معرفی و دانلود کتاب آموزش کاربردی طراحی برد مدار چاپی با آلتیوم دیزاینر

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی طراحی برد مدار چاپی با آلتیوم دیزاینر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی طراحی برد مدار چاپی با آلتیوم دیزاینر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش کاربردی طراحی برد مدار چاپی با آلتیوم دیزاینر

نرم‌افزار آلتیوم دیزاینر برای طراحی نقشه‌ی بردهای مدار چاپی مورد استفاده‌ی مهندسان قرار می‌گیرد. کتاب آموزش کاربردی طراحی برد مدار چاپی با آلتیوم دیزاینر به قلم محمد چمرمی، مهدی طاهری و جلیل مظلوم، به معرفی نرم‌افزار آلتیوم دیزاینر و آموزش طراحی بردهای مدار چاپی از صفر تا صد به وسیله‌ی این نرم‌افزار می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب آموزش کاربردی طراحی برد مدار چاپی با آلتیوم دیزاینر

پس از گذشت سال‌ها از پیشرفت‌های تکنولوژی و توسعه‌ی این فناوری‌ها به حوزه‌های مختلف صنایع، متخصصان متوجه شدند که بسیاری از این اختراعات، به دلیل حجم زیاد و پیچیدگی بیش از حد قطعاتشان عملاً بی‌مصرف هستند. پس از این در طی انقلابی که در تولید قطعات الکترونیکی رخ داد، بردهای مدار چاپی اختراع شدند. این بردها به دلیل حجم کوچکشان که تعمیر، نصب و استفاده‌ی آن‌ها را به شدت ساده می‌کرد به سرعت محبوبیت بسیاری در سرتاسر جهان پیدا کردند. بردهای مدار چاپی مهم‌ترین قسمت ساختار هر دستگاه برقی که استفاده می‌کنیم، مانند گوشی همراه یا ماشین لباسشویی را تشکیل می‌دهند. اهمیت این قطعاتی که گاهاً از نوک انگشت کوچک‌ترهستند در زندگی روزمره‌ی ما به حدی است که تصور زندگی بدون آن‌ها بسیار سخت به نظر می‌رسد. برای ساخت یک برد مدار چاپی ابتدا نقشه‌ی آن طراحی شده و به روی فیبر خامی که بین دو لایه فلز مسی قرار گرفته چاپ می‌شود؛ سپس طی روند دقیقی قسمت‌هایی از برد که طرحی بر روی آن چاپ نشده پاک می‌شود.

کتاب آموزش کاربردی طراحی برد مدار چاپی با آلتیوم دیزاینر به مهم‌ترین قسمت فرآیند تولید قطعات برد مدار چاپی، یعنی طراحی نقشه‌ی این بردها اختصاص دارد. آلتیوم دیزاینر، یک مجموعه‌ی نرم‌افزاری برای طراحی نقشه‌ی بردهای مدار چاپی است که به وسیله‌ی شرکت استرالیایی آلتیوم لیمیتد معرفی و وارد بازار شده است. سال‌هاست که مهندسان و دانشمندان بی‌شماری در سرتاسر جهان برای طراحی و تولید انواع قطعات برقی و الکترونیکی از این نرم‌افزار قدرتمند کمک گرفته‌اند. می‌توان گفت که نرم‌افزار آلتیوم دیزاینز نقطه‌ی اوج انقلاب تکنولوژیک تولید است که در قالب یک مجموعه‌ی نرم‌افزاری ساده و قابل دسترس در اختیار مخترعان و مهندسان قرار گرفته است. محمد چمرمی، مهدی طاهری و جلیل مظلوم همانطور که از عنوان کتاب مشخص است، در این اثر به معرفی و آموزش طراحی برد مدار چاپی با آلتیوم دیزاینز می‌پردازند و امیدوارند نسل جدیدی از مهندسان تازه‌کار را در استفاده از این نوآوری جدید و حیاتی راهنمایی کنند.

نویسندگان در این کتاب، ابتدا به معرفی بردهای مدار چاپی می‌پردازند و مخاطب را به صورت کلی با این قطعات آشنا می‌کنند. در ادامه و در فصل اول تا پنجم کتاب، طراحی یک برد مدار چاپی به کمک آلتیوم دیزاینر را از صفر تا صد به خواننده آموزش می‌دهند. این کتاب به وسیله‌ی نشر دیباگران به چاپ رسیده است که به چاپ و انتشار کتاب‌های علمی و آموزشی اختصاص دارد.

کتاب آموزش کاربردی طراحی برد مدار چاپی با آلتیوم دیزاینر برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب آموزش کاربردی طراحی برد مدار چاپی با آلتیوم دیزاینر به تمام دانشجویان رشته‌های مهندسی و علاقه‌مندان این علم پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش کاربردی طراحی برد مدار چاپی با آلتیوم دیزاینر می‌خوانیم

در سال 1903، یک مخترع آلمانی به نام آلبرت هانسون، روکش هادی فویل مسطح را به یک برد عایق به صورت متعامد، در لایه‌های چندگانه متصل کرد که باعث ایجاد اتصال الکتریکی می شد. توماس ادیسون در سال 1904، روش‌های شیمیایی از آبکاری هادی بر روی کاغذ کتانی را آزمایش کرد. آرتور بری، در سال 1913 یک روش چاپ و قلمزنی را در بریتانیا به ثبت رساند و در ایالات متحده، فردی به نام مکس اسکوپ، با استفاده از فلز اسپری شعله بر روی یک برد از طریق یک ماسک الگو اختراعی را به ثبت رساند. چارلز دورکاس در سال ،1927 یک روش آبکاری الگوهای مدار را به ثبت رساند. پل اسلر، مهندس اتریشی، حدود سال 1936 که در انگلستان فعالیت میکرد ، مدار چاپی ای را به عنوان بخشی از یک دستگاه رادیو اختراع کرد. در حدود سال 1943 ایالات متحده‌ی آمریکا شروع به استفاده از این تکنولوژی در مقیاسی بزرگتر با عنوان استفاده از فیوزها در جنگ جهانی دوم کرد. پس از جنگ، در سال 1948، ایالات متحده‌ی آمریکا این اختراع را برای استفاده‌ی تجاری منتشر کرد. تبدیل مدارهای چاپی در لوازم الکترونیکی مصرفی، تا اواسط سال 1950 که فرایند خودکار مونتاژ آنها توسط ارتش ایالات متحده توسعه یافت، به تعویق افتاد. در حدود همان زمان فردی به نام جفری دامری، خطوط مشابهی را در بریتانیا انجام میداد که پس از آن در RRDE صورت گرفت.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: شروع طراحی شماتیک
فصل دوم: طراحی پی سی بی
فصل سوم: ایجاد کتابخانه شماتیک قطعات
فصل چهارم: ایجاد کتابخانه‌ی فوت‌پرینت PCB و افزودن آن به شماتیک
فصل پنجم: تجزیه و تحلیل مصرف انرژی، جریان عبوری و ولتاژ مسیرها با ابزار PDN آنالایزر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش کاربردی طراحی برد مدار چاپی با آلتیوم دیزاینر
نویسنده، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات157
زبانفارسی
شابک978-622-218-329-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش کاربردی طراحی برد مدار چاپی با آلتیوم دیزاینر

برای دریافت کتاب آموزش کاربردی طراحی برد مدار چاپی با آلتیوم دیزاینر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.