کاتلین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.