معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی اقتصاد خوب: رابطه‌ی رفتار اخلاقی و رشد اقتصادی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی اقتصاد خوب: رابطه‌ی رفتار اخلاقی و رشد اقتصادی
قیمت:
۲۰,۲۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی اقتصاد خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی اقتصاد خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی اقتصاد خوب: رابطه‌ی رفتار اخلاقی و رشد اقتصادی

موریس آلتمن در خلاصه کتاب صوتی اقتصاد خوب به تأثیر جالب عوامل اخلاقی و رفتاری بر انتخاب‌های مالی افراد می‌پردازد. این کتاب صوتی یک راهنمای مناسب برای سرمایه‌گذاران و تمامی مدیران و کارمندان سازمانی‌ست که به شما کمک می‌کند ضمن درک مفهوم اقتصاد رفتاری از اشتباهات رایج در فعالیت‌های تجاری خود پیشگیری کنید.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی اقتصاد خوب

آیا تاکنون به ارتباط فعالیت‌های اقتصادی با حوزه‌های روان‌شناختی یا اجتماعی فکر کرده‌اید؟ شاید باورش کمی‌ دشوار باشد، اما فشار اجتماعی و قالب‌بندی ذهنی ما همواره می‌تواند بر نحوه‌ی تصمیم‌گیری و انتخاب‌های مالی‌مان تأثیرات پایداری بگذارد. در کتاب صوتی اقتصاد خوب، نوشته‌ی موریس آلتمن (Morris Altman)، با این سازوکار پیچیده و درعین‌حال جالب آشنا می‌شوید.

در این اثر به کمک مثال‌های متعدد روان‌شناسی، تأثیر الگوهای مختلف ذهنی را بر تصمیم‌گیری‌های اقتصادی مشاهده می‌کنید و به مدد این اطلاعات خواهید توانست به اقتصاد از منظر اخلاقی نگاهی بیندازید. امروزه از این دیدگاه تحت عنوان اقتصاد رفتاری یاد می‌شود و نویسنده‌‍‌ی اثر در خلال یافته‌های علمی خود از منظری متفاوت به تولید و رفتار مصرفی افراد جامعه پرداخته است.

به بیان دیگر، اقتصاد رفتاری شاخه‌ای بسیار گسترده است که به نقش تصمیمات انسان در مدیریت منابع می‌پردازد. این دانش برخلاف تصور برخی اقتصاددانان به تأثیر رفتار اخلاقی در فرآیندهای مختلف مالی توجه نشان می‌دهد و اهمیت آن را در افزایش سطح بهره‌وری مورد بررسی دقیق قرار می‌دهد.

در فصل‌های مختلف این اثر با مفاهیمی چون تعریف اقتصاد اخلاقی، شناسایی فرضیه‌های متعارف این حوزه، تولید اخلاقی، نگاه به مقوله‌ی تولید از منظر روان‌شناسی رفتارگرا، بررسی اهمیت مصرف‌کننده از منظر اخلاقی و... آشنا می‌شوید و به شکل مستقیم و غیرمستقیم مرزهای میان اقتصاد و روان‌شناسی را مشاهده خواهید کرد.

در مجموع اقتصاددانان رفتاری برای مطالعات خود از روشی علمی استفاده می‌کنند و با طرح فرضیه‌های مشخص به آزمون و خطای آن‌ها می‌پردازند؛ چیزی که سبب شده این دانش قابل استناد و از نظر آزمون‌پذیری نزدیک به سایر علوم تجربی باشد.

خلاصه کتاب صوتی کتاب اقتصاد خوب، ترجمه ی محسن رنانی است که از سوی انتشارات آوند دانش به چاپ رسیده و استودیو نوار نسخه‌ی صوتی آن را در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار داده است. گفتنی‌ست حامد خدادادی گوینده‌ی این کتاب صوتی است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های دامیز

مجموعه کتاب‌های دامیز (For Dummies) آثاری خوش‌خوان، ساده و روان در حیطه‌های گوناگون هستند. این مجموعه آثار نخستین بار در اواخر دهه‌ی بیستم به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با مباحث مربوط به کامپیوتر روانه‌ی بازار نشر شدند؛ اما امروزه مجموعه کتاب‌های دامیز طیف گسترده‌ای از موضوعات را در بر می‌گیرند: از خودسازی و موفقیت فردی گرفته، تا ایجاد کسب‌وکار تازه، مذهب و بهبود تغذیه.

تاکنون بیش از دو هزار عنوان از این مجموعه در سرتاسر دنیا ترجمه شده و به انتشار رسیده است. در ایران نیز نشرهای گوناگونی به ترجمه‌ی سری کتاب‌های دامیز اقدام کرده‌اند. از انتشارات نسل نواندیش گرفته تا انتشارات آوند دانش. گفتنی است نسخه‌ی صوتی و متنی بسیاری از این عناوین در سایت کتابراه موجود است.

بد نیست بدانید کلمه‌ دامیز (Dummies) در زبان انگلیسی به معنای خنگ‌هاست و در زبان فارسی این مجموعه «به زبان آدمیزاد» نیز شهرت دارد.

خلاصه کتاب صوتی اقتصاد خوب مناسب چه کسانی است؟

خواندن این خلاصه‌ کتاب صوتی را به همه‌ی فعالان اقتصادی، افرادی که امور مالی را در اولویت فعالیت خود قرار داده‌اند، دانشجویان رشته‌ی اقتصاد و خصوصاً افرادی که زمان محدودی برای مطالعه دارند، توصیه می‌کنیم.

با موریس آلتمن بیشتر آشنا شویم

موریس آلتمن در دانشگاه ویکتوریای نیوزیلند در رشته‌ی اقتصاد رفتاری تدریس می‌کند. او رئیس سابق انجمن پیشرفت اقتصاد رفتاری بوده و در حال حاضر به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره‌ی این انجمن مشغول به کار است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی اقتصاد خوب: رابطه‌ی رفتار اخلاقی و رشد اقتصادی می‌شنویم

با توجه به اینکه در مدل اقتصاد متعارف همه‌ی افراد خودخواه و در پی منفعت شخصی هستند، پیش‌بینی این مدل این است که فعالان اقتصادی در دل بحران‌های اقتصادی از طریق افزایش قیمت‌ها در شرایط کمبودهای حاد، کمبود عرضه، سود می‌برند و منفعت شخصی خود را حداکثر می‌کنند. درحقیقت استفاده نکردن از چنین فرصت‌هایی برای کسب سود رفتاری غیر عقلانی به شمار می‌آید.

اساسا در شرایط بحرانی عرضه‌ی کالاها و خدمات اولیه از قبیل آب آشامیدنی مواد غذایی و سرپناه کاهش می‌یابد، در حالی که تقاضا بالاست. این تغییرات در عرضه و تقاضا قیمت تعادلی را که فعالان اقتصادی وضع کرده‌اند افزایش خواهد داد. اینطور فرض می‌شود که با قیمت‌های بالاتر عرضه‌ی کالاها و خدمات اساسی نیز افزایش می‌یابد. اما اقتصاددانان رفتاری و سایر محققان دریافته‌اند که بسیاری از فعالان اقتصادی در شرایط بحرانی صرفا به دنبال حداکثرسازی سود شخصی نیستند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
42 دقیقه
اقتصاد خوب: رابطه‌ی رفتار اخلاقی و رشد اقتصادی
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد خوب: رابطه‌ی رفتار اخلاقی و رشد اقتصادی
نویسنده
مترجممحسن رنانی
راویحامد خدادادی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی اقتصاد خوب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی اقتصاد خوب

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی اقتصاد خوب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.