معرفی و دانلود کتاب آموزش سریع و عملی برنامه نویسی PLC و HMI با TIA Portal

عکس جلد کتاب آموزش سریع و عملی برنامه نویسی PLC و HMI با TIA Portal
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش سریع و عملی برنامه نویسی PLC و HMI با TIA Portal و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش سریع و عملی برنامه نویسی PLC و HMI با TIA Portal و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش سریع و عملی برنامه نویسی PLC و HMI با TIA Portal

کتاب آموزش سریع و عملی برنامه نویسی PLC و HMI با TIA Portal، منبعی است سودمند برای برنامه‌نویسی با نرم‌افزار Tia Portal. علیرضا کشاورز باحقیقت و عباس مقدسی، نویسندگان کتاب، پی‌.‌ال.‌سی‌های (PLC) شرکت زیمِنس را در این اثر بررسی می‌کنند و روش‌هایی برای برنامه‌نویسیِ این پی‌.ال.‌سی‌ها، به خواننده آموزش می‌دهند.

درباره‌ی کتاب آموزش سریع و عملی برنامه نویسی PLC و HMI با TIA Portal

کتاب آموزش سریع و عملی برنامه نویسی PLC و HMI با TIA Portal، اثری است در حوزه‌ی اتوماسیون صنعتی. علیرضا کشاورز باحقیقت و عباس مقدسی، نویسندگان این کتاب، برای خواننده توضیح می‌دهند TIA Portal، نرم‌افزاری است که شرکت زیمنس، برای طراحی و اجرای پروژه‌های اتوماسیون‌های صنعتی روانه‌ی بازار کرده است. به گفته‌ی نویسنده‌های کتاب، نرم‌افزار TIA Portal، با رویکرد متن‌باز توسعه داده شده‌ است. این رویکرد، دست برنامه‌نویس‌ها را برای توسعه پروژه‌های شخصی‌سازی‌شده باز می‌گذارد. در این کتاب با این مفاهیم آشنا می‌شویم که نرم‌افزار مذکور، انعطاف‌پذیری بالایی برای پیاده‌سازی پروژه‌های اتوماسیون صنعتی دارد. با مطالعه‌ای این اثر، روش ادغام پروژه‌های مختلف، اعمال امنیت، کنترل، درایوها، HMI، کنترل حرکت، ورودی / خروجی توزیع‌شده و توزیع قدرت را فرا می‌گیرید. فصل نخست این کتاب به بررسی پی.‌ال‌.‌سی‌های خانواده‌ی زیمنس اختصاص دارد. در قسمت دیگری از کتاب آموزش برنامه نویسی PLC به انواع سیم‌کشی پرداخته می‌شود. در این زمینه می‌‌توان به بخش‌های سیم‌کشی پروژه، سیم‌کشی منبع جریان بار (PM) به CPU، سیم‌کشی ماژول ورودی دیجیتال، سیم‌کشی ماژول خروجی دیجیتال، سیم‌کشی پایه‌های ورودی و خروجی و روشن‌ کردن تغذیه و CPU اشاره کرد.

نویسنده‌های این اثر، پس از آشنایی خواننده با پی‌.‌ال‌.سی‌های زیمنس، به شروع کار با نرم‌افزار TIA Portal می‌پردازند. نخستین پروژه‌ی این کتاب، برنامه‌نویسی PLC 1200 است. این کتاب با روشی پروژه‌محور تدوین شده است. رفتن به محیط برنامه‌نویسی، کامپایل برنامه و و دانلود کردن برنامه به PLC، تست برنامه داخل PLC با استفاده از قابلیت Monitoring On/Offِ، آموزش‌هایی است که با مطالعه‌ی بخش دوم کتاب فرا خواهید گرفت. نویسنده‌های این اثر در سومین بخش این اثر به تعریف PLC از خانواده S7 300/400، تعریف تگ و استفاده از شبیه‌سازی داخلی PLC پرداخته‌اند. تعریف پروژه، پیکربندی سخت‌افزار، شروع برنامه‌نویسی، تعریف تگ و استفاده از آن در برنامه را می‌توان از نکته‌های مهم سومین بخش کتاب آموزش سریع و عملی برنامه‌نویسی PLC نام برد. خواننده با مطالعه‌‌ی این نکته‌های مهم، کامپایل برنامه و شروع شبیه‌سازی را فرا می‌گیرد.

اولین پروژه با HMI، نام چهارمین بخش کتاب حاضر به‌حساب می‌آید. نویسنده‌‌ها این بخش را با مطالبی پروژه‌محور به برنامه‌نویسی HMI در نرم‌افزار TIA Portal اختصاص داده‌اند. در بخش پنجم کتاب به دومین پروژه HMI با استفاده از PC SYSTEMS می‌رسیم. آموزش‌های این بخش نیز با تعریف پروژه همراه است.

کتاب آموزش سریع و عملی برنامه‌ نویسی PLC در نرم‌افزار TIA Portal را انتشارات نبض دانش روانه بازار کرده است.

کتاب آموزش سریع و عملی برنامه نویسی PLC و HMI با TIA Portal برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی فعالان حوزه‌‌ی اتوماسیون صنعتی که می‌خواهند با TIA Portal، برنامه‌هایی برای پی‌.‌ال.‌سی و اِچ‌.‌ام‌.‌آی بنویسند، مخاطب اصلی کتاب آموزش سریع و عملی برنامه نویسی PLC و HMI با TIA Portal به حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب آموزش سریع و عملی برنامه نویسی PLC و HMI با TIA Portal می‌خوانیم

محصولات اتوماسیون شرکت زیمنس در زیرمجموعه‌ای به نام SIMATIC (Autmatic Siemens) قرار می‌گیرد. در حال حاضر، کنترل‌کننده‌های برنامه‌پذیر شرکت زیمنس یا همان PLC به منظور پوشش نیازهای گوناگون پروسه‌های کنترلی در صنعت، در رنج‌های متنوعی عرضه می‌شود. از آنجا که در فرآیندهای صنعتی، فاکتورها و پارامترهای متنوعی پیچیدگی فرآیند را تعیین می‌کنند، سیستم‌های کنترلی نیز براساس عملکرد، متنوع خواهند بود. اولویت‌های چگونگی انتخاب یک سیستم کنترلی مناسب، عموماً شامل پارامترهایی به شرح زیر است.

  • هزینه‌ی تمام‌شده‌ی سیستم کنترلی و مقرون به‌صرفه بودن
  • تعداد و تنوع ورودی‌ها و خروجی‌های سیستم تحت کنترل (دیجیتال و آنالوگ)

فهرست مطالب کتاب

بررسی PLCهای خانواده‌ی زیمنس
شروع کار با نرم افزار TIA PORTAL: اولین پروژه‌ی PLC 1200
تعریف PLC از خانواده‌ی 300/400 S7، تعریف تگ و استفاده از شبیه‌ساز داخلی PLC
اولین پروژه با HMI
دومین پروژه HMI با استفاده از PC SYSTEMS

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش سریع و عملی برنامه نویسی PLC و HMI با TIA Portal
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات150
زبانفارسی
شابک978-600-9928-00-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش سریع و عملی برنامه نویسی PLC و HMI با TIA Portal

برای دریافت کتاب آموزش سریع و عملی برنامه نویسی PLC و HMI با TIA Portal و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.