معرفی و دانلود کتاب ایلان ماسک

عکس جلد کتاب ایلان ماسک
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ایلان ماسک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ایلان ماسک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ایلان ماسک

کتاب ایلان ماسک بیوگرافی مدیر عامل افسانه‌ای و پر از تناقض اسپیس‌ایکس، تسلا و توئیتر سابق است. والتر ایزاکسون در این کتاب زندگی مردی را از کودکی توصیف می‌کند که سرنوشت وسایل نقلیه‌ی الکتریکی، ماشین‌های خودران،‌ اکتشافات فضایی، هوش مصنوعی، اینترنت و حتی فضای مجازی به او بستگی دارد. او در این اثر پرفروش نیویورک تایمز و برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال، داستانی سرگرم‌کننده و مهیج برای بازگو کردن دارد.

درباره‌ی کتاب ایلان ماسک

یک پسر جوان باهوش، بسیار سرسخت و ناسازگار با جامعه را در نظر بگیرید. او در کودکی تقریباً هیچ دوستی نداشته، یک‌بار مورد آزار قرار گرفته، عاشق رمان‌های علمی – تخیلی و کمیک‌ها بوده، رابطه‌ی عجیب و پرفرازونشیبی با پدرش داشته و می‌خواسته است روزی قدرتمندترین و ثروتمندترین مرد جهان شود. حالا اگر این پسر از کودکی پررنجش جان سالم به در ببرد، احتمالاً‌ به شخصیتی شگفت‌انگیز تبدیل می‌شود: مردی جاه‌طلب،‌ ریسک‌پذیر، باهوش، پردردسر، بسیار آینده‌نگر،‌ تشنه‌ی قدرت،‌ پیش‌بینی‌ناپذیر و شاید کمی دوقطبی. مردی خبرساز که تصمیم‌های آنی می‌گیرد و کار کردن با او بسیار سخت است. زمانی که والتر ایزاکسون (Walter Isaacson) در سال 2021 تصمیم گرفت پس از نوشتن زندگی‌نامه‌ی چند مرد موفق مانند آلبرت انیشتین، بنجامین فرانکلین و استیو جابز به سراغ این شخصیت چندبعدی برود، هیچ‌وقت فکر نمی‌کرد کتابی بنویسد با حجمی بیش از 600 صفحه.

معرفی و دانلود کتاب ایلان ماسک

والتر ایزاکسون با آزمونی دشوارتر روبه‌رو گشت. همه‌ی بیوگرافی‌های نوشته‌شده توسط او درباره‌ی آدم‌هایی بود که مرده بودند. اما کتاب ایلان ماسک (Elon Musk) دقیقاً زمانی منتشر شد که نظرات ضد و نقیضی درباره‌ی او در فضای مجازی منتشر شده بود. پروژه‌ی تسلا با چالش‌های فراوانی مواجه شده، پرتاب استارشیب خیلی موفقیت‌آمیز نبود و ماسک به‌تازگی نام توئیتر را به ایکس تغییر داده بود. با همه‌ی حرف و حدیث‌ها، ایزاکسون توانسته به‌خوبی از پس نوشتن زندگی‌نامه‌ی این نابغه‌ی نیمه‌دیوانه بربیاید و جزئیاتی را در آن بگنجاند که در هیچ‌‌کدام از زندگی‌نامه‌های ایلان ماسک،‌ به آن اشاره نشده بود.

در مقدمه‌ی کتاب ایلان ماسک، والتر ایزاکسون خاطرنشان می‌کند که قصد دارد چیزی بیش از چند داستان درباره‌ی این مرد جنجال‌برانگیز بنویسد. او بیشتر می‌خواهد شخصیت او را از نزدیک مطالعه کند، به درک بهتری از وی برسد و حتی تناقضات درونی ماسک را از هم تشخیص و آن‌ها را با هم آشتی دهد. ایزاکسون برای انجام چنین کاری، دو سال سایه‌وار ماسک را همه‌جا دنبال می‌کند. او با دوستان، همسران سابق، خویشاوندان، دشمنان و هر فرد مرتبط با ماسک حرف می‌زند؛ در جلسات کاری او حضور می‌یابد و ایمیل‌ها، مصاحبه‌ها، چت‌ها، ایمیل‌ها و پیامک‌های شخصی او را از نظر می‌گذراند. به‌جرئت می‌توان گفت که هیچ زندگی‌نامه‌ای به اندازه‌ی کتاب ایلان ماسک دقیق و پر از جزئیات نیست. احتمالاً با خواندنش، به جواب بسیاری از سؤالاتتان راجع‌به این شخصیت مرموز برسید.

کتاب ایلان ماسک را نشر نوین با ترجمه‌ی مینا صفری روانه‌ی بازار کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب ایلان ماسک

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال
  • کتاب منتخب سال اپل، آمازون، دیلی‌میل، تایمز و فایننشال تایمز
  • نامزد کتاب سال فایننشال تایمز بیزینس
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب ساندی تایمز

نکوداشت‌های کتاب ایلان ماسک

  • زندگینامه‌نویسان کمی به اندازه‌ی والتر ایزاکسون شانس مصاحبت با افرادی چون استیو جابز و ایلان ماسک را دارند. مهم نیست که درباره‌ی ایلان چه فکر می‌کنید، این کتاب شما را با این سؤال مهم تنها می‌گذارد: آیا نوابغ همیشه نیمه‌دیوانه هستند؟ (فایننشال تایمز)
  • ایزاکسون، یکی از بهترین زندگی‌نامه‌نویسان حال حاضر، شخصیت ایلان ماسک را به‌خوبی نشان می‌دهد. او در کتاب ایلان ماسک به رازهای تاریک خانواده‌‌ی ایلان می‌پردازد، شخصیت ضداجتماعی ماسک را برملا می‌سازد، اعتیاد او به خطر را آشکار می‌کند و... . (دیلی میل)
  • پرتره‌ای بسیار خواندنی از یک شخصیت عجیب. کتاب ایلان ماسک اثری قابل‌توجه در کارنامه‌ی ایزاکسون به حساب می‌آید. (Literary Review)
  • ایزاکسون برای بررسی جامع پدیده‌ای به نام ایلان ماسک، با همه‌ی نزدیکان و اطرافیان او صحبت می‌کند و به کتابی تحسین‌آمیز می‌رسد. (ایندیپندنت)
  • ایلان ماسک هیچ‌وقت حد وسط نداشته: مردم یا عاشق او هستند یا از او متنفرند. اما والتر ایزاکسون بهترین زاویه را برای شناخت ایلان انتخاب کرده است. (لس‌آنجلس تایمز)

اقتباس فرهنگی و سینمایی از کتاب ایلان ماسک

در نوامبر سال 2023 اعلام شد که شرکت «ای 24» قصد دارد فیلمی براساس کتاب ایلان ماسک با کارگردانی دارن آرونوفسکی بسازد.

کتاب ایلان ماسک برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید از نزدیک با زندگی یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های حال حاضر دنیا آشنا شوید، کتاب ایلان ماسک را بخوانید. پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر خبرهای مرتبط با ماسک را دنبال نمی‌کنید، این اثر والتر ایزاکسون را برای مطالعه برگزینید.

در بخشی از کتاب ایلان ماسک می‌خوانیم

اوایل سال 2022، بیل گیتس وقتی از قضا در همان جلسه‌ای بود که ماسک حضور داشت، به او گفت: «سلام، من دوست دارم بیام ببینمت و در مورد کارای بشردوستانه و شرایط اقلیمی صحبت کنیم.» ماسک به‌واسطه‌ی فروش سهام مجبور شده بود به دلایل مالیاتی، در صندوق خیریه‌ای که تأسیس کرده بود 7/5 میلیارد دلار صرف کند. گیتس که در آن زمان بیشتر وقت خود را صرف امور بشردوستانه می‌کرد، پیشنهادات زیادی داشت که می‌خواست مطرح کند.

آن‌ها در گذشته چند باری با هم تعامل دوستانه داشتند، ازجمله وقتی گیتس پسرش روری را به اسپیس‌ایکس آورد. ماسک که همیشه بیشتر از سایر فناوران از سیستم عامل مایکروسافت خوشش می‌آمد می‌توانست با مردی که با سخت‌کوشی و خستگی‌ناپذیری شرکتی ساخته بود هم‌ذات‌پنداری کند. آن‌ها موافقت کردند که دیداری ترتیب دهند. گیتس، که تیمی از برنامه‌ریزان و دستیاران دارد، به ماسک گفت به دفترش می‌سپارد تا با برنامه‌ریز او تماس بگیرد.

ماسک جواب داد: «من برنامه‌ریز ندارم.» او تصمیم گرفته بود از شرّ دستیار شخصی و برنامه‌ریز خود خلاص شود زیرا می‌خواست کنترل کاملی روی برنامه‌ی کاری‌اش داشته باشد. او به گیتس گفت: «فقط به منشیت بگو به خودم زنگ بزنه.» گیتس که برایش "باورنکردنی" بود ماسک برنامه‌ریز نداشته باشد، احساس کرد ناجور است اگر از یکی از دستیارانش بخواهد به ماسک زنگ بزند، بنابراین خودش زنگ زد و قرار ملاقاتی در آستن گذاشتند.

بعدازظهر 9 مارس 2022، گیتس پیامک زد: «همین الان فرود اومدیم.»

ماسک گفت: «خوبه.» و امید افشار را به ورودی گیگافکتوری فرستاد تا به پیشواز او برود.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
منبع الهام‌ آتش
1: ماجراجویان
2: ذهنی از آن خویش
3: زندگی با پدر
4: جست‌وجوگر
5: سرعت فرار
6: کانادا
7: کویینز
8: پِن
9: رهسپار غرب
10: زیپ 2‌
11: جاستین
12: X.com
13: کودتا
14: مریخ
15: مرد موشکی
16: پدران و پسران
17: سرعت‌بخشی
18: قوانین ماسک برای ساخت موشک
19: آقای ماسک به واشنگتن می‌رود
20: بنیان‌گذاران
21: رودستر
22: کواج
23: دو تلاش ناموفق
24: گروه ضربت
25: به دست گرفتن فرمان
26: طلاق
27: تالولا
28: ضربه‌ی سوم
29: در یک قدمی
30: پرتاب چهارم
31: نجات تسلا
32: مدل اِس
33: فضای خصوصی
34: بلند شدن فالکون 9
35: ازدواج با تالولا
36: ساخت و تولید
37: ماسک و بِیزوس
38: شاهین سراپا گوش به فرمان شاهین‌باز است
39: فراز و فرودهای تالولا
40: هوش مصنوعی
41: راه‌اندازی اتوپایلوت
42: انرژی خورشیدی
43: شرکت بورینگ
44: روابط بی‌ثبات و پُر گیرودار
45: سقوط به تاریکی
46: جهنم کارخانه‌ی فریمانت
47: هشدار حلقه‌باز
48: پیامدهای ناخوشایند
49: گرایمز
50: شانگهای
51: سایبرتراک
52: استارلینک
53: استارشیپ
54: روز بدون فرمان
55: گیگا تگزاس
56: زندگی خانوادگی
57: تختِ‌گاز
58: بیزوس در مقابل ماسک، راند دوم
59: خیزش استارشیپ
60: خیزش سولار
61: شبگردی‌ها
62: اینسپریشن 4‌
63: دگرگون‌سازی رپتور
64: آپتیمِس متولد می‌شود
65: نورالینک
66: فقط چشم‌انداز
67: پول
68: پدر سال
69: سیاست
70: اوکراین
71: بیل گیتس
72: سرمایه‌گذار فعال
73: «من یه پیشنهاد دادم»
74: دودلی
75: روز پدر
76: دگرگون‌سازی استاربیس
77: آپتیمس پرایم
78: بلاتکلیفی
79: رونمایی از آپتیمس
80: روبوتاکسی
81: «صبرکن تا مفهوم بشه»
82: تصاحب
83: سه تفنگ‌دار
84: کنترل و بازبینی محتوا
85: هالووین
86: تیک‌های آبی
87: همه پای کار
88: سرسخت
89: معجزات
90: پرونده‌های توییتر
91: دوراهی‌ها
92: شیرین‌کاری‌های کریسمس
93: هوش مصنوعی برای خودرو
94: هوش مصنوعی برای انسان‌ها
95: پرتاب استارشیپ
قدردانی و تشکر
تصاویر کتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ایلان ماسک
نویسنده
مترجممینا صفری
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات696
زبانفارسی
شابک978-622-5213-46-3
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ایلان ماسک

حانیه موسوی
۱۴۰۳/۱/۸
قشنگ از زندگیش مشخصه تایپ شخصیتیش intj بوده، هرچند من که intp‌ام زیاد نتونستم ارتباط برقرار کنم باهاش ولی در کل آدم خفنیه
و این عجیبه که همه آدمای موفق زندگی سختی داشتن، انگار بدون سختی آدم مغزش به کار نمیفته
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب ایلان ماسک

برای دریافت کتاب ایلان ماسک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.