معرفی و دانلود کتاب آناتومی انسان

عکس جلد کتاب آناتومی انسان
قیمت:
۸۰۰۰۰ ۴۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آناتومی انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آناتومی انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آناتومی انسان

کتاب آناتومی انسان نوشته‌ی دکتر سید صدرالدین شجاع‌الدین منبعی برای آموزش مبحث آناتومی و شناخت جسم انسان است که طوری نگاشته شده که برای استفاده‌ی دانشجویان رشته‌های فیزیولوژی ورزشی، پزشکی، پیراپزشکی، فیزیوتراپی و تمام زمینه‌های نیازمند آموختن آناتومی مناسب باشد.

درباره‌ی کتاب آناتومی انسان

داشتن درکی درست و علمی از جسم انسان، بخش‌های مختلف اجزای بدن، جایگاه هر عضو و نسبت آن با اعضای پیرامونی، برای کسانی که به هرگونه فعالیت مرتبط با بدن انسان اشتغال دارند، بسیار ضروری است. بنابراین نوشتن کتابی با موضوع آناتومی می‌تواند برای دانشجویان پزشکی و تربیت بدنی، فعالان و مربیان ورزشی، دانشجویان و فعالان فیزیوتراپی و ... مناسب باشد. دکتر سید صدرالدین شجاع‌الدین، با هدف آشنا کردن مخاطبان با بدن انسان، کتاب «آناتومی انسان» را تألیف و منتشر نموده است.

کتاب حاضر به طور خاص برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد رشته‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی نوشته شده، اما برای دانشجویان و فعالان دیگر رشته‌ها نیز مناسب و کاربردی است.

دانشجویان تربیت بدنی بنا بر وظیفه‌شان که مبتنی بر کارکردهای اعضای متفاوت بدن است، باید با ساختار بدن انسان، جایگاه‌ اندام‌های بدن و نسبت هر اندام با دیگر اجزا آشنا باشند. آشنایی آنان نسبت به بدن انسان موجب می‌شود تا کاری که بناست با جسم آدمی انجام دهند و برنامه‌ای که باید برای تربیت بدن بریزند، مبتنی بر اصولی علمی و قطعی باشد و کاربرد مثبتی داشته باشد. همان‌طور که نداشتن این دانش، ممکن است در فعالیت برنامه‌ریزان و فعالان تربیت بدنی، اختلال ایجاد کند و موجب آسیب زدن به افرادی شود که از آنان برنامه‌ی ورزشی دریافت می‌کنند.

نویسنده با توجه به اهمیت این مطلب، کتاب آناتومی انسان را در پانزده فصل به مخاطبان ارائه کرده است. هر فصل از این کتاب به سیستم یا دستگاهی در بدن انسان پرداخته و بر اساس اینکه آن بخش چقدر شامل ظرایف و جزئیات باشد به تفصیل یا اجمال بخش مورد نظر را بررسی کرده است. برخی از فصل‌ها عناوین کلی‌تری دارند و به پاره‌های جزئی‌تری تقسیم می‌شوند. مانند فصل مربوط به دستگاه گوارش که به پاره‌هایی با عناوین دهان، حلق، دندان، روده‌های بزرگ و کوچک، معده، و... تقسیم می‌شوند. اما برخی از بخش‌ها به خاطر موضوع کوچک‌تری که دارند، در یک بخش و صرفاً با ریزموضوع‌های متعدد مطالب را برای خوانندگان تبیین می‌کنند.

بیان صدرالدین شجاع‌الدین در کتاب آناتومی انسان، بیانی شفاف و سازمان‌یافته است. او هر دستگاه یا سیستم را به اجزای کوچک‌ترش تقسیم می‌کند و به ارائه‌ی توضیحات لازم درباره‌ی هر بخش می‌پردازد. کتاب دارای تصاویری است که نویسنده بر روی آن‌ها جایگاه هر عضو را مشخص کرده. به کمک این تصاویر که هم کلیت یک سیستم یا دستگاه و هم عناصر جزئی آن را نشان می‌دهند، مباحث کتاب برای مخاطب زودیاب‌تر خواهد شد.

نویسنده معادل‌های رایج علمی اصطلاحات را نیز در پانویس کتاب برای مخاطبان آورده است تا اگر خواننده‌ی علاقه‌مند خواست به منابع تخصصی‌تر یا غیر فارسی‌زبان مراجعه کند، دچار دشواری مواجهه با اصطلاحات نگردد.

کتاب آناتومی انسان نوشته‌ی صدرالدین شجاع‌الدین به همت انتشارات نرسی به چاپ رسیده است.

کتاب آناتومی انسان برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای دانشجویان و فعالان در رشته‌های تربیت بدنی، علوم ورزشی، پزشکی، فیزیولوژی ورزشی، پیراپزشکی و فیزیوتراپی و کسانی که به کسب دانش در زمینه‌ی آناتومی علاقه‌مند هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب آناتومی انسان می‌خوانیم

غده تیموس

تیموس غده‌ای است که در قسمت بالای قفسه‌ی سینه و در حدود دو شاخه شدن نای قرار دارد. در نوزاد به اندازه‌ی بزرگی قلب است. اما در ادامه به علت رشد بیشتر قلب، تیموس کوچک‌تر به نظر می‌رسد.

در بدو تولید 10 تا 15 گرم وزن دارد و تا سن بلوغ به رشد ادامه داده به 30تا 40گرم می‌رسد. از این به بعد تدریجاً تحلیل می‌رود و بالاخره مقداری بافت چربی جایگزین آن می‌شود. در دوران میان سالی تقریباً 10 گرم است. در اوایل زندگی به رنگ صورتی مایل به خاکستری است که از دو لوب هرمی نابرابر تشکیل یافته است که همیشه توسط بافت سلولی به هم اتصال دارند. تیموس در پایین تا محاذات چهارمین غضروف دنده‌ای و در بالا، بلندترین قسمتش تا گردن و گاهی تا کنار تحتانی غده‌ی تیروئید بالاتر می‌رسد. سطح قدامی آن با استرنوم و چهار غضروف دنده‌ای اول مجاورت دارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: سیستم اسکلتی
استخوان‌بندی اندام فوقانی
ساختار اسکلتی کمربند لگنی و اندام تحتانی
ساختمان مفاصل
ساختار مفصل زانو
فصل دوم: سیستم عضلانی
عضلات تنه (ناحیه قدامی و خلفی سینه)
عضلات تنه (ناحیه شکمی و خلفی تنه)
عضلات اندام تحتانی
فصل سوم: آناتومی سر
فصل چهارم: طناب نخاعی
فصل پنجم: دستگاه عصبی
فصل ششم: دستگاه تنفسی
فصل هفتم: دستگاه گوارش
دهان
دندان
حلق
حنجره
معده
روده باریک
روده بزرگ
فصل هشتم: دستگاه گردش خون
فصل نهم: دستگاه ادراری
فصل دهم: قلب
فصل یازدهم: آناتومی غدد
غدد درون‌ریز
غدد بزاقی
غدد تناسلی
لوزالمعده
کبد- کیسه صفرا
فصل دوازدهم: دستگاه لنفاوی
فصل سیزدهم: دستگاه شنوایی
فصل چهاردهم: دستگاه بینایی
فصل پانزدهم: آناتومی پوست- مو - ناخن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آناتومی انسان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نرسی
سال انتشار۱۳۸۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات369
زبانفارسی
شابک978-964-96722-4-3
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۰۰۰۰ ۴۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آناتومی انسان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آناتومی انسان

برای دریافت کتاب آناتومی انسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.