نقد، بررسی و نظرات کتاب فرندز: دوستان، عاشقان - متیو پری

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Sturdyrope
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
تنها چیزی که میتونم در مورد این زندگی نامه پر از پستی و بلندی بگم اینکه مسائل معنوی ایی که به سهولت در اختیار مردم ماست و بیتفاوت از کنارش میگذرند دلیل تشنگی متیو پری بوده در ان سوی جهان! سوالاتی که اسم فلسفی روشون میذاشته و از خودش میپرسیده... حس و حالی که عمیقا بهش نیاز داشته... چیزیه که دقیقا جلو چشم ماست و ما ازش غافلیم: ') میخوام بگم چیزایی که ما ابراز بی نیازی ازشون میکنیم و سال به سال بیشتر کنارشون میزاریم میتونستن این ادم رو نجات بدن از خلاء روحی که داشته و بخاطرش چه زجر‌ها که نکشیده با این کتاب اشک و لبخند، درد و شادی را باهم تجربه میکنید امیدوارم فقط صرفا مثل یه خواننده خوانده نشه! مثل یک شنونده خوب چیزی که متیو پری همیشه سعی میکرده توش بهترین باشه، شنیده بشه و درموردش عین یک پیام مهم برای خواننده و شنونده این اثر تامل بشه نه فقط خواندن به بهانه تمام کردن! این یادگار کسیه که تا ساعت‌ها لبخند به لب خیلی از افراد جهان اورده و تا اخرین لحظه هم خواسته به کمک خاطراتش باعث اگاهی و نجات خیلی‌ها بشه که شاید همین الان در لبه پرتگاهی بلند در حال دویدن هستند!
از مترجم بخاطر تعمیم‌ها و ترجمه بینقص و همینطور گروه کتابراه بخاطر انتشار و حمایت سپاسگزارم
عالی بود
الهه صادقی
۱۴۰۳/۲/۶
نویسنده در این کتاب خیلی صادقانه و جذاب درباره زندگی پرپیچ و خم خود از موفقیتها تا ناکامی هایش صحبت میکند. برای من آموزنده بود که با وجود اینکه در زندگی به همه چی دست یافت باز اون خلاء ایی که حس میکرد همیشه همراهش بود و برای پر کردن این خلاء (که بنظر من بدلیل تنهایی و نداشتن خانواده به معنای واقعی و پیش نرفتن در مسیر معنویت با وجود خداباوریش بود) به مواد، الکل و... روی آورد.
سپیده وکیلی
۱۴۰۲/۱۱/۶
کتاب رو امشب تموم کردم، خیلی باهاش حس‌های خوب و در عین حال غم انگیزی گرفتم. امشب که تموم شد واقعا دلم گرفت مخصوصا وقتی عکسای اخر کتاب رو دیدم.
و . م
۱۴۰۳/۱/۱۲
نظرم اینه که این زندگی تلخ و خیلی زندگیهای به تباه کشیده شده، فقط، و فقط حاصل جهل و فقر فکری والدینه
Setayesh mokhtari
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
من کتاب رو تقریبا تا نیمه هایش خوندم. خیلی جالب بود و آدم جذب می‌شه تا ادامه بده. بسیار مفید بود
ستاره خ
۱۴۰۲/۹/۱۱
حیف که متیو پری فوت شد. کتابش رو گرفتم و با علاقه میخونم
ال‌آی
۱۴۰۲/۹/۱۱
عاشق سریال فرندزم. مخصوصا چندلر