معرفی و دانلود کتاب افسانه‌ی امبر 1: نه شهریار امبر

عکس جلد کتاب افسانه‌ی امبر 1: نه شهریار امبر
قیمت:
۹۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افسانه‌ی امبر 1: نه شهریار امبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افسانه‌ی امبر 1: نه شهریار امبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افسانه‌ی امبر 1: نه شهریار امبر

کتاب افسانه‌ی امبر 1: نه شهریار امبر به قلم راجر زلازنی اولین مجلد از مجموعه‌ی افسانه‌ی امبر، محبوب‌ترین اثر این نویسنده است. کتاب نه شهریار امبر که در سال 1971 نامزد جایزه‌ی متروپولیتن، برای بهترین رمان فانتزی بوده، داستان مردی را روایت می‌کند که برای قرن‌ها در تبعید سایه‌ها به سر می‌برده، حالا در بیمارستانی در سیاره‌ی زمین بیدار شده و هیچ خاطره‌ای از گذشته‌ی خود به یاد نمی‌آورد. او توسط دشمنانی که آرزوی نابودی‌اش را دارند محاصره شده، چراکه جانشین برحق تاج و تخت در دنیای واقعی‌ست!

درباره‌ی کتاب افسانه‌ی امبر 1: نه شهریار امبر

راجر جوزف زلازنی (Roger Zelazny) نویسنده‌ی نامدار و توانای آمریکایی بود که در طول زندگی حرفه‌ای خود جوایز ادبی بسیاری از جمله نبیولا و هوگو را از آن خود کرد. بسیاری زلازنی را نویسنده‌ای پیشگام و صاحب‌سبک در موج نوی ادبیات علمی‌-تخیلی می‌دانند. کتاب افسانه‌ی امبر 1: نه شهریار امبر (The Chronicles of Amber 1: Nine Princes in Amber) به قلم این نویسنده، اولین مجلد از مجموعه‌ای‌ است که بسیاری از نویسندگان شهیر و نامدار در دنیای ادبیات فانتزی آن را شاهکار خوانده و روایتش را خارق‌العاده توصیف کرده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب افسانه‌ی امبر 1: نه شهریار امبر

داستان درباره‌ی مردی به‌نام کروین است که جانشین اصیل و برحق تاج و تخت در دنیای واقعی‌ست. نام این دنیای واقعی، اَمبر است و باقی دنیاها، حتی زمین، تنها سایه‌ای از آن هستند. حالا کروین که برای قرن‌های متمادی به سایه‌ها تبعید شده بود، در بیمارستانی در زمین به هوش می‌آید و هیچ خاطره‌ای از گذشته‌ی خود ندارد. در واقع همه‌ی کادر بیمارستان به او می‌گویند که دچار فراموشی شده اما پذیرش چنین چیزی برای این مرد سخت است. دشمنان کروین، او را محاصره کرده‌اند و تشنه‌ به خونش هستند. اما چه باید کرد؟ برای حکومت، لازم است که این مرد بر واقعیت‌های غیرممکن و قاتلان اهریمنی غلبه کند و از دسیسه‌های بی‌رحم‌ترین بدخواهانش جان سالم به در ببرد!

زلازنی داستان کتاب افسانه‌ی امبر 1: نه شهریار امبر را از زبان کروین روایت می‌کند و نقطه‌ی آغازین آن نیز به توصیف حال مرد زمانی‌که در بیمارستان به هوش می‌آید، برمی‌گردد. کروین روی تخت است، هر دو پایش در گچ هستند و او در تلاش است که انگشت‌هایش را تکان دهد. چشم‌هایش را به‌زور باز کرده و خود را در محیطی ناآشنا می‌بیند، جایی‌که هیچ چیز را به خاطرش نمی‌آورد. تنها چیزی که در ذهن دارد، آدم‌هایی هستند که مدام آمده و به او سوزن‌هایی زده و رفته بودند. هر بار که کمی هشیار می‌شود، کسی می‌آید، چیزی در تنش فرو می‌کند و می‌رود و این وضع همین‌طور ادامه دارد...

داستان کتاب افسانه‌ی امبر 1: نه شهریار امبر در ده فصل به رشته‌ی تحریر درآمده و پیمان اسماعیلیان آن را به زبان فارسی برگردانده. نشر پیدایش نیز این کتاب را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی افسانه‌ی امبر

زیمن تنها سایه‌ای از جهانی دیگر است، جهانی واقعی به‌نام اَمبر. و دنیاهای دیگر هم سایه‌هایی از همین جهان هستند. راجر زلازنی در مجموعه‌ی افسانه‌ی اَمبر، که از محبوب‌ترین و معروف‌ترین مجموعه‌های فانتزی و حماسی در ادبیات جهان است، مانند دیگر آثار خود، باز هم تخیل را به حماسه پیوند زده. او بی‌شک از ماهرترین و متبحرترین نویسندگان دنیاهای فانتزی‌ست که جایگاه ویژه‌ای برای مضامین اساطیری در آثار خود قائل است. افسانه‌ی اَمبر را خوانندگان همه‌ی سنین، از پیر تا جوان دوست دارند و با شاهزاده کروین همراه خواهند شد تا تاج و تخت خود را پس بگیرد و به چیزی که حق مسلّم خود می‌داند، برسد. اما راه کروین دشوار است، پیچیده‌تر و صعب‌العبورتر از چیزی که بتوان تصور کرد.

این مجموعه‌ی جذاب و پرهیجان ده جلد دارد که از دو قسمت پنج‌گانه تشکیل شده. پنج کتاب اول به سرگذشت شاهزاده کروین جنگجو اختصاص دارد و کتاب‌های سری دوم درباره‌ی پسرهای اوست، شاهزاده مرلین جادوگر.

نکوداشت‌های کتاب افسانه‌ی امبر 1: نه شهریار امبر

  • کروین صدایی تعاملی دارد و شما را در طول داستان هدایت می‌کند. ما در کنار او و حافظه‌ی در حال بهبودی‌اش متوجه می‌شویم که او بخشی از یک خانواده‌ی بزرگ، با حداقل 8 برادر است. همه‌ی شاهزادگان در یک خانواده‌ی سلطنتی حضور دارند که به نظر می‌رسد بر همه‌چیز مسلط هستند. داستان کتاب درباره‌ی کشف است و خیلی سریع مرا جذب کرد. کروین در حال بازپس‌گیری حافظه و حق اصلی خود است. او خود را در میان جنگ قدرت می‌بیند، جنگی که در پی ناپدید شدن پدرشان به راه افتاده. (مارک لاورنس، نویسنده)
  • فانتزی برتر! (واشنگتن پست)
  • بسیاری از خوانندگان شکایت کرده‌اند که داستان کمی طولانی‌ست، بااین‌حال، هیچ‌کس انکار نمی‌کند که پر از ایده‌های جذاب، شخصیت‌های پیچیده و اکشن ماجراجویی است. فرصت خواندنش را از دست ندهید. (نونا ورو)
  • در میان بیش از پنجاه کتاب زلازنی، مسلماً محبوب‌ترین اثرش، رمان‌های خارق‌العاده‌ی افسانه‌ی امبر هستند. گنجینه‌ای از تخیل مبتکرانه و داستان‌سرایی بی‌نقص که الهام‌بخش نسلی از خیال‌پردازان، از نیل گیمن تا جرج آر.آر. شده. (سایت آمازون)

کتاب افسانه‌ی امبر 1: نه شهریار امبر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات فانتزی با درونمایه‌ی حماسی علاقه‌مند باشید، قطعاً از خواندن کتاب‌های راجر زلازنی لذت خواهید برد.

در بخشی از کتاب افسانه‌ی امبر 1: نه شهریار امبر می‌خوانیم

وقتی تاکسی مرا سر پیچی ناآشنا در نزدیک‌ترین شهر پیاده کرد، ساعت نزدیک هشت بود. کرایه‌ی تاکسی را حساب کردم و نزدیک بیست دقیقه‌ای پیاده رفتم. بعد وارد کافه‌ای شدم، یک گوشه‌ی دنج پیدا کردم و برای صبحانه آبمیوه، دوتا تخم‌مرغ، نان برشته و سه فنجان قهوه خوردم. ژامبونش زیادی چرب بود.

بعد از یک ساعتی که صرف صبحانه کردم، دوباره راه افتادم، یک لباس‌فروشی پیدا کردم و تا ساعت نُه‌و‌نیم که باز می‌کرد، منتظر ماندم. یک شلوار کتان، سه‌تا پیراهن اسپرت، یک کمربند و چند‌ تکه لباس زیر و یک‌ جفت کفش اندازه‌ی پای خودم خریدم. در ضمن یک دستمال، یک کیف پول و یک شانه‌ی جیبی هم برداشتم. آخر‌سر هم یک ایستگاه اتوبوس بین شهری پیدا کردم و سوار اتوبوسی به مقصد شهر نیویورک شدم. هیچ‌کس جلویم را نگرفت. انگار هیچ‌کس هم دنبالم نمی‌گشت.

همان‌طور که صحنه‌های پاییزی بیرون شهر و بازی باد سرد و پاک با سر‌شاخه‌ها را نگاه می‌کردم، هرچه درباره‌ی خودم می‌دانستم را پیش خود مرور و شرایطم را ارزیابی کردم. به اسم کارل کُری، توسط خواهرم اِولین فلومل، در گرین‌وود بستری شده بودم. این‌کار متعاقب یک تصادف خودرویی حدوداً دو‌ هفته قبل رخ داده بود که منجر به شکستن استخوان‌هایم شده بود که البته دیگر خوب شده بودند. کسی به اسم خواهر اِولین را یادم نمی‌آمد. به کارکنان گرین‌وود سپرده بودند که مرا بیهوش نگهم دارند، وقتی هم خواستم بیرون بزنم و با قانون تهدیدشان کردم، ترسیدند و جا زدند. به هر‌دلیل یک نفر بود که از من می‌ترسید. پس فعلاً بازی را ادامه می‌دادم تا بعداً مشخص شود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افسانه‌ی امبر 1: نه شهریار امبر
نویسنده
مترجمپیمان اسماعیلیان
ناشر چاپینشر پیدایش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-600-296-559-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افسانه‌ی امبر 1: نه شهریار امبر

برای دریافت کتاب افسانه‌ی امبر 1: نه شهریار امبر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.