معرفی و دانلود کتاب آرتمیس فاول و معمای زمان - جلد 6

عکس جلد کتاب آرتمیس فاول و معمای زمان - جلد 6
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آرتمیس فاول و معمای زمان - جلد 6 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آرتمیس فاول و معمای زمان - جلد 6 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آرتمیس فاول و معمای زمان - جلد 6

آرتمیس فاول و معمای زمان - جلد 6، ششمین قسمت از مجموعه داستان‌های فانتزی و تخیلی آرتمیس فاول است که توسط اوئن کالفر برای نوجوانان علاقه‌مند به رمان‌های ژانر علمی تخیلی نوشته شده است. در این قسمت، آرتمیس متوجه می‌شود که ظاهراً خودش به بزرگترین دشمنی که تا به حال داشته تبدیل شده است! داستانی از سفر در زمان و پیچیدگی‌های آن...

درباره‌ی کتاب آرتمیس فاول و معمای زمان - جلد 6

بعد از تمام اتفاقاتی که برای آرتمیس فاول افتادند، او به نوجوانی تبدیل شده که بسیاری از کارهای دوقلوهای خانه را بر عهده دارد و مسئولیت‌های متعددی روی شانه‌های او هستند. نوجوانی که باید با مسائل مختلفی دست و پنجه نرم کند. اما بروز بیماری مادرش، که زندگی مادر را تهدید می‌کند، چالش‌های زندگی آرتمیس را بیشتر کرده و او را با مشکلات جدیدتری روبه‌رو می‌کند. بیماری مادر، تقریباً بدون درمان به حساب می‌آید؛ مخصوصاً که تنها درمان آن در موجودی به نام لمور نهفته بوده که مدتی قبل توسط خود آرتمیس به انقراض رسیده و نابوده شده است! این‌بار دیگر خبری از یک دشمن بیرونی نیست! دشمن اصلی، گذشته‌ی آرتمیس است؛ گذشته‌ای که باید با سفر در زمان، آن را تغییر دهد. آرتمیس فاول و معمای زمان - جلد 6 (The Time Paradox)، اثری از اوئن کالفر (Eoin Colfer) برای طرفداران آرتمیس فاول و دوستداران کتاب‌های علمی تخیلی‌ست که این‌بار، دست روی موضوع هیجان‌انگیز سفر در زمان گذاشته است.

معرفی و دانلود کتاب آرتمیس فاول و معمای زمان - جلد 6

تقریباً همه چیز علیه آرتمیس است، اما روحیه‌ی جسور و شکست‌ناپذیر او، این بار هم به کمکش می‌آید و اجازه‌ی تسلیم شدن در برابر مشکلات را به او نمی‌دهد. این نوجوان نابغه، با همراهی دوستان همیشگی خود، به‌خصوص آن موجودات ماورایی همیشه همراه، سفری هیجان‌انگیز را آغاز می‌کند. سفری که پر از چالش و محدودیت است، اما به نتیجه‌ای که ممکن است برای آرتمیس و خانواده‌اش به ارمغان بیاورد می‌ارزد. کتاب آرتمیس فاول و معمای زمان - جلد 6، آرتمیس را در برابر قوانین سخت سفر در زمان قرار می‌دهد.

ماموریت، برگرداندن همان جانورانی‌ست که آرتمیس از قدرت نجات‌بخش آن‌ها غافل بوده. جانورانی که امروز به تنها راه درمان مادرش تبدیل شده‌اند، پس هیچ مانعی نمی‌تواند جلودار آرتمیس باشد! حتی اگر پای یک شکارچی دیوانه در میان باشد، یا قوانینی برای سفر در زمان وجود داشته باشند که شکستن آن‌ها چندان هم آسان نباشد... کتاب آرتمیس فاول و معمای زمان - جلد 6، آرتمیس را در برابر سفت و سخت‌ترین و باهوش‌ترین دشمن او قرار می‌دهد؛ آرتمیس امروز، در برابر آرتمیس چندسال قبل!

این کتاب که ششمین جلد از مجموعه‌ی آرتمیس فاول است، توسط شیدا رنجبر به فارسی برگردانده شده و به کوشش نشر افق در اختیار نوجوانان علاقه‌مند قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب آرتمیس فاول

  • کسب جایزه‌ی دبلیو اچ اسمیت؛
  • دریافت جایزه‌ی کتاب بریتانیا؛
  • کسب جایزه‌ی کتاب کودک ماساچوست؛
  • نامزد فینال جایزه‌ی کتاب سال کودک Whitbread؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی روبان آبی بولتن؛
  • کسب جایزه‌ی کتاب نوجوان گاردن استیت؛
  • کسب عنوان پرفروش‌ترین اثر نیویورک تایمز؛
  • کسب عنوان پرفروش‌ترین اثر یو اس ای تودی؛
  • کسب عنوان پرفروش‌ترین اثر پابلیشرز ویکلی.

نکوداشت‌های کتاب آرتمیس فاول و معمای زمان - جلد 6

  • فرقی ندارد که چه سنی داشته باشید، کتاب‌های آرتمیس فاول شما را مجذوب خود خواهند کرد. (نیویورک پست)
  • اثری که فراتر از باورها درخشیده است! (ایندیپندنت)
  • ترکیبی از هیجان، ترس و سرگرمی با چاشنی طنز، که مخاطبان را به خوبی درگیر می‌کند. (بوک لیست)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب آرتمیس فاول و معمای زمان - جلد 6

فیلم سینمایی آرتمیس فاول توسط دیزنی و در سال 2020 ساخته شده که به صورت کلی بر زندگی این نوجوان ماجراجو و نابغه متمرکز شده است.

کتاب آرتمیس فاول و معمای زمان - جلد 6 برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این رمان علمی تخیلی را به تمام نوجوانان طرفدار آرتمیس فاول و تمام دوستداران این ژانر از رمان، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب آرتمیس فاول و معمای زمان - جلد 6 می‌خوانیم

همه فکر مى‌کنند بزرگ‌ترین پستانداران دنیا نهنگ‌ها هستند. نخیر، نیستند. کراکن‌ها اگر بازوهاى‌شان را کاملاً باز کنند به پنج کیلومتر هم مى‌رسند و تقریبا از قرن سیزدهم موضوع اصلى بیش‌تر افسانه‌هاى اسکاندیناوى بوده‌اند، یعنى از همان زمانى‌که در ساگاى اُروِر - آد از آن‌ها به اسم لینگ‌بَک مخوف یاد شد. توصیف‌هایى که از کراکن در متن‌هاى کهن شده دقیق‌تر است و او را موجود دریایى بسیار بزرگى، به اندازه‌ى جزیره‌اى معلق توصیف کرده‌اند که در واقع خودش خطرى براى کشتى‌ها نداشته، بلکه وقتى مى‌خواسته در اقیانوس فرو برود، گردابى به وجود مى‌آورده که بسیار مهیب و خطرناک بوده. ولى در افسانه‌هاى قرون وسطایى کراکن را با اُختاپوس‌هاى غول‌پیکر اشتباه گرفته‌اند و هر کدام را از آن یکى مخوف‌تر توصیف کرده‌اند. اُختاپوس‌ها را به بزرگى یک کوه تصویر کرده‌اند، و از آن‌طرف به کراکن‌هاى آرام بازوها و شاخک‌هایى خطرناک‌تر از یک کوسه‌ى خونخوار داده‌اند.

اما هیچ چیز فراتر از حقیقت نیست. کراکن‌ها موجودات سر به راه و مطیعى هستند که تنها وسیله‌ى دفاعى‌شان هیکل گنده و پوست کلفت‌شان است. مغز کوچک‌شان که سلول‌هاى چربى دورش را گرفته در حدى کار مى‌کند که فقط شعورشان برسد شکم‌شان را سیر کنند و پوست بیندازند. زیر این پوسته که مرجان‌ها و جلبک‌ها به آن چسبیده‌اند، چیزى جز یک انگل دریایى معمولى نیست. حالا گیریم انگلى به بزرگى یک زمین فوتبال، یا، دو تا.

کراکن‌ها چندین هزار سال عمر مى‌کنند و این را مدیون سوخت و ساز فوق‌العاده پایین‌شان و شبکه‌ى سازمان یافته‌اى از سیستم ایمنى‌اى هستند که سیستم عصبى‌شان را در برگرفته است. کراکن‌ها دوست دارند در مکان‌هایى که مملو از غذا یا فضایى جادویى باشد مستقر شوند و همان‌جا بمانند تا غذا یا انرژى محل تمام شود. زندگى وسط یک‌سرى مجمع‌الجزایر که نزدیک یکى از بنادر آدمیزادها باشد نه‌تنها فضاى مناسبى براى استتار در اختیارشان قرار مى‌دهد، بلکه منبع عظیمى از مواد غذایى را براى‌شان فراهم مى‌کند.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده
مقدمه
پیش‌گفتار
1. قهوه‌ى اِسپِرسو و مَلاس چغندر
2. بزرگ‌ترینِ دنیا
3. ته‌مانده‌اى از جادو
4. عمو میمون
5. و حالا من شما دو نفر را...
6. توافق
7. حرف زدن با حیوان‌ها
8. یک قلنبه خلط
9. آتش عشق من و تو، دیگه سرده...
10. خُلقِ فاوْلى
11. فضله‌ى کبوتر
12. براى همیشه از بین رفتند
13. موبلنده مُرد
14. برگ برنده
15. قتل‌عام فاوْل‌ها
16. تیم آرایشگر
مؤخره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آرتمیس فاول و معمای زمان - جلد 6
نویسنده
مترجمشیدا رنجبر
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۸۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات592
زبانفارسی
شابک978-964-369-601-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آرتمیس فاول و معمای زمان - جلد 6

برای دریافت کتاب آرتمیس فاول و معمای زمان - جلد 6 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.