معرفی و دانلود کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب - جلد اول (شب اول تا ششم)

عکس جلد کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب - جلد اول (شب اول تا ششم)
قیمت:
۲۵۵۰۰ 17850 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب - جلد اول (شب اول تا ششم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب - جلد اول (شب اول تا ششم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب - جلد اول (شب اول تا ششم)

کتاب صوتی قصه های هزار و یک شب - جلد اول (شب اول تا ششم) به قلم عبداللطیف طسوجی، قصه‌ها و افسانه‌های قدیمی ایران، هند و سایر سرزمین‌های عربی را در برمی‌گیرد و در آن‌ها به وضعیت و آداب و رسوم مردم این سرزمین‌ها می‌پردازد و حکایت‌های پندآموز، اخلاقی و سرگرم‌کننده را شامل می‌شود.

موضوع کتاب قصه های هزار و یک شب - جلد اول (شب اول تا ششم):

همسر شهریار به او خیانت می‌کند و انتقامش را با قتل همان همسر بی‌وفا آغاز می‌نماید اما به همین موضوع اکتفا نمی‌کند و هر شب دختر جوان و زیبایی را به عقد خود در می‌آورد و بامداد دستور قتلش را می‌دهد. این موضوع به قدری ادامه می‌یابد تا این‌که دیگر دختری در شهر باقی نمی‌ماند. وزیر شهریار دو دختر دارد به نام‌های دنیازاد و شهرزاد که نگران جان خود هستند تا این‌که شهرزاد داوطلب این کار می‌شود تا به عقد پادشاه دربیاید. شهرزاد به پادشاه می‌گوید که خواهری دارد و هر شب برایش قصه‌ای تعریف می‌کند تا او به خواب برود. این دختر جوان از شهریار خواهش می‌کند خواهرش را به قصر بیاورند تا برای آخرین بار برایش قصه‌ای بگوید.

دنیازاد به قصر آورده می‌شود و شهرزاد قصه‌گویی خود را شروع می‌کند، شهریار هم شیفته‌ی قصه‌ی شب نخست می‌شود و به او مهلت می‌دهد تا شب بعد نیز زنده بماند تا خودش هم بتواند ادامه‌ی داستان را بشنود اما شهرزاد با روایت‌های تودرتو و حکایت‌های جذاب خود این ماجرا را ادامه می‌دهد و... .

درباره‌ی قصه‌های هزار و یک شب:

کتاب قصه‌های هزار و یک شب (One Thousand and One Nights) به زبان‌های بسیاری ترجمه شده است و یکی از آثار کهن و ارزشمند محسوب می‌شود و بهترین یادگاری است که می‌توان از آداب و رسوم قدیمی مردم مشرق زمین یافت. حکایت‌های این اثر را زنی به نام شهرزاد برای همسر پادشاهش که شهریار نام دارد روایت می‌کند. شخصیت‌های مشهور این کتاب شهرزاد، شهریار و علاءالدین هستند.

در داستان‌های این کتاب نشانه‌های بسیاری از جامعه، بازرگانان، زنان پادشاهان و... وجود دارد. حتی ماجراهایی نیز از زبان حیوانات در این کتاب آمده است؛ به همین خاطر، کتاب حاضر میان مردم بسیار محبوب است. قصه‌های هزار و یک شب به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی ترجمه شد و مردم سراسر دنیا هم با این اثر شگفت‌انگیز آشنا شدند.

بیشتر ماجراهای ‌هزار و یک شب در ایران و بغداد رخ می‌دهد و داستان‌های آن ریشه‌ی ایرانی دارد البته تأثیر فرهنگ ممالک دیگر را نیز نمی‌توان انکار کرد.

نسخه‌ی امروزی فارسی را عبدالطیف طسوجی در زمان سلطنت محمد شاه و ناصرالدین شاه ترجمه کرده است و «هزار و یک شب» نامی محسوب می‌شود که با ترجمه‌ی طسوجی در دوره‌ی قاجار همه‌گیر شد؛ چرا که نام اصلی آن هزار افسان است. در قرن شانزدهم میلادی نیز اولین ترجمه‌ی هزار و یک شب به یکی از زبان‌های اروپایی صورت گرفت و آن را فردی به نام آنتوان گالان انجام داد. ترجمه‌ی گالان در سال 1704 به زبان فرانسوی منتشر شد.

ترجمه‌ی انگلیسی آن نیز در سال 1885 توسط سر ریچارد برتون صورت گرفت. این اثر به حدی در کشورهای دیگر مشهور و محبوب شد که حتی فردی مانند بورخس نیز نوشته‌های خود را مدیون هزار و یک شب می‌دانست و نشانه‌های تأثیر قصه‌های هزار و یک شب را بر جیمز جویس نیز غیرقابل انکار است.

نکوداشت‌های قصه‌های هزار و یک شب:

- شرحی کامل و نزدیک به واقعیت از دنیای خاورمیانه. (Barnes & Noble)
- در زمره‌ی محبوب‌ترین آثار ادبیات شرق و غرب. (Amazon)
- اثری کلاسیک که میراثی برای دنیاست. (TASCHEN Books)

با عبداللطیف طسوجی بیشتر آشنا شویم:

او که یکی از بهترین نویسندگان و مترجمان زمان فتحعلی شاه قاجار بود، علم ادبی وی به حدی بود که لغت‌نامه برهان قاطع را اصلاح کرد. طسوجی در سال 1259 به فرمان شاهزاده بهمن میرزا کار ترجمه‌ی متن عربی هزار و یک‌ شب را آغاز کرد. البته او در این مسیر تنها نبود و شاعری به نام محمدعلی‌خان اصفهانی، با تخلص سروش، در تبدیل اشعار عربی به فارسی به او کمک کرد. در نهایت سال 1261 ترجمه‌ی این اثر به پایان می‌رسد و در برای نخستین بار در چاپخانه‌ی سنگی تبریز چاپ می‌شود و امروزه نیز از این نسخه‌ از ترجمه که متعلق به طسوجی است استفاده می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب - جلد اول (شب اول تا ششم) می‌شنویم:

چون شب ششم برآمد شهرزاد گفت:‌ای ملک جوانبخت، صیاد باعفریت گفت که: چون تو قصد کشتن من کرده بودی اکنون من تو را دراین رویین خمره به زندان اندر کنم و به دریا بیفکنم. عفریت چون این بشنید فریاد برآورده بنالید و صیّاد رابه نام بزرگ خدا سوگند داد و گفت: تو بدکرداری مرا پاداش بد مده و چنان مکن که امامه با عاتکه کرد. صیّادگفت: چگونه بوده است حکایت ایشان؟

عفریت گفت: من چون توانم که به زندان اندر حدیث کنم، اگر مرا بیرون بیاوری حکایت بازگویم. صیّاد گفت: ناچار تو را به دریا افکنم که دیگر راه بیرون شدن ندانی. من پیش تو بسی بنالیدم و زاری کردم. تو بر من رحمت نیاوردی و همی خواستی که بی‌گناهم بکشی و به پاداش اینکه من تو را از زندان به در آوردم تو در هلاک من همی کوشیدی.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
شب اول، «حکایت بازرگان و عفریت» و «حکایت پیر و غزال»
14 دقیقه
شب دوم، ادامه «حکایت پیر و غزال» و «حکایت پیر دوم و سگش» و «حکایت پیر و استر»
8 دقیقه
شب سوم، «حکایت صیاد»
8 دقیقه
شب چهارم، ادامه «حکایت صیاد» و «حکایت ملک یونان و حکیم رویان»
15 دقیقه
شب پنجم، «حکایت ملک سندباد» و «حکایت وزیر و پسر پادشاه»
10 دقیقه
شب ششم، ادامه «حکایت صیاد»

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب - جلد اول (شب اول تا ششم)
نویسنده
راویشیوا خنیاگر
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۲۵۵۰۰ 17850 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب - جلد اول (شب اول تا ششم)

mina karimi
۱۴۰۰/۳/۱۰
کتاب فوق العاده ایه که میگه انسان در بدترین شرایط و در اوج ناامیدی هم اگه دلیلی برای زنده موندن داشته باشه میتونه دوام بیاره و زنده بمونه. برای همین باید هدف داشته باشیم و برای رسیدن به اهدافمون از چیزی نترسیم، تلاش کنیم، ادامه بدیم تابدستشون بیاریم، ذهن ما و باور ما آینده ما رو میسازه.
رضا اکبری
۱۴۰۲/۱/۳۰
این داستان پر از هیجان و انواع پندهایی است که ادم لذت میبره از گوش دادن به صدای راوی و قلم روان نویسنده کلا ارزش خریدن و گوش دادن رو داره و قطعی شروعش میکنید انقدر جالب و هیجان انگیزه نمیشه زمین گذاشتش
حمیدرضا پیرمرادیان
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
سلام و درود فراوان
داستانهای زیبایی است
گوینده نیز صدای دلنشینی دارد
منتها کاش قبل از خوانش یک بار متن رو می‌خوندند، خیلی اشتباه در خوانش دارند، و این موجب می‌شود لذت ادبی کتاب کاستی گیرد
baes hashemi
۱۴۰۱/۱۰/۶
درود فراوان
موضوع و محتوا خوب و آموزندس
اما به نظرم راوی میتونست خیلی پر انرژی تر و با احساس تر باشه و خیلی قشنگ از قصه تصویری در ذهن مخاطب به وجود بیاره که متاسفانه راوی این کتاب خیلی بی انرژی بودن
مونا مجتبی زاده
۱۴۰۰/۱۱/۲۴
کتاب خوبی بود البته روان و نثر راحتی نداشت و اینکه حس میکنم راوی میتونست خیلی قشنگتر و پر حس و حالتر داستان رو روایت کنه نه اینکه کاملا معمولی انگار که فقط دارن از روی متن میخونن مثل انشا
فرهاد.
۱۴۰۱/۱۱/۵
کتاب عالی هست.
اینکه راوی به این صورت نقل میکند دلیل براین است که بر پایه قصه گفتن است و نوستالژی رو برامون زنده کنه مثل دوران کودکی که خودش یه سبکی هست. ممنونم
روژینا برزگر
۱۴۰۱/۴/۱۰
خیلی عالیه این کتاب، من دنبال نسخه چاپی بودم ولی نسخه صوتی خیلی بهتره، دوست دارم هرشب به یکی از داستان‌های شهرزاد قصه گو گوش بدم، من واقعا از کتاب خوندن یا گوش کردن سیر نمیشم
مرتضی محمدی
۱۴۰۳/۱/۸
اصالت کتاب و داستان‌ها همچنین صدا و بیان زیبا گوینده تجربه شنیدن این کتاب را بسیار دلنشین میکند. تجربه بسیار خوبی است. ممنون از تیم کتابراه
مرضیه علیزاده
۱۴۰۲/۱۲/۶
کاش فقط کمی اروم هر و با کشش بیشتر خوانده میشد اما خود کتاب عالیه و در هر حکایت چندین حکایت تعریف می‌شود و واقعا زیبا و خیال انگیز و پند اموز است
ایمان سواری
۱۴۰۲/۶/۳۱
مگه میشه استاد خنیاگر داستانی رو با صدای زیباشون اجرا کنن اون داستان بی نظیرو جذاب نشه ممنون از استاد عزیز از اجرای همیشه ماورایشون👌🏻
مجید دبیری
۱۴۰۰/۱۰/۲۹
شنیدن و خوندن دسته جمعی این کتاب و قصه هاش واقعا تو این شبای زمستون لذت بخشه و دورهمی شنیدن و یه راوی و قصگو ک بتونه خوب اجرا کنه حسه خوبی داره
الهام منصوری
۱۴۰۰/۲/۲۱
هنوز تا آخر گوش نکردم اما تا اینجا بد نبود.
اگه حوصله داستانای تو در تو رو ندارین توصیه میکنم امتحانش نکنید. راوی بعضی جاها تپق میزنه اما کارش بدنییییست.
رضا خلیل نژاد
۱۴۰۱/۸/۸
شنیدن داستانهای شهرزاد قصه گو رو از بچگی گوش میکردم از زبان مادربزگم بعد سی سال بازم از شنیدنش لذت میبرم
عاطفه اصفهانی
۱۴۰۱/۲/۲۴
خیلی عالی ه برای سفر تو ماشین گوش کنیم یا شب موقع خواب داستانهاش با اینکه تخیلی ه و با زمانه‌ی ما سازگار نیست ولی سرگرم کننده ست
نسیم نادرپور
۱۴۰۲/۴/۳۰
خیلی داستان در داستانه و نیاز به تمرکز بالا داره تا متوجه منظور نویسنده بشی ولی داستانهاش واقعا قشنگه
مشاهده همه نظرات 51

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب - جلد اول (شب اول تا ششم)

برای دریافت کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب - جلد اول (شب اول تا ششم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.