معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی ده راه عالی برای خلاق شدن

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی ده راه عالی برای خلاق شدن
قیمت:
۱۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ده راه عالی برای خلاق شدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ده راه عالی برای خلاق شدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی ده راه عالی برای خلاق شدن

بین نیاز برای خلاق شدن و میل به خلاق شدن تفاوت وجود دارد. دیوید کاکس در خلاصه کتاب صوتی ده راه عالی برای خلاق شدن نشان می‌دهد که نیاز به خلاق شدن بسیار دشوارتر از میل به خلاق شدن است. برای رفع نیاز به خلاقیتی که به خاطر شرایط کاری یا درخواست دیگران به وجود آمده باید از راه و روش‌های خاصی استفاده کرد که بخشی از آن‌ها در این خلاصه کتاب صوتی شرح داده می‌شوند.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی ده راه عالی برای خلاق شدن

وقتی قصد داریم خلاق‌تر باشیم برای خود انگیزه ایجاد می‌کنیم. اما هنگامی‌که دیگران از ما می‌خواهند که خلاق‌تر باشیم اوضاع به همین سادگی پیش نمی‌رود. دیوید کاکس (David Cox) در خلاصه کتاب صوتی ده راه عالی برای خلاق شدن که یکی از فصل‌های کتاب تفکر خلاق (Creative thinking for Dummies) است روش‌های کاربردی را برای شروع خلاقیت پیشنهاد می‌کند.

ده روشی که دیوید کاکس برای خلاقیت به ما می‌گوید مناسب لحظاتی است که به‌راحتی توانایی شروع تفکر خلاق را نداریم یا مختص زمان‌هایی است که راه‌های پیشین کمکی به ما نمی‌کنند. برای افراد خوش‌شانس ممکن است احساس خلاقیت در زمانی که نیاز به خلاقیت دارند بروز پیدا کند اما باید با تمرین بتوانیم در هر زمانی که می‌خواهیم خلاقیت خود را به دست بگیریم. افکار خلاقانه به همان سرعتی که بروز پیدا می‌کنند ناپدید می‌شوند. هرچقدر هم که حافظه‌ی خوبی داشته باشیم، این افکار به‌زودی محو می‌شوند. بنابراین باید همیشه آماده‌ی ثبت این خلاقیت‌ها باشیم تا در زمان‌های موردنیاز از آن‌ها استفاده کنیم.

یک مانع مهم و رایج در برابر خلاقیت، نبود اعتمادبه‌نفس است. ممکن است افراد باور به خلاق بودن خود را ازدست‌داده باشند یا خود را مناسب تفکر خلاق در زمینه‌ی خاصی ندانند. این نگاه باعث می‌شود پیشاپیش جلوی خلاقیت‌های ممکن گرفته شود. دیوید کاکس در خلاصه کتاب صوتی ده راه عالی برای خلاق شدن از اهمیت باور داشتن به خلاق بودن خود می‌گوید. از نظر او شروع تفکر خلاق مانند شنا کردن است؛ باید با اشتیاق و اعتمادبه‌نفس به سمت خلاقیت حرکت کرد.

خلاق شدن نیازمند آزادی و چابکی ذهنی است. یکی از روش‌هایی که در خلاصه کتاب ده راه عالی برای خلاق شدن ارائه شده، پیدا کردن فرصت‌های مناسب برای استراحت و تفریح است. ازنظر دیوید کاکس باید به ذهنی که همواره در حال پردازش نیازها و فکرهای مختلف است فضایی برای رهایی اختصاص داد. در چنین شرایطی تفکر ما می‌تواند به خلاقیت دست پیدا کند.

شرایط محیطی مناسب برای خلاق شدن نیز از مطالب مهمی است که دیوید کاکس در خلاصه کتاب ده راه عالی برای خلاق شدن مورد توجه قرار می‌دهد. این شرایط می‌تواند با توجه به خصوصیات مختلف افراد متفاوت باشد. مهم این است که بهترین شرایط را برای بروز خلاقیت خود پیدا کنیم. خلاقیت بعضی از افراد در محیط‌های شلوغ و برخی دیگر در انزوا شکوفا می‌شود. پیدا کردن شرایط مناسب هر فرد بر اساس تجربه‌های او اتفاق می‌افتد. باید با امتحان کردن و تمرین، بهترین محیط را برای شکوفایی پیدا کرد و در شرایط نیاز خود را در چنین محیطی قرار داد.

رهایی از استرس و اضطراب یکی دیگر از شیوه‌های داشتن تفکر خلاق است. همان‌طور که محیط در بروز خلاقیت نقش دارد، وضعیت ذهنی افراد نیز امکان خلاقیت را کاهش یا افزایش می‌دهد. مدیتیشن، قدم‌زدن یا رؤیاپردازی از کارهایی هستند که می‌توانند ذهن را برای شروع تفکر خلاق آماده کنند. دیوید کاکس برای پیدا کردن بهترین راه‌های آرامش ذهن نکاتی را که در کتاب «مدیتیشن» (Meditation For Dummies) مطرح شده، معرفی کرده و نقش مدیتیشن را نیز در خلاق شدن شرح می‌دهد.

خلاصه کتاب صوتی ده راه عالی برای خلاق شدن مجموعه‌ای از روش‌ها و توصیه‌هایی است که برای بهبود توانایی خلاقیت به آن‌ها نیاز داریم. این خلاصه کتاب صوتی بخشی از مجموعه کتاب‌های دامیز است. انتشارات آوند دانش به‌عنوان ناشر رسمی این مجموعه، خلاصه کتاب صوتی ده راه عالی برای خلاق شدن را با ترجمه‌ی فیروزه زارع فراشبندی و خسرو زارع فراشبندی منتشر کرده است. این خلاصه کتاب صوتی با صدای مریم بنایی و با همت استودیو نوار تهیه شده است.

درباره مجموعه کتاب‌های دامیز

مجموعه‌ کتاب‌های دامیز (For Dummies) کتاب‌های آموزشی در زمینه‌های مختلفی هستند که طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان دارند. در این مجموعه کتاب‌ها مسائل متنوع با زبانی ساده و قابل‌فهم به‌نوعی توضیح داده می‌شود که بتواند هم افراد مبتدی و هم متخصص را با خود همراه کند. کتاب‌های بسیاری از این مجموعه به فارسی ترجمه شده‌اند. مجوز انحصاری انتشار این مجموعه در ایران در اختیار انتشارات آوند دانش است. کتاب‌های «روانشناس مثبت»، «ده فرد خلاق فوق‌العاده»، «زندگی کم‌خرج» و «تاثیر سلامتی بر مغز» بخشی از کتاب‌های این مجموعه هستند.

خلاصه کتاب صوتی ده راه عالی برای خلاق شدن برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که نیاز دارند در زمان خاصی توانایی تفکر خلاق داشته باشند یا افرادی که با توجه به کار و درخواست‌های دیگران باید در لحظه پاسخی خلاقانه بیابند از روش‌هایی که این خلاصه کتاب صوتی پیشنهاد می‌دهد سود خواهند برد.

با دیوید کاکس بیشتر آشنا شویم

دیوید کاکس مشاور خلاق آژانس‌های تبلیغاتی است که بر ایجاد خلاقیت در کسب‌وکارها تمرکز دارد. او در زمینه‌های هنر و روانشناسی تحصیل کرده و تجربه‌های نظری و عملی مناسبی در ارتباط با خلاقیت، روش‌های خلاق شدن و مدیریت خلاقانه دارد. سخنرانی و تدریس درزمینه‌ی راه‌های شکوفایی و حفظ تفکر خلاق از دغدغه‌های اصلی دیوید کاکس است که باعث توجه مدیران و کارکنان کسب‌وکارها به او شده است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی ده راه عالی برای خلاق شدن می‌شنویم

اگر می‌خواهید خلاق باشید حالت ذهنی شما بسیار مهم است. اگر احساس نگرانی یا استرس می‌کنید شاید داشتن افکار خلاق ناممکن شود؛ چراکه تمرکزتان روی راه‌حل‌های سریع خواهد بود. یافتن راه‌هایی برای رهایی از فشار زندگی و پیدا کردن مرکز شخصیتتان منطقی به نظر می‌آید.

دو روش سریع پیدا کردن مرکز خودتان از طریق دو نوع مختلف تأمل است. می‌توانید بسیاری از روش‌های ساده را به‌منظور وارد شدن به حالتی آرام برای چند لحظه به کار ببرید و همان‌طور که با مراقبه آشنا می‌شوید به‌زودی متوجه می‌شوید این روش برای شما مناسب است. شما می‌توانید از روش‌های تجسم به همراه جمله‌های تأکیدی برای ایجاد تمرکزی آرام در درون خود استفاده کنید. هر راهی که انتخاب کنید، پیدا کردن مرکز خودتان می‌تواند راهی سریع و مؤثر برای افزایش انرژی شما و شروع افکار خلاق باشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
17 دقیقه
ده راه عالی برای خلاق شدن
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی ده راه عالی برای خلاق شدن
نویسنده
مترجمخسرو زارع فراشبندی، فیروزه زارع فراشبندی
راویمریم بنایی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی ده راه عالی برای خلاق شدن

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی ده راه عالی برای خلاق شدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.