معرفی و دانلود کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED

عکس جلد کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED
قیمت:
۸۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED

یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز که ازجمله آثار ارزشمند در زمینه‌ی آموزش فن بیان محسوب می‌شود، کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED است. اثری از کریس اندرسون که معیارها، ساختارها، روش‌ها و اصولِ پایه در زمینه‌ی سخنرانی و فن بیان را تشریح کرده و به مخاطبان خود می‌آموزد. این کتاب به این دلیل ارزشمند است که نسبت به معیارهای فن بیان در عصر معاصر و زمینه‌های نوینی که در این بستر وجود دارد آگاه بوده و آن‌ها را برای مخاطب توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED

اگر می‌خواهید بدانید که در سمینارها، سخنرانی‌ها، موقعیت‌های اجتماعی و فرهنگی لازم است چه اصول رفتاری و بیانی‌ای را رعایت کنید، باید کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش تد (TED Talks: The Official TED Guide to Public Speaking)، اثر کریس اندرسون (Chris Anderson) را حداقل یک‌بار مطالعه کنید. اثری که به مخاطبان خود شیوه‌های خلاقانه‌ای را برای سخنرانی پیشنهاد می‌دهد. بی‌شک یکی از مهم‌ترین خصیصه‌ها در جذب مخاطب و اثرگذاری بر او، نه در محتوایی که ارائه می‌شود، بلکه وابسته به کیفیت بیان و زبان بدن متکلم است. یک فرد ممکن است از بار علمیِ بالایی برخوردار باشد یا از محتوایی حرف بزند که پیش‌تر کسی به آن اشاره‌ای نکرده باشد؛ اما در عین حال بیان ضعیف و کم‌مایه‌اش موجب شود که تمام آن ارزش و تأثیر محتوا از میان برود. کریس اندرسون در کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED قرار است به شما بگوید که مسئله این نیست که می‌خواهید «چه چیزی» را عنوان کنید، بلکه باید به «چگونه گفتن» آن مبحث توجه کنید.

کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED، برای چگونگی بیان ایده‌ها ارزش خاصی قائل است. کریس اندرسون در این کتاب شناخته‌شده و پرآوازه‌ی خود قصد دارد به اصولی بپردازد که یک شخص معمولی را به سخنرانی حرفه‌ای و پرطرف‌دار تبدیل می‌کنند. شیوه‌ها و اصول سخنرانی درست و جذاب، نه به محتوای بحث مورد نظر یا حتی شهرت شخص، بلکه به شناخت سخنران و خودآگاهی‌ وی نسبت به قدرت بیان کلمات، ریتم و ضرب‌آهنگ جمله‌بندی‌ها، نقطه‌گذاری‌ها و مکث به هنگام القای اطلاعات و همچنین به لحن و میزان صدای شخص متکلم مربوط می‌شود. کریس اندرسون باور دارد که یک سخنران حرفه‌ای قادر است در مورد هر چیزی به‌گونه‌ای صحبت کند که مخاطب را جذب خود کند. به همین دلیل برای نویسنده‌ی کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED، اصول پایه‌ی سخنرانی و آشنایی نسبت به فن بیان، از هر چیز دیگری در راستای القای دیدگاه فردی مهم‌تر است.

کریس اندرسون در کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED نشان می‌دهد که چگونه یک مکالمه، گفت‌وگو و سخنرانی کوتاه می‌تواند مخاطبان را به خشم، هیجان، هم‌دردی یا حتی نفرتی که متکلم در پی آن است تهییج کند. همچنین به باور او، سخنران زمانی می‌تواند دانش و خرد خود را به اشتراک بگذارد و آن را نشر دهد که توانایی جذب مخاطب به واسطه‌ی فن بیان را داشته باشد. کریس اندرسون در این کتاب سعی دارد به نکته‌ی قابل بحثی بپردازد که همان تفاوت میان ارائه‌ی سخنرانی حضوری و نگارش متون مختلف است. به واقع، تفاوت میان متنی که به نگارش درآمده و محتوایی که توسط مؤلف در برابر تماشاگر به اجرا درمی‌آید، در فن بیان، زبان بدن و شیوه‌‌های سخن‌وری است. نویسنده‌ی کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED باور دارد که اگر یک سخنرانی به‌درستی ارائه شود، قادر است تمام مخاطبان در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار دهد و هر اندیشه‌ای را برای آن‌ها پذیرفتنی سازد.

تِد در واقع نام شرکت و مؤسسه‌ای‌ست که میزبان سخنرانی‌ها و سمینارهای انگیزشی، جدل‌آمیز و گفت‌وگومحور است که تابه‌حال نام‌های بزرگی در مجموعه همایش‌های آن به ارائه‌ی سخرانی‌های خود پرداخته‌اند. کریس اندرسون صاحب امتیاز و رئیس این شرکت فرهنگی است که هدف خود را «پشتیبانی از فن بیان و سخنرانی‌های الهام‌بخش» توصیف کرده است. تِد در واقع یک تریبون شناخته‌شده و معتبر است که فضا و بستر مناسبی را برای بیانِ ایده‌های تجاری، فرهنگی، هنری، سیاسی و انگیزشی فراهم می‌کند. از نویسندگان مشهور و محبوب گرفته، تا دانشمندان، تاجران و برندگان جوایزی مانند جایزه‌ی نوبل، تابه‌حال بر روی سکوی تِد رفته و تجربه‌ها و نکات الهام‌بخش خود را به گوش مخاطبانشان در سراسر کشورهای جهان رسانده‌اند.

کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED اثری‌ست که با نثری منسجم، آسان و به‌دور از تکلف، هر آنچه باید در طول یک مکالمه‌ی اجتماعی یا سخنرانی در رویدادی فرهنگی مورد توجه قرار دهید را به شما می‌گوید. این کتاب توسط سرود آتشی به فارسی روان برگردانده شده و انتشارات آسمان خیال آن را به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED

  • این کتاب هنر سخنرانی را به جایگاه اصلی‌اش بازگردانده است. این اثر از چیزی صحبت می‌کند که به واقع یکی از حیاتی‌ترین مهارت‌ها در هر شهروند تحصیل‌کرده است. کریس اندرسون به شما می‌گوید که با هنر فن بیان قادر خواهید بود ایده‌های بزرگ را به مخاطبان گسترده‌تری القا کنید. (استیون پینکر)
  • هیچ‌کس در تمام دنیا به اندازه‌ی کریس اندرسون، در مورد هنر سخنرانی و فن بیان اطلاعات ندارد. او در دهه‌های گذشته، صدها نفر را مدیریت و راهنمایی کرده و به طور گسترده، به آموزش فن بیان در موقعیت‌های عمومی پرداخته است. او بی‌شک بهترین گزینه برای نوشتن چنین کتابی است. (الیزابت گیلبرت)
  • این کتاب نه‌تنها برترین اثری‌ست که در زمینه‌ی اصول سخنرانی به نگارش درآمده، بلکه همچنین کتابی تکان‌دهنده و آموزنده در مورد شیوه‌های ارتباطات انسانی است. (آدام گرانت)
  • کریس اندرسون در این کتاب راز موفقیت برترین سخنرانی‌هایی که در تِد برگزار شده‌اند را با مخاطبانش به اشتراک می‌گذارد. کتابی که باور دارد هر شخصی با فراگرفتن مهارت‌های سخنرانی قادر خواهد بود یک سمینار بزرگ و موفق برگزار کند. اثری که ایده‌های خود را با صراحت و نثری صمیمی ارائه کرده است. (بوک‌لیست)
  • کریس اندرسون در این کتاب به شما شیوه‌های ایجاد ارتباط شخصی با مخاطب، بیان مسائل پیچیده به مخاطب ناآگاه و مهارت‌های مدیریت و کنترل سالن سخنرانی را آموزش می‌دهد. همچنین، نکاتی چون آمادگی قبلی در برابر پرسش‌های مخاطبان، پرهیز از شیوه‌های بیانی اشتباه و مدیریت زمان نیز در این اثر مورد بررسی قرار گرفته‌اند. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED به مدیران، کسانی که در پی معرفی محصولات خود هستند، اساتید دانشگاه، پژوهشگران و به‌طور کلی به کسانی که در زمینه‌ی روابط اجتماعی خود در محیط کار و زندگی شخصی‌شان دچار ضعف‌ هستند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED می‌خوانیم

آیا دوست دارید ذهن خود را به کسی بسپارید که پر از خودخواهی است؟ هیچ چیز بیش از اینکه مخاطبان شما چنین احساسی داشته باشند به سخنرانی شما آسیب نمی‌زند و اگر این اتفاق در همان ابتدای سخنرانی روی دهد،... پس مراقب باشید.

خیلی واضح یکی از سخنرانی‌های تدتاک را به یاد دارم که این‌طور شروع شد: «قبل از اینکه به این برند فعال و پویا تبدیل شوم... .» درست در همین جا و همین لحظه شما می‌فهمید که این سخنرانی پایان خوشی نخواهد داشت. سخنران بعد از دست‌یابی به چند موفقیت تجاری مهم، خود را بالاتر از مخاطب دید و ما با سخنرانی روبه‌رو بودیم که باید به تمام جزئیات موفقیت‌های او گوش فرامی‌دادیم. به یاد می‌آورم که این تنها دفعه‌ای بود که سخنران با گفتن هیس مخاطب را ساکت می‌کرد. هیس!! حتی اگر شما واقعاً یک ورزشکار نابغه‌ی محشر هستید که مردم برایتان سر و دست می‌شکنند یا اگر یک پیشرو جسور و شجاع هستید، بهترین کار این است که اجازه دهید مخاطب خودش این مسئله را تشخیص دهد.

سلمان خان به‌عنوان یکی از سخنرانان تد این نکته را به زیبایی نشان می‌دهد:

خودتان باشید. بدترین سخنرانی‌ها آن‌هایی هستند که در آن فرد تلاش می‌کند ادای کس دیگری را در بیاورد. اگر آدم دست‌وپاچلفتی‌ای هستید، پس خودتان را همین‌طور نشان دهید. اگر احساساتی هستید، پس احساساتی باشید. تنها استثنا حالت تکبر و خودمحوری است. اگر این‌گونه‌اید، این خصوصیات را کنار بگذارید.

برخی سخنرانان برای اینکه حساب منیت‌شان را برسند از شوخی استفاده می‌کنند.

«دان پینک» سخنرانیِ موفقی درباره‌ی انگیزه با 10میلیون بازدیدکننده داشت. او در حالی که با اندکی تکبر روی صحنه قدم می‌زد، با صدایی کمی بلندتر از حد معمول شروع به سخنرانی کرد. اما تنها بعد از گفتن چند جمله، همه‌ی ما جملگی گوش شدیم:

لازم است همین ابتدا اعترافی بکنم. بیش از 20 سال پیش، کاری کردم که به خاطر انجام آن افسوس می‌خورم، چیزی که به آن افتخار نمی‌کنم، چیزی که بنا به دلایل زیادی آرزو می‌کنم کسی از آن باخبر نمی‌شد. اما این‌جا مجبورم آن را بگویم. اواخر دهه‌ی 1980، به خاطر یک بی‌عقلی دوره‌ی جوانی، وارد مدرسه‌ی حقوق شدم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجمین
پیش گفتار: عصر نوین آتش
بخش اول - مبانی
فصل اول:فنون سخنرانی: اگر سخنران نیستید نگران نباشید شما می‌توانید این مهارت را کسب بنمایید
فصل دوم: خلاقیت: با ایده ‌پردازی از سخنرانان دیگر متمایز بشوید
فصل سوم: تله‌های رایج: چهار شیوه‌ی سخنرانی که باید از آن‌ها اجتناب کنیم
فصل چهارم: خط سیر: در تمام سخنرانی بر مقصود اصلی‌تان متمرکز بمانید
فصل پنجم: یخ شکنی: چگونه با جایگاه‌سازی خودتان ارتباط اولیه را با مخاطب برقرار بنمایید؟
بخش دوم - 5 ابزار قدرتمند سخنرانی
فصل ششم: داستان‌سرایی: چطور با بیان داستان‌های‌تان مخاطبان را افسون کنید؟
فصل هفتم: توضیح دادن: چطور مفاهیم سخت را به شیوه‌ای جذاب و سلیس توضیح دهیم؟
فصل هشتم: متقاعدسازی: چگونه با بیان استدلال‌های اثرگذار، ذهن مخاطبین را همراه نمایید؟
فصل نهم: نمایش دادن: چگونه با به تصویر کشیدن مفاهیم، مخاطب را هیجان‌زده نمایید؟
بخش سوم - آماده نمودن ابزارهای بصری
فصل دهم: آماده نمودن ابزارهای بصری: تکنیک‌های حرفه‌ای طراحی اسلاید
فصل یازدهم: کدام سبک شماست؟: ازحفظ سخنرانی نمودن یا سخنرانی از پیش نوشته نشده؟
فصل دوازدهم: تمرین نمودن: تنها با تمرین نمودن پیش از اجرا می‌توانید یک سخنران حرفه‌ای بشوید
فصل سیزدهم: تنظیم آغاز و پایان: جلب توجه و ماندگارسازی سخنرانی در ذهن مخاطبان
بخش چهارم - روی صحنه
فصل چهاردهم: شیوه لباس پوشیدن: ظاهر شما با مخاطبین سخن می‌گوید
فصل پانزدهم: استرس زدایی: چگونه آرامش و تسلط‌تان را حفظ کنید؟
فصل شانزدهم: تجهیزات: تریبون، مانیتور پشتیبانی، برگه‌های یادداشت، تبلت یا هیچ کدام؟
فصل هفدهم: صدا و زبان بدن: قدرت کلام و جسم‌تان را بیدار نمایید
فصل هجدهم: سخنرانی خلاقانه: چگونه با روش‌هایی نوآورانه مخاطبان را میخکوب نماییم؟
بخش پنجم - درس‌ها و تجارب TED
فصل نوزدهم: انقلاب سخنرانی با نگرش میان رشته‌ای در سخنرانی جهانی تازه‌تر و بزرگ‌تر ایجاد کنیم
فصل بیستم فراگیر نمودن سخنرانی ها: با استفاده از ابزارهای آنلاین سخنرانی‌هایت را جهانی کن
فصل بیست و یکم خلق آینده: با انتخاب رسالتی ارزش آفرین، سخنرانی آینده ساز شوید
تقدیر و تشکر
پیوست: فهرست برخی از سخنرا‌نی‌هایی که درکتاب به آن‌ها اشاره شده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED
نویسنده
مترجمسرود آتشی
ناشر چاپیانتشارات آسمان خیال
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات370
زبانفارسی
شابک978-964-229-305-6
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED

tawab hashimi
۱۳۹۷/۶/۸
سلام تشکر از خدمت بزرگ‌تان اما من درافغانستان هستم ونمی توانم ازکتاب‌های که فروشی است استفاده کنم بازهم تشکر که به کشور بزرگ ایران خدمت میکنید
علی چهره گشا
۱۴۰۳/۲/۱۴
زندگی هر انسانی پستی و بلندی داره. پستی و بلندی‌هایی که در هر مقطع زندگی ذهن و احساسات مارو درگیر می‌کنن. این روانشناس در این کتاب مارو نسبت به ذهن و احساساتمون و مسائل مربوط بهشون اگاه میکنه. اگاهی که بهمون یاد میده چطور در مسیر درست زندگی حرکت کنیم. اگاهی اساسی که بهمون یاد میده تا از سلامت کنیم روانمون مراقبت و اجازه ندیم این مسائل طبیعی تبدیل به مشکلات بزرگ تر بشن. و اگر هم شدن، چطور به روش علمی از اون‌ها بیرون بیایم و کنترل و مدیریتشون کنیم.
حامد شمسی
۱۳۹۸/۷/۱۰
فوق العاده کتاب عالی هستش واقعا نمیدونم از کجای کتاب چکیده و جمله‌ای بذارم چون همش مهم و جالبه، ولی اینو بگم اساتید بزرگ کشورمون در هر زمینه‌ای که در رسانه‌ها حضور دارن از اشتباهات بزرگ و مهلک سخنرانی که در این کتاب هشدار داده شده مصون نیستند و اگه میخواید در زمینه سخنرانی در سطح جهانی بدرخشید و عالی باشید به هیچ وجه این کتاب رو از دست ندید
مجتبی مصطفوی
۱۳۹۷/۹/۲۲
با توجه به شغلم که باید هفته‌ای حداقل یکبار سمینار ارائه بدم، این کتاب کمک بزرگی به من کرد تا بتونم مطالبم رو با جذابیت بیشتری ارائه بدم.
پیشنهاد میکنم همزمان با تهیه پرزنته هاتون از مطالب این کتاب استفاده کنید.
عباس ارجمند
۱۴۰۲/۶/۱۵
این کتاب برای هر کسی که حتی تصمیم به گفتن یک جمله در جمع داره لازمه تمامی روش‌ها و لازمه‌های یک سخنرانی خوب داخل این شاهکار بینظیر که حاصل چندین سال تجربه کریس اندرسون توی مجموعه تد هست با قلمی زیبا و ترجمه عالی خانم سرود آتشی به تحریر دراومده تا کلیات و جزئیات یک سخنرانی خوب رو به ما هدیه بده
Mohammad Pas
۱۳۹۷/۶/۲
این کتاب از شاهکار‌های اصول فکری و صحیح سخنرانی... تدریس.. زبان بدن... انتقال احساسات و مطالب به صورت جامع میباشد...
Zahra Hamidi
۱۴۰۱/۵/۲۲
هر ادمی بالاخره روزی میاد که نیاز پیدا میکنه در یک جمع صحبت کنه. چه جمع‌های کوچیک و دوستانه، چه جمع‌های بزرگتر و رسمی تر. به نظر من توی این کتاب به کوچیکترین جزئیات اشاره شده و قطعا کمک بزرگی میکنه که اجرای بهتری داشته باشید.
Ali Mansory
۱۳۹۸/۷/۵
سلام کتاب جامع و کاربردی هست. به نظرم برای گرفتن بهترین نتیجه از این کتاب باید همزمان با مطالعه این کتاب. به صورت عملی اصولش را اجرایی کرد تا به فراموشی سپرده نشوند. من خیلی استفاده کردم. ممنونم
محبوبه مرادی
۱۴۰۲/۱/۱۱
خب خود سخنرانی‌های تد به قدری معروف هستن که یک برند معتبر به حساب بیان و کتاب و عنوانش آدم رو جذب کنه
اما مطالب خود کتاب هم عالیه
کاملا کاربردی و خوب
برای همه‌ی کسانی که مخاطبی دارن معلم، مشاور، سخنران
مهتاب محمدی کیوانی
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
فرقی نمی‌کنه در چه جایگاهی هستیم باید بتونیم خودمون رو ارائه بدیم و روش سخنرانی کردن رو یاد بگیریم. صرف نظر از اینکه مخاطب ما یک مشتری است یا گروهی از افرادی که به ما خیره شده‌اند و به سخنرانی ما گوش می‌دهند.
استاد کوهگرد
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
این کتاب برای هر کسی که می‌خواهد توانایی گفتاری خود را بهبود بخشد، آموزنده است. ارجاع به سخنرانان قبلی تد به کسی فرصتی می‌دهد تا سخنرانی تد را تماشا کند و از طریق مشاهده بصری دانش بیشتری کسب کند
سارا م
۱۴۰۱/۳/۱۰
بیش از دوساله دنبال این کتاب هستم واقعا مفید وباارزشه حتما مطالعه کنیدپشیمون نمیشید یک شخصیت عالی متفاوت ازخودتون روارائه بدید. باتشکر از کتابراه بهترین برنامه‌ای هست که تابحال دیدم
کیمیا حق شناس
۱۴۰۳/۲/۱۳
نکات کاملا کاربردی در این کتاب وجود داشت اما برای افرادی که میخوان تازه فن بیان رو یاد بگیرن توصیه نمیکنم. چون نکاتی که در کتاب گفته شده، برای کسانی مناسبه که قصد سخنرانی دارن
رضا پورپاریزی
۱۳۹۹/۱/۲۹
اگر دوست دارید به آدمی بزرگی تبدیل شوید و پیشرفت قابل توجهی در زندگیتان داشته باشید، قدم اول تقویت ارتباطات است
amir Vazirian
۱۳۹۸/۸/۳۰
نسخه چاپی کتاب رو خوندم. آموختنی زیاد داشت.. اما اولا حجم کتاب زیاد بود و دوما زیادی به ریزه کاری‌های کار پرداخته شد. می‌شد حجم کتاب رو نصف کرد و حواشی آن را زدود.
مشاهده همه نظرات 102

راهنمای مطالعه کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED

برای دریافت کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.