معرفی و دانلود خلاصه کتاب پیرمرد و دریا

عکس جلد خلاصه کتاب پیرمرد و دریا
قیمت:
۱۳,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب پیرمرد و دریا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب پیرمرد و دریا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب پیرمرد و دریا

دریا قهرمانان زیادی به خود دیده، اما او با همه فرق دارد. کتاب پیرمرد و دریا اثر نویسنده‌ی مشهور آمریکایی ارنست همینگوی، شاهکاری‌ست که نظر همگان را به خود جلب کرد و جایزه‌ی نوبل ادبی را برای او به ارمغان آورد. کتاب حاضر ماجرای یک ماهیگیر پیر کوبایی را روایت می‌کند که برای صیدی تاریخی، دل به دریا زده و تا پای جان ایستاده است. اثر پیش رو به عنوان خلاصه‌ای از کتاب پیرمرد و دریا به خوانندگان عرضه شده. گفتنیست این اثر در سال 1953 برنده‌ی جایزه‌ی Premio Bancarella شد.

درباره‌ی خلاصه کتاب پیرمرد و دریا

آدمی پیر می‌شود، اما آرزوهایش هرگز. ارنست همینگوی (Ernest Hemingway) داستان‌نویس مشهور آمریکایی در کتاب پیرمرد و دریا (Old Man and the Sea) با نثری ساده اما قدرتمند، به روایت ماجرای سانتیاگو می‌پردازد. بیش از 85 روز است که دریا ماهیگیر پیر را با دستان خالی به سوی خانه روانه کرده و او مصمم است هرطور که شده سهم خود را از دریا بستاند. هرچند همینگوی معتقد بود هیچ‌کدام از افرادی که جایزه‌ی نوبل ادبیات را دریافت کرده‌اند، اثر جالب توجهی ننوشته‌اند، اما خود او به خاطر نوشتن این کتاب موفق به دریافت نوبل ادبی شد و با کمال میل آن را دریافت کرد. بسیاری از منتقدان و صاحب‌نظران معتقدند کتاب پیرمرد و دریا، یکی از آثار منحصربه‌فرد همینگوی است و به نوعی آخرین اثر ارزشمند او محسوب می‌شود.

کتاب پیرمرد و دریا محصول دورانی‌ست که همینگوی در کوبا ساکن شده بود، به همین سبب جایزه‌ی نوبل خود را نیز به مردم کوبا تقدیم کرد. این کتاب هنوز هم به عنوان یک واحد درسی در مدارس و دانشگاه‌های دنیا تدریس می‌شود.

کتاب پیرمرد و دریا در سال 1952 به انتشار رسید و مورد استقبال خوانندگان آثار همینگوی قرار گرفت. اثر پیش رو به عنوان خلاصه‌ای از کتاب اصلی توسط نشر نوژین به چاپ رسیده و بازنویسی آن را نیلوفر شیرازیان بر عهده داشته است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب پیرمرد و دریا

  • فیلمی با هنرنمایی اسپنسر تریسی در سال 1958
  • سریالی کوتاه با نقش‌آفرینی آنتونی کویین در سال 1990
  • فیلم کوتاه انیمیشن در سال 1999

جوایز و افتخارات کتاب پیرمرد و دریا

  • دریافت جایزه‌ی پولیتزر، 1953
  • برنده‌ی جایزه‌ی Premio Bancarella در سال 1953
  • فینالیست جایزه‌ی کتاب ملی در بخش داستان‌نویسی در سال 1953
  • کمک به دریافت جایزه نوبل ادبیات برای همینگوی، در سال 1954

نکوداشت‌های کتاب پیرمرد و دریا

  • روایتی زیبا آمیخته به نمک دریا و سواحل هاوانا. این کتاب حاوی پیامی مهم است: آنچه که در تمام فرازونشیب‌های زندگی ما را سر پا نگاه می‌دارد، فقط یک چیز است: امید. (روزنامه‌ی گاردین)

  • این کتاب شاهکار همینگوی است، یک اثر ادبی بی‌نقص. (ماریو وارگاس لوسا)

  • استاد یک بار دیگر به فرم ایده‌آل خود رسیده و با عظمت هر چه تمام‌تر، کاری را انجام می‌دهد که در آن از همه بهتر است. (روزنامه‌ی نیویورک تایمز)

خلاصه کتاب پیرمرد و دریا مناسب چه کسانی است؟

خواندن خلاصه‌کتاب پیرمرد و دریا به دوستداران داستان‌ها و رمان‌های آمریکایی و علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک پیشنهاد می‌شود.

با ارنست همینگوی بیشتر آشنا شویم

ارنست میلر همینگوی، داستان‌نویس و روزنامه‌نگار آمریکایی بود که در سال 1899 چشم به جهان گشود. جوانی او با جنگ جهانی اول همزمان شد و به عنوان راننده‌ی آمبولانس در مرزهای ایتالیا خدمت کرد. پس از مجروح شدن به خانه بازگشت و تجربیاتش در جنگ باعث شکل‌گیری رمان «وداع با اسلحه» شد که در سال 1922 انتشار یافت.

ارنست همینگوی از نزدیک شاهد جنگ جهانی دوم و جنگ داخلی اسپانیا نیز بود و این مشاهدات، تأثیرعمیقی بر سبک نگارش و زندگی او داشتند. او در دهه‌ی 1940 و 50 میلادی در کوبا سکونت گزید و در سفری که به آفریقا داشت، به علت سانحه‌ی هوایی به شدت مجروح شد. آثار مشهوری از او به جا مانده که از میان‌ آ‌ن‌ها می‌توان به «زنگ‌ها برای چه کسی به صدا در می‌آیند»، «برف‌های کیلیمانجارو» و «مرگ در بعدازظهر» اشاره کرد. همینگوی در سال 1961 در منزل شخصی‌اش خودکشی کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب پیرمرد و دریا می‌خوانیم

پرنده‌ای خسته پرپرزنان بر لبه‌ی قایق نشست. سپس برخاست، دور سر سانتیاگو چرخی زد و این‌بار روی نخ قطور و کشیده‌ای نشست که سانتیاگو را به صیدش وصل می‌کرد. سانتیاگو با خود گفت که این احتمالاً اولین‌باری است که پرنده روی قایقی می‌نشیند و از شاهین‌های شکارچی که در نزدیکی زمین به دنبال طعمه‌هایی چون او است اطلاعی ندارد.

سانتیاگو خوب می‌دانست که پرنده حرف‌هایش را نخواهد فهمید، با این حال گفت: «همین‌جا بنشین و بگذار خستگی‌ات در برود. بعد می‌توانی به طرف ساحل پرواز کنی...»؛ اما هنوز حرفش تمام نشده بود که نیزه‌ماهی جستی زد و سانتیاگو را تا لبه‌ی قایق جلو کشید. پرنده از روی نخ پرواز کرد و نگاه سانتیاگو به خونی که از دستش جاری بود جلب شد؛ نخ دستش را بریده بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب پیرمرد و دریا
نویسنده
مترجمنیلوفر شیرازیان
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات12
زبانفارسی
شابک978-622-94650-0-4
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب پیرمرد و دریا

ناهید سلطانی
۱۴۰۲/۸/۲۰
با این خلاصه واقعا ترغیب شدم کتاب کامل رو بخونم. بنظرم زیادی خلاصه بود.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب پیرمرد و دریا

برای دریافت خلاصه کتاب پیرمرد و دریا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.